خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی کارگران و استادیاران ساختمانی استان تهران:

فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ثبت نام بیمه غیر قابل قبول است

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۱

خلاصه: «در سال گذشته، سایت ثبت نام بیمهٔ تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی تنها ۲۰ دقیقه فعال بود و بعد از آن بسته شد که این مساله باعث نارضایتی شدید و گسترده کارگران ساختمانی بوده است.مسئولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند در همین فرصت ۲۰ دقیقه‌ای ظرفیت ثبت نام پر شده است.»

عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی کارگران و استادیاران ساختمانی استان تهران از ساز و کار ثبت نام کارگران ساختمانی برای بیمهٔ تامین اجتماعی انتقاد کرد.

«محمد باقری» در این باره به ایلنا گفت: در سال گذشته، سایت ثبت نام بیمهٔ تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی تنها ۲۰ دقیقه فعال بود و بعد از آن بسته شد که این مساله باعث نارضایتی شدید و گسترده کارگران ساختمانی بوده است.مسئولان سازمان تامین اجتماعی اعلام کردند در همین فرصت ۲۰ دقیقه‌ای ظرفیت ثبت نام پر شده است.

وی ادامه داد: ما در سطح کشور تاکنون بیش از ۲ میلیون کارت مهارت دریافت کرده‌ایم که متاسفانه تعداد قلیلی از آن‌ها جزء کارگران ساختمانی نبوده و مانع از حضور نفرات واقعی بوده‌اند.

این فعال کارگری با اشاره به تفاهم نامه بین انجمن‌های صنفی و سازمان فنی حرفه‌ای استان تهران منعقد شده است افزود: کارگرانی که تاکنون نتوانسته‌اند کارت مهارت دریافت کنند به انجمن‌های مربوطه مراجعه کنند.

رئیس انجمن صنفی گچ کاران استان تهران به کارفرمایان توصیه کرد تا به جای مهاجرین افغان از کارگران ایرانی استفاده کنند.

باقری با اشاره به مشکلاتی که کارگران ساختمانی پس از اتمام کار جهت دریافت دستمزد خود با آن مواجه هستند بیان کرد: کارگران ساختمانی به دلیل عدم آگاهی و عدم آشنایی با قوانین کار و همچنین نداشتن سواد کافی و نداشتن قرارداد شفاف از سوی کارفرمایان مورد ظلم و از دست دادن حق حقوق خود قرار می‌گیرند.

عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی کارگران و استادیاران ساختمانی استان تهران در پایان با اشاره به اینکه استعلام کارت مهارت دو ماه زمان می‌برد، خواستار تمدید دو ماههٔ دفترچه بیمهٔ کارگران ساختمانی که اعتبار کارت مهارت آن‌ها پایان یافته است شد.

گفتنی است هرسال ۲۰۰ هزار نفر به عنوان کارگر ساختمانی در سطح کشور وارد سیستم بیمه تامین اجتماعی می‌شود.تاکنون ۶۰۰ هزار نفر در ۳ ساله گذشته بیمه شده‌اند.

لازم به ذکر است در سال جاری، معرفی افراد جهت بیمهٔ کارگران ساختمانی از طریق معرفی انجمن‌های مربوطه بوده که پس از نامه صدور گواهی اشتغال به کار این امر می‌سر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز