خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بیمه میهن خبر داد:

پرداخت خسارات ساختمانی تا 10 سال پس از بهره برداری

asdasd

هر ساختمانی که از روز اول بیمه نباشد کلنگی محسوب می شود به این دلیل که اطمینانی از بابت استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی و همچنین کارگر ماهر وجود ندارد.

تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان و بیمه میهن به منظور پوشش بیمه ای مهندسین فعال ساختمانی امروز بین باشگاه نظام مهندسی و شركت بیمه میهن منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل بیمه میهن در نشست خبری امروز که به مناسبت تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان کشور و بیمه میهن برگزار شد، گفت: بحث بیمه در جهان قبل از وقوع خسارت طراحی می شود و بیمه موظف است آن را پوشش دهد اما در کشور ما هنوز فرهنگ بیمه به این شکل ایجاد نشده است و باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه ریسک زلزله، توفان، سیل و حوادثی از این قبیل در ایران همیشه وجود دارد، گفت: بر این اساس نباید اتفاق چنین حوادثی را که هر لحظه ممکن است رخ بدهد را فراموش کرد.

موسی‌الرضا با اشاره به اهداف بیمه های ساختمانی گفت: استاندارد مصالح ساختمانی، استفاده از کارگر ماهر، مشخص شدن نظام حقوقی و شناخت ریسک های غیر مترقبه از اهداف بیمه های ساختمانی است که در غیر این صورت شرکت های بیمه تعهدی در قبال بیمه ساختمان ها ندارند.

وی با بیان اینکه بیمه ضامن حوادث مربوط به ساختمان است، گفت: هر ساختمانی که از روز اول بیمه نباشد کلنگی محسوب می شود به این دلیل که اطمینانی از بابت استفاده از مصالح استاندارد ساختمانی و همچنین کارگر ماهر وجود ندارد.

وی با اشاره به تفاهم نامه بیمه میهن با باشگاه نظام مهندسی ساختمان که به منظور بیمه مهندسین فعال در امر ساختمان و همچنین خانواده های آنها منعقد شد، افزود: با این طرح علاوه بر افزایش کیفیت ساخت و ساز، شرکت بیمه میهن تمام خسارات و ریسک های احتمالی در خصوص حوادث ساختمانی را تا 10 سال پس از بهره برداری را پرداخت می‌كند.

وی همچنین از تخفیف 35 تا 50 درصدی حق بیمه برای بیمه گر خبر داد.

مدیرعامل بیمه میهن تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت حق بیمه شاید در توان میزان قابل توجهی از مردم نباشد شرکت بیمه میهن حق بیمه پایین را از متقاضیان دریافت می کنند.

موسی الرضا تصریح کرد: از زمانی که شخصی در ساختمان خود سکونت می کند اگر در سال 45هزار تومان به شرکت بیمه پرداخت کند تمام خدمات بیمه ای که ناشی از ریسک های مربوط به حوادث ساختمانی است ارائه می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه بعد از اتمام مدت زمان بیمه مهندسین 10 روز مهلت برای تمدید بیمه آنها در نظر گرفته شده است گفت: براساس ماده 2 تفاهم نامه ای که فی مابین باشگاه نظام مهندسی ساختمان و بیمه میهن انجام شده است در صورتی که باشگاه نظام مهندسی ریسک جدیدی از حوادث ساختمانی را تعیین کند بیمه میهن موظف است آن را عملیاتی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز