خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه آهن خراسان تشریح کرد:

فعالیت حوزه ریلی در شرایط سخت جوی و سرمای شدید

کد خبر : ۴۱۱۰۷

در 4 ماهه اخیر (مهر تا دی ماه) در مجموع 4 میلیون و 300 هزار نفر مسافر و زائر در محور ریلی استان خراسان جابه جا شدند که این میزان درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 5درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل راه آهن خراسان با اشاره به برودت هوا و بروز سرمای بی سابقه دراین منطقه اعلام کرد: بارش شدید برف و برودت 18درجه زیر صفر در این استان منجر به بسته شدن فرودگاه ها و جاده های منطقه شد اما در میان شاخه های مختلف حمل ونقل فقط حوزه ریلی توانست به فعالیت خود در شرایط سخت جوی و سرمای شدید ادامه دهد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد هادی ضیایی مهر، مدیرکل راه آهن خراسان درخصوص اقدامات زمستانی انجام شده در این ناحیه با بیان اینکه در این شرایط 2هدف اصلی مدنظر بود، گفت: در شرایط یاد شده تمام تلاش متولیان حوزه ریلی خراسان بر این بود که هیچ قطاری از برنامه حذف نشود و احتمال بروز حوادث نیز کاهش یابد که خوشبختانه دراین مدت هیچ گونه حادثه ای رخ نداد و به طورمتوسط روزانه 35 هزار نفر مسافر توسط 72رام قطار به صورت رفت و برگشت جابه جا شد.
مدیر کل راه آهن خراسان در بررسی عملکرد این ناحیه در ماه‌های اخیر گفت: در 4 ماهه اخیر (مهر تا دی ماه) در مجموع 4 میلیون و 300 هزار نفر مسافر و زائر در محور ریلی استان خراسان جابه جا شدند که این میزان درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 5درصدی برخوردار بوده است.
وی افزود: در مدت زمان مذکور همچنین یک میلیون و 300 هزار تن بار جابه جا شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 3 درصدی را نشان می دهد.
ضیایی مهر تصریح کرد: از یک میلیون و 300 هزار تن بار جابه جا شده، 690 هزار تن مربوط به حمل ونقل داخلی است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از 30 درصد رشد برخوردار بوده است.
ضیایی مهر در ادامه با اشاره به افزایش تعداد مسافران در روزهای پایانی ماه صفر، خاطرنشان کرد: در این مدت علاوه بر 72رام قطار مسافری یاد شده با حمایت راه آهن، 24 رام قطار به صورت رفت وبرگشت با ظرفیت حدود 20 هزارنفر ظرفیت سازی شد.
به گفته وی ازاین تعداد قطار ظرفیت سازی شده 14 رام قطار با ظرفیت 11 هزار نفر از استان های تهران، کاشان، تبریز و زنجان بوده و 10رام قطار با با ظرفیت حدود 9هزار نفر داخل استانی برای اعزام و بازگشت زائرین و هیات های مذهبی از شهرستان های حوزه ریلی خراسان بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز