خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه كارگر مازندران:

تامین اجتماعی حیات خلوت سیاسیون شده است

کد خبر : ۳۹۲۳۹

حضور افراد سیاسی که هیچ وابستگی به کارگران ندارند موجب شده است که چوب حراج بر پیکر این صندوق بین النسلی بخورد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت: سازمان تامین اجتماعی حیات خلوت سیاسیون شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، نصراله دریابیگی در دیدار تشکل‌ها و نهادهای کارگری با امام جمعه ساری افزود: حضور افراد سیاسی که هیچ وابستگی به کارگران ندارند موجب شده است که چوب حراج بر پیکر این صندوق بین النسلی بخورد.

این فعال جامعه کارگری با ابراز نگرانی از لایحه اصلاح قانون کار كه به مجلس ارسال شده است، گفت: قانون کار یادگارحضرت امام برای کارگران است اما این قانون را به مسلخ می‌برند.

دریابیگی تصریح كرد: اصلاحات قانون کار به ضرر كارگران است و این تغییر با تفکرات بنیانگذار انقلاب و رهبری فاصله زیادی دارد.

بی‌توجهی به معیشت كارگران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در ادامه این دیدار اظهار كرد: متاسفانه توسط مسئولین به معیشیت و زندگی آبرومندانه ما بی‌توجهی می‌شود.

وی با اشاره به عدم حل مشکلات کارخانه نساجی مازندران و ۳۰ ماه حقوق نگرفتن کارگران این واحد نیز گفت: علیرغم وعده ریاست جمهوری مبنی بر احیای نساجی مازندران، کارگران این واحد بیکار و کارخانه پس از گذشت ۷ سال از این وعده بسته شده است.

وی گفت: در سال ۹۱ که بنام حمایت ازکار، وسرمایه ایرانی نامگذاری شده است ما شاهد تعطیلی یکی پس از دیگری واحدهای تولیدی و نگرفتن حقوق چندین ماهه کارگران هستیم.

دریابیگی خطاب به مسئولین و دستگاههای اجرایی با اشاره به سخنان رهبر فقید انقلاب که هرکس نمی‌تواند برای مردم کار کند استعفا بدهد گفت: جان کارگران نساجی به لب رسیده است و این عزیزان از وعده‌ها خسته شده‌اند و اگر کسی بداد آن‌ها نمی‌رسد بهتر است استعفا بدهد.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران با اشاره به مشکلات معیشیتی کارگران قراردادی و نا امنی شغلی آنان نیز گفت: در مازندران بیش از ۸۵ درصد کارگران بصورت قرار دادی مشغول بکارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز