خبرگزاری کار ایران

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی:

افزایش رفاه شهروندان هدف نهایی دولت است/باید درهای بازار سرمایه به حوزه حمل و نقل باز شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۹۴

بنده با مسكن مهر موافق هستم ولی یك‌سری مشلات در این بخش و قوانین آن وجود دارد كه باید در آن باز نگری صورت گیرد.

آخوندی گفت: تمام فعالیت‌های دولت در نهایت باید منجر به افزایش رفاه شهروندان شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسه‌ای که صبح امروز در اتاق بازرگانی تهران با حضور جمعی از فعالان صنعت حمل و نقل هوایی و زمینی برگزار شد اظهار داشت: معتقدم برای توسعه ملی ایران نیاز به یک بازنگری بنیادی در خصوص رابطه دولت و جامعه داریم و بدون تجدید نظر توسعه پایدار امکان پذیر نخواهد بود.

آخوندی در خصوص افزایش رفاه شهروندان گفت: مجموعه اقداماتی که دولت در همه حوزه‌ها انجام می دهد در نهایت باید منجر به رفاه شهروندان شود و اگر این مهم صورت نگیرد به هدف اصلی خود نرسیده‌ایم.

آخوندی با اشاره به برنامه ارایه شده خود افزود: در این برنامه  بحث عدالت جغرافیایی تنها به تهران و چند شهر بزرگ دیگر نباید معطوف شود بلكه باید تمام شهرها از امکانات توسعه‌ای بهره‌مند شوند وحقوق شهروندان و همچنین یکپارچگی که در نهایت به افزایش کارایی منجر می شود مد نظر قرار گیرد.

این وزیر پیشنهادی با اشاره به نگاه جدید خود در حوزه حمل و نقل ادامه داد: در این خصوص نیاز به یک بازنگری کلی است و باید در تمامی جنبه‌ها یک تغییر نگرش صورت گیرد، در حال حاضر در پروژه‌های حوزه حمل و نقل تنها از جنبه اجتماعی نگاه می‌شود ولی باید مجموعه‌ای از معیارهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در این بحث مد نظر قرار گیرد.

آخوندی با اشاره به سهم 50 درصدی انباشت سرمایه کشور در ساختمان و حمل و نقل افزود: با توجه به میزان بالای این انباشت سرمایه تولید ناخالص ملی تنها 10 تا 12 درصد است که بسیار ناچیز است و در افزایش این درصد باید تلاش شود.

وی تصریح کرد: در این حوزه باید به بخش خصوصی توجه شود و اگر صندوق‌های دولت هم پر پول بود باید توسعه ملی را با سیاست‌گذاری دولت و فعالیت عملیاتی بخش خصوصی عملیاتی کنیم.

آخوندی ادامه داد: باید درهای بازار سرمایه را در حوزه حمل و نقل باز کنیم در غیر این صورت توسعه‌ای نخواهیم داشت همچنین این امر با همکاری مشترک حوزه خصوصی و عمومی محقق خواهد شد.

وی نیاز به یک سند مشترک را بین حوزه عمومی و خصوصی مطرح کرد و گفت: روش تنظیم بدون مقررات فضایی برای رانت خواری ایجاد می کند و باید این تنظیم مقررات به صورت صحیح صورت گیرد.

آخوندی در بحث خصوصی سازی دو موضوع را مطرح کرد: یکی رقابت که هیچ توزیع کاری بدون رقابت به وجود نیاید چون برای توسعه پایدار به این امر مهم نیاز است. در غیر این صورت اولین قربانی خود بخش خصوصی است و دومین موضوعی که مطرح می شود ارتقای استانداردهاست که ما بر اساس چه استانداردی می خواهیم به شهروندان کمک کنیم.

وی در خصوص کریدورهای شرق و غرب در ایران افزود: وصل شدن برخی استان‌ها به دریا بحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه تنها بحث زیربناها کافی نیست و ارائه خدمات و نگهداری که روی این بستر صورت می گیرد مد نظر خواهد بود.

وی اصلی‌ترین موضوع در حوزه حمل و نقل را ایجاد یکپارچگی دانست و گفت: باید در تمام حوزه‌های حمل و نقل یک انسجامی وجود داشته باشد به طور مثال با احداث فرودگاه امام خمینی باید ایستگاه مترو نیز افتتاح می‌شد و این نشانه عدم یکپارچگی در این حوزه است.

آخوندی در حاشیه این جلسه در خصوص مسکن مهر گفت: بنده با مسكن مهر موافق هستم ولی یك‌سری مشلات در این بخش و قوانین آن وجود دارد كه باید  در آن باز نگری صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز