خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری در ماهشهر خواستار شد:

تامین اجتماعی خدماتی كه با افزایش حق بیمه به كارگران ارائه می‌دهد را اعلام كند

asdasd
کد خبر : ۲۶۶۶۵

صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی کارگران هستند كه هر ماه پیش از دریافت حقوق سهم خود را می‌پردازند، اما این سازمان با مطرح كردن چنین تغییراتی در قانون، بر علیه آن‌ها عمل می‌کند.

یک فعال کارگری در ماهشهر از «افزایش سهم ۲ درصدی حق بیمهٔ کارگران» در پیش نویس قانون جدید تامین اجتماعی انتقاد کرد و آن را غیر متناسب با خدمات ارائه شده از سوی سازمان تامین اجتماعی خواند.

منوچهر یار احمدی، فعال كارگری در پتروشیمی شهید تندگویان ماهشهر در این باره به ایلنا گفت: مدیران تامین اجتماعی با تدوین پیش‌نویس اصلاح قانون تامین اجتماعی می‌خواهند ۲ درصد حق بیمه کارگران را افزایش دهند. سوال ما این است که این مدیران تازه از راه رسیده تا به حال برای کارگران چه کار کرده‌اند و چه خدمات خاصی را ارائه داده‌اند که می‌خواهند سهم حق بیمهٔ کارگران را بالا ببرند؟

وی ضمن تاکید بر این موضوع که «ولی نعمت سازمان تامین اجتماعی کارگران هستند» ادامه داد: صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی کارگران هستند كه هر ماه پیش از دریافت حقوق سهم خود را می‌پردازند، اما این سازمان با مطرح كردن چنین تغییراتی در قانون، بر علیه آن‌ها عمل می‌کند.

یار احمدی افزود: سازمانی که با پول کارگران در سرتاسر کشور سرمایه گذاری کرده و درآمد زایی می‌کند خدماتی را به کارگران ارائه می‌دهد که با استاندارد‌ها همخوانی ندارد.

او با اشاره به بحث بیمه تکمیلی و پر و بال دادن به آن از سوی سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر این سازمان به تعهدات خویش در «قانون الزام» تا به امروز عمل می‌کرد دیگر نیازی به بیمه تکمیلی نبود. تاسف آور است كه با این خدماتی که ارائه می‌دهند قصد دارند ۲ درصد هم حق بیمه کارگران اضافه كنند و از طرفی پرداخت سهم دولت را در اختیار خود دولت قرار دهند.

این فعال کارگری در پایان اظهار داشت: خدمات فعلی که سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌دهد سزاوار ۷ درصد سهم حق بیمهٔ فعلی کارگران نیز نیست و افزودن ۲ درصد به این مبلغ با هیچ منطقی سازگار نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز