خبرگزاری کار ایران

در صورت تصویب هیئت دولت انجام می‌شود:

افزایش ۲۵ هزار تومانی حقوق مسكن و خوار و بار كارگران از مردادماه

asdasd
کد خبر : ۹۲۹۵۸

چکیده: «دومین نشست ویژه شورای عالی کار با افزایش ۲۵ هزار تومانی حقوق مسکن و خوار و بار سال ۹۲ کارگران خاتمه یافت/ تغییرات مربوط به افزایش ۲۵ هزار تومانی حقوق مسکن و خوار و بار کارگران از ماه مردادماه اعمال خواهد شد و مشمول چهار ماه سپری شده سال ۹۲ نمی‌شود».

دومین نشست ویژه شورای عالی کار با افزایش ۲۵ هزار تومانی حقوق مسکن و خوار و بار سال ۹۲ کارگران خاتمه یافت.

«احمدرضا معینی» عضو کارگری شورای عالی کار با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: بر اساس مصوبه امروز جلسه شورای عالی کار حق ماهانه مسکن کارگران صد درصد افزایش پیدا کرد و از ۱۰ هزار تومان در هر ماه به ۲۰ هزار تومان رسید.
به گفته این مقام كارگری همچنین حق خوار و بار کارگران ۱۵ هزار تومان افزایش یافت و از ۳۵ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان رسید.
نماینده کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در شورای‌عالی کار با بیان اینکه مصوبه امروز برای اجرایی شدن تا چند روز آینده به تصویب هیات دولت خواهد رسید، یادآورشد: تغییرات مربوط به افزایش ۲۵ هزار تومانی حقوق مسکن و خوار و بار کارگران از ماه مردادماه اعمال خواهد شد و مشمول چهار ماه سپری شده سال ۹۲ نمی‌شود.
وی بابیان اینکه اکثریت اعضای شورای عالی کار در جلسه امروز با این افرایش حقوق موافق بودند، گفت: به دلیل شرایط بد اقتصادی نتوانستیم تمامی اعضای شواری عای کار را نسبت به افزایش مزد متقاعد کنیم.
به گفته معینی از آنجا که طبق قانون مزد دریافتی کارگران مبنی محاسبه و کسر حق بیمه تلقی شده و مبلغ حقوق مسکن، بن، عائله‌مندی، خوار وبار و.... کارگران ارتباطی با حق بیمه ندارد، مصوبه امروز شورای‌عالی کار تاثیری بر دریافتی‌های سازمان تامین اجتماعی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز