خبرگزاری کار ایران

یك كارشناس آتی سكه:

خرید سكه آتی متوقف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۲

این اقدام برای جلوگیری از افزایش بیش از حد قیمت سكه توسط برخی از افرادی که اقدام به خرید ان می‌کنند انجام شده است.

یك كارشناس آتی سكه گفت: خرید سكه آتی متوقف شده است.

مهیار بقایی،در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: این اقدام برای جلوگیری از افزایش بیش از حد قیمت سكه توسط برخی از افرادی که اقدام به خرید ان می‌کنند انجام شده است.

وی افزود: با توقف طرح پیش فروش سکه این سیگنال به بازار اعلام شده که بازار معاملات آتی نیز با افزایش قیمت‌ها مواجه می‌شود.

بقایی ادامه داد: با افزایش‌ها، قیمت‌های آتی سكه نیز تحت فشار بود؛ به نحوی كه كلیه افزایش قیمت‌ها را به آتی سكه نسبت می‌دادند. در حال حاضر خریدهای جدید را بسته‌اند و فقط اجازه فروش می‌دهند؛ به دلیل اینكه قیمت‌ها همه افزایشی بودند.

وی با بیان اینكه آتی سكه آینده‌نگر است، تصریح كرد:داشتن چشم‌اندازی از آینده یكی از مهم‌ترین خصوصیات آتی سكه است، هرچند معاملات کنونی سکه در بورس کالا بدان مفهوم نیست که نرخ این کالا در آینده الزاما به این قیمت می‌رسد اما اگر ما به بازارهای جهانی آگاهی داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که قیمت‌گذاری طلا با افزایش طول دوره باقی مانده تا تاریخ سررسید قیمت، افزایش پیدا می‌کند که دلیل آن هم لحاظ کردن قیمت نرخ بهره برای دوره مورد نظر در قیمت‌هاست.

وی گفت: قیمت آتی سكه برای مهر ماه یک میلیون و 300 هزار تومان پیش‌بینی شده بود كه به یک میلیون و 400 هزار تومان هم رسید، در حال حاضر نوسان‌ها زیاد شده است و عملكرد تیم اقتصادی دولت در این خصوص خوب نبوده است.

بقایی خاطرنشان كرد: متاسفانه بعد از افزایش نقدینگی، اسكناس‌های جدید به بازار سرازیر شدند و اسكناس‌های 10 هزار تومانی و 5 هزار تومانی كه چاپ شد، تورم در كشور به بیشترین حد خود رسید. در كشور ما سابقه نداشته سكه، دلار و بورس هر سه مثبت باشند اما در حال حاضر هر سه آنها مثبت است و شاخص های بورس خود را با دلار 3 هزار تومانی تطبیق داده اند. با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود كه شاخص كل بورس همچنان روندی صعودی را تجربه كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز