خبرگزاری کار ایران

جباری؛ نماینده موافق وزیر پیشنهادی راه:

آخوندی برای نقاط مختلف کشور برنامه و استراتژی دارد

کد خبر : ۹۶۸۲۱

در زمان آخوندی برای همه اقشار برنامه مسکن وجود داشت که طبق آن اقشار توانمند با پول خود، اقشار متوسط با سیاست‌های حمایتی و اقشار ضعیف با انبوه‌سازی و وام‌های مسکن می‌توانستند صاحب‌خانه شوند.

ایلنا: در روز سوم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، جباری(نماینده بندر لنگه) به عنوان موافق دوم وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی درخصوص دلایل موافقت با وی اظهار داشت: موافقت بنده با دکتر آخوندی به عملکرد ایشان در زمان تصدی و برنامه‌های ارائه شده از سوی وی است. بنده به عنوان عضو کمیسیون عمران و رئیس کمیته حمل و نقل مجلس؛ برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و مسکن را مورد واکاوی قرار داده و درنهایت به نتیجه دفاع از عملکرد وی رسیدم.

وی افزود: درحال حاضر فصل جدیدی از مدیریت اجرایی گشوده شده است. با رویکرد اعتدالی که رئیس جمهور منتخب پیش گرفته است؛ باید مشکلات اساسی کشور توسط یک تیم اجرایی برطرف شود و خواسته‌های دولت به منصه‌ی ظهور برسد.

جباری با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی یکی از دستگاه‌های مهم کشور است، ادامه داد: با شرایط خطیر امروز باید شخصی سکان وزارتخانه را برعهده بگیرد که دارای دانش مهندسی در حوزه‌ی راه و مسکن باشد و تسلط بر دانش اقتصادی برای تبدیل ظرفیت بالقوه به بالفعل جهت توسعه ملی کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: آخوندی با برنامه‌هایی که ارائه داده است و همچنین با کارهایی که در زمان مسئولیتش انجام داده، توانایی داشتن چنین سمتی را اثبات کرده است.

جباری افزود: در زمان مسئولیت آخوندی؛ کمبود مسکن و تورم به هیچ عنوان مثل امروز نبود و مردم به این میزان از سبد خانواده را برای مسکن هزینه پرداخت نمی‌کردند چنانچه درحال حاضر 60 درصد از سبد خانواده صرف هزینه مسکن می‌شود.

این نماینده موافق ادامه داد: درحال حاضر قیمت مسکن توسط واسطه‌گران به شدت افزایش یافته و امکان صاحب‌خانه شدن قشر ضعیف وجود ندارد. درصورتیکه در زمان آخوندی برنامه‌ای برای همه اقشار به منظور خانه‌دار شدن وجود داشت.

وی تصریح کرد: حتی اعضای مسکن مهر نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت وام، ناچار می‌شوند سهمیه خود را به واسطه‌گران بفروشند و امکان خانه‌دار شدن برای آنها وجود ندارد.

جباری درخصوص برنامه‌ی ارائه شده وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی گفت: برنامه وی یک برنامه آمایشی است و در آن به عدالت جغرافیایی و توزیع امکانات کاملاً توجه شده است. همچنین مهم این است که یک وزیر به همه مناطق توجه کند نه اینکه تنها یکسری منطقه‌های خاص را مورد توجه قرار دهد.

وی ادامه داد: برای بسیاری از نقاط کشور برنامه و استراتژی وجود دارد. با یک تیم مدیریتی مبنی بر آمایش این مهم محقق خواهد شد. همچنین قانون نظام مهندسی و سازمان نظام مهندسی در زمان وزارت وی تصویب و تأسیس شد.

جباری با اشاره به زمان وزارت آخوندی افزود: در زمان وزارت آخوندی نه برای یک قشر خاص بلکه برای همه اقشار جامعه؛ برنامه مسکن وجود داشت که طبق آن اقشار توانمند با پول خود و با رعایت حقوق شهروندی، اقشار متوسط با سیاست‌های حمایتی دولت و اقشار ضعیف با انبوه‌سازی و وام‌های مسکن که در زمان آخوندی پرداخت می‌شد، می‌توانستند صاحب‌خانه شوند.

وی درخصوص توسعه حمل و نقل گفت: در این ارتباط یک نگاه جامع و کامل در برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی وجود دارد. او حوزه ریلی، هوایی، بنادر و جاده‌ای را توأمان با هم مدنظر قرار داده است. همچنین در این خصوص به یک نگاه مدیریتی مشخص نیاز داریم که این مشخصه در آخوندی وجود دارد.

جباری در پایان از مجلس خواستار تأیید این وزیر پیشنهادی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز