خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری:

دولت قصد تجزیه سازمان تامین اجتماعی را دارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۳۸

از محتوای پیش نویس قانون جدید تامین اجتماعی اینطور استنباط می‌شود که تنها کسانی که قادر هستند تا علاوه بر حق بیمه، هزینه اضافی بابت درمان خود پرداخت کنند می‌توانند نیازهای درمانی خود را تامین کنند.

یک فعال کارگری می‌گوید: دولت به بهانه اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی در صدد انحلال و تجزیه سازمان تامین اجتماعی است.

مازیار گیلانی‌نژاد با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: پیش نویسی که چندی پیش در ارتباط با تغییر قانون تامین اجتماعی منتشر شد از اساس دارای ماهیت ضد کارگری است. از محتوای پیش نویس قانون جدید تامین اجتماعی اینطور استنباط می‌شود که تنها کسانی که قادر هستند تا علاوه بر حق بیمه، هزینه اضافی بابت درمان خود پرداخت کنند می‌توانند نیازهای درمانی خود را تامین کنند.

این فعال صنفی کارگران فلزکار و مکانیک، همچنین از اینکه در پیش نویس اصلاح قانون تامین اجتماعی شرایط بازنشستگی کارگران می‌تواند بسته به سن امید در جامعه تغییر کند انتقاد کرد و گفت: این مسئله تهدیدی برای آسایش نسبی کارگران محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از کارگران که در مشاغل سخت و زیان اور مشغول کار هستند امیدوارند تا در صورت رسیدن به شرایط قانونی بتوانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.

گیلانی‌نژاد گفت: برخورداری از مزایای بازنشستگی حق کارگر است زیرا کارگران در طول سال‌ها کار به مرور سلامتی و قدرت جسمی و روحی خود را از دست داده‌اند و بنابراین باید بتوانند از حق قانونی بازنشستگی بهره‌مند شوند.

وی با بادآوری اینکه سازمان تامین اجتماعی از ابتدا از محل درآمد کارگران تشکیل شده و به آن‌ها تعلق دارد، گفت: مالکان سازمان تامین اجتماعی به هیچ وج قصد واگذاری و فروش این سازمان را ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز