خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

خرید 220 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری زمستانی

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۳۸

در حال پیگیری قرار داد تجهیز 56 گردنه به ایستگاه های هواشناسی هستیم/ برنامه‌ریزی برای ذخیره سازی بیش از 600 هزار تن مخلوط شن و نمك د رراه‌ها و گردنه‌های برفگیر، كشور انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت راهداری در ۲۰۰ هزار کیلومتر شبکه راه‌های کشور از خرید ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات جدید برای راهداری زمستانی امسال خبر داد.
به گزارش ایلنا، علی نیکزاد با بیان اینکه از ۲۰۰ هزار کیلومتر انواع راه کشور، ۲۶ هزار کیلومتر آن‌ها بیشترین ترافیک عبوری را به خود اختصاص می‌دهند، ‌گفت: در حال حاضر تعداد کل ماشین آلات راهداری این وزارتخانه به ۱۳ هزار و ۷۲۶ دستگاه می‌رسد که بنا داریم ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات جدید برای راهداری زمستانی امسال را به این ناوگان اضافه کنیم.
وی با اعلام اینکه تعداد گردنه‌های برفگیر کشور به ۵۰۲ گردنه به طول مجموع ۶۶۰۰ کیلومتر می‌رسد، ‌ اظهار داشت: در راهداری زمستانی امسال، بکارگیری دستگاه‌های نمک پاش هوشمند به جای دستگاه‌های سنتی از اولویت‌ها محسوب می‌شوند تا جایی که ۵۸۰ دستگاه از این ماشین آلات مدرن در راه‌ها و گردنه‌های برفگیر کشور مستقر و آماده خدمات رسانی هستند.
وزیر راه و شهرسازی به بهسازی راهدارخانه‌ها نیز اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۶۸ باب راهدارخانه را بهسازی کردیم و امسال نیز ۶۸ باب دیگر را برای استفاده راهداران و مسافران بهسازی می‌کنیم.
وی ادامه داد: در راهداری زمستانی سال ۹۱ از ۲۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری مجهز به سیستم موقعیت یاب GPS نیز استفاده می‌شود.
نیکزاد با بیان اینکه در حال پیگیری قرار داد تجهیز ۵۶ گردنه به ایستگاه‌های هوا‌شناسی هستیم، گفت: ۱۴۰۰ اکیپ زمستان و ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر کارکنان راهداری با حدود ۸ هزار دستگاه ماشین آلات، در ۵۰۲ گردنه کشور، ۴۷۵ باب راهدار خانه ثابت و ۱۶۵ باب راهدارخانه موقت، ‌ برای ارائه خدمات راهداری در زمستان امسال مستقر هستند.
وی گفت: برنامه‌ریزی برای ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن مخلوط شن و نمک د رراه‌ها و گردنه‌های برفگیر، کشور انجام شده است.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملکرد این وزارتخانه در خصوص نگهداری راه و ابنیه تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه روکش آسفالت ۱۰۷۵ کیلومتر آزادراه و بزرگراه، ۷۴۰ کیلومتر راه‌های اصلی و ۱۰۶۳ کیوم‌تر راه‌های فرعی و در بخش بهسازی ۳۶۵۰ کیلومتر درزگیری با قیر پلیمری و ۸۱۹۸ هزار متر مربع عملیات حفاظتی رویه راه و دیگر موارد انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز