خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط بین الملل خانه كارگر:

نمایندگان اعزامی كارگران به ILO از جانب دولت معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۹۹

چكیده: «در هفت سال گذشته دولت ایران خود ترکیب گروه کارگری را مشخص کرده است/ در سالهای اخیر تشکیلات خانه کارگر بصورت مستقل از نمایندگان رسمی دولت و بادعوت اتحادیه‌های جهانی کارگری، بصورت جداگانه در کنفرانس سالیانه سازمان جهانی کار شرکت داشته است.».

در پی انتشار شایعاتی مبنی بر دخالت «خانه كارگر» در انتخاب نمایندگان كارگری اعزامی به سازمان جهانی كار، مسئول روابط بین الملل خانه کارگر گفت: از سال ۸۵ تا کنون هیچگاه این تشکل صنفی کارگری توسط دولت ایران به عنوان نماینده بخش کارگری معرفی نشده است.

«محمد حمزه‌ای» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: در تمامی هفت سال گذشته هیچگاه تشکیلات خانه کارگر به عنوان نماینده گروه کارگری ایران در اجلاس سالیانه سازمان جهانی کار حضور نداشته است و نه در جریان چیدمان اعضای این گروه نقشی داشته است.
حمزه‌ای با بیان اینکه در هفت سال گذشته دولت ایران خود ترکیب گروه کارگری را مشخص کرده است یادآور شد: وقتی وزارت کار و امور اجتماعی دولت نهم برای اولین بار در سال ۸۵ نام تشکیلات خانه کارگر را از لیست گروه کارگری شرکت کننده در نشست وقت سازمان جهانی کار حذف کرد، نهاد‌های صنفی کارگری جهانی و حتی کمیته اعتبارنامه‌های سازمان جهانی کار نسبت به این اقدام معترض شدند.
وی با بیان اینکه حتی در زمان وزاری جانشین آقای جهرمی نیز همین رویه ادامه داشته است، گفت: در سالهای اخیر تشکیلات خانه کارگر بصورت مستقل از نمایندگان رسمی دولت و بادعوت اتحادیه‌های جهانی کارگری، بصورت جداگانه در کنفرانس سالیانه سازمان جهانی کار شرکت داشته است.

مسئول روابط بین الملل خانه کارگر در خصوص اجلاس امسال سازمان جهانی کار گفت: این اجلاس از ۱۵ تا ۳۰ خرداد (۵ تا ۲۰ ژوئن سال ۲۰۱۳) برگزار خواهد شد و تشکیلات خانه کارگر به عنوان یکی از اعضای فدراسیون کارگران جهان (W. F. T. U) و با دعوت رسمی این نهاد صنفی جهانی کارگری در این نشست شرکت خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز