خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری انتقاد كرد:

نمایندگان كارگران در ILO تنها تشكل‌های خود را نمایندگی می‌كنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۴۴

چكیده: «نمایندگان فعلی بیش از آنکه نمایندهٔ کارگران ایران باشند نمایندگان منافع تشکل‌های خود هستند./ اعضای گروه کارگری عازم اجلاس سازمان جهانی کار، حداقل باید درک درستی از مشکلات کارگران داشته باشند.»

یک كارشناس مسائل کارگری با اشاره به برگزاری اجلاس سازمان جهانی کار از نیمه خردادماه، درباره حضور افراد «توصیه شده» به عنوان نمایندگان جامعهٔ کارگری در این اجلاس انتقاد کرد.

«محمدرضا عمادی» در این باره به ایلنا گفت: افرادی که به عنوان نمایندگان جامعهٔ کارگری در مجامع بین المللی حضور پیدا می‌کنند باید منتخب صد در صدی جامعهٔ کارگری باشند.
وی ادامه داد: این در حالی است که نمایندگان فعلی، بیشتر از آنکه نمایندهٔ کارگران باشند توسط وزارت کار انتخاب شده‌اند.
به گفتهٔ این فعال کارگری، اعضای گروه کارگری عازم اجلاس سازمان جهانی کار، حداقل باید درک درستی از مشکلات کارگران داشته باشند.
آقای عمادی در پایان تصریح کرد: افراد فعلی، بیش از آنکه نمایندهٔ کارگران باشند نمایندگان منافع تشکل‌های خود هستند.

گفتنی است، سازمان بین‌المللی کار یکی از موسسات تخصصی سازمان ملل متحد است که به امور مربوط به کار و کارگران می‌پردازد. تاکید آن بر سه جانبه گرایی و مقر آن در شهر ژنو در کشور سوئیس است. این سازمان هر سال در خرداد ماه، اجلاسی با حضور همهٔ کشورهای عضو از جمله ایران برگزار می‌کند.
در این اجلاس که عمدتا مسائل مربوط به کارگران مورد بحث قرار می‌گیرد، کارگران با ۷ نماینده و دولت و کارفرمایان با ۲۴ نماینده برای شرکت در اجلاس ILO عازم ژنو خواهند شد. اعضای گروه کارگری شامل آقایان هادی سعادتی، مجید درویش و علی اکبر سیارمه از جانب کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری، سید محمد یاراحمدیان، فیروز عبدی از مجمع عالی نمایندگان کارگری، محمد گل بامری و اولیا علی‌بیگی از کانون عالی شوارهای اسلامی‌کار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز