خبرگزاری کار ایران

وزیر راه وشهرسازی:

بازسازی مناطق زلزله زده در اولویت كاری وزارت راه و شهرسازی

کد خبر : ۱۶۷۴۳

دولت تمام توان خود را برای اسكان زلزله زدگان اختصاص داد ‌تا جایی كه 5 هزار واحد كانكس برای سكونت افراد تأمین و 3500 واحد مسكونی نیز احداث شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینكه 5 هزار واحد كانكس برای اسكان موقت زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی تأمین شده است،‌گفت: رسیدگی به امور اسكان مناطق زلزله در اولویت كاری این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی،‌علی نیكزاد با تبریك عید سعید غدیر خم،‌ اظهار داشت: دولت تمام توان خود را برای اسكان زلزله زدگان اختصاص داد ‌تا جایی كه 5 هزار واحد كانكس برای سكونت افراد تأمین و 3500 واحد مسكونی نیز احداث شده است.

وی با بیان اینكه كانكس های تأمین شده برای سكونت زلزله زدگان در حیاط خانه‌ها نصب شده است،‌افزود: این كانكس ها توان محفوظ نگه داشتن ساكنان از سرما راه به خوبی دارند.

وزیر راه و شهرسازی با تأكید بر اینكه امور مربوط به اسكان زلزله زدگان به صورت روزانه پیگیری می شود،،‌تصریح كرد: دولت مصوبات لازم برای انجام كارهای اسكان زلزله زدگان را حداكثر در3 ساعت تصویب كرد و از همه توان خود برای این كار استفاده می كند.

وی اجرای طرح مسكن مهر را اقدامی انقلابی، اسلامی و تأثیر گذار در مسائلی مانند حفظ عزت خانواده ها، تسهیل ازدواج جوانان و كاهش تورم دانست و گفت: ما با نیت خالص وارد این طرح شدیم اما متأسفانه عده ای تلاش می كنند چنین خدماتی را به كارها و امور دیگری مربوط كنند.

نیكزاد با بیان اینكه هدف ما از اجرای طرح مسكن مهر جز خدمت به مردم و كارآمد نشان دادن نظام اسلامی نیست، ‌تاكید كرد: اجرای این طرح با قدرت و قوت هر چه تمام ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به در دست احداث بودن 30 هزار كیلومتر انواع راه و 6700 كیلومتر راه روستایی، ادامه داد: علاوه بر موارد یاد شده، ‌این وزارتخانه نگهداری از 216 هزار كیلومتر شبكه راههای كشور و توسعه 11 بندر را نیز برعهده دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در ابتدای دولت نهم، طول كل شبكه ریلی كشور 11 هزار كیلومتر بود حال آنكه طی دولت نهم و دهم كار ساخت 11 هزار كیلومتر دیگر آغاز شد.

وی طرح مهر ماندگار كه با هدف اتمام پروژه های مهم و اساسی اجرایی شد را اقدام ارزشمندی توصیف و تصریح كرد:با وجودی كه دولت می توانست پروژه های زیادی را كلنگ زنی كرده، تكمیل آن را برعهده دولت های آینده بگذارد،‌تصمیم گرفت پروژه های اساسی و تأثیرگذار را به اتمام برساند تا دولت بعدی بتواند برنامه ریزی خودش را داشته باشد.

نیكزاد در خاتمه از تلاش های كاركنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی در نقاط مختلف كشور قدردانی كرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز