خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

برقی کردن قطارها و افزایش سرعت به 200 کیلومتر در آینده

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۱۹

بحثی که در حال حاضر در دستور کار قرار دارد برقی کردن قطار ها و افزایش سرعت قطارها به 200 کیلومتر در ساعت با کمترین تغییرات در راه سازی راه آهن هستیم‌/ نباید ریل را از کشورهای دیگر بخریم؛ ما حاضریم قراردادی را مبنی بر خرید حداقل هزار کیلومتر ریل در سال را با سازندگان داخلی تنظیم کنیم‌.‌

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برقی کردن شبکه ریلی کشور و افزایش سرعت قطارها به 200 کیلومتر در ساعت با کمترین تغییر در نوسازی راه آهن در دستور کار قرار دارد خطاب به فعالان بخش خصوصی گفت‌: حاضریم قراردادی را بنویسیم که سالانه حداقل هزار کیلومتر راه آهن توسط سازندگان بخش خصوصی خریداری شود‌.‌

به گزارش خبرنگار ایلنا علی نیکزاد در مراسم چهاردهمین همایش بین المللی حمل ونقل ریلی با بیان اینکه توسعه یک منطقه نیازمند توسعه حمل و نقل است گفت‌: تاکید بر حمل ونقل ریلی به عنوان حمل و نقل بیمه در دنیا شناخته شده است ‌.‌

وی با بیان اینکه باید بهره‌برداری از 25 هزار کیلومتر راه آهن تا پایان برنامه پنجم با جدیت پیگیری شود گفت‌: به لحاظ موقعیتی که ایران دارد و در کریدور بین المللی متعددی قرار گرفته است می‌تواند آسیا و اروپا را به هم متصل کند ‌.‌

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد‌: وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد ایران را از چهار جهت شمال، جنوب، شرق و غرب به بازار‌های بین المللی ترانزیت وصل کند‌.‌

نیکزاد با اشاره به اتصال ایران از طریق ریل به سایر کشورها گفت‌: محور قزوین- رشت – آستارا – آذربایجان به منظور اتصال به کشور ترکیه، ساخت راه آهن سنگان به هرات و ارتباط با افغانستان، ارتباط ریلی از اراک به کرمانشاه و خسروی و ارتباط با کشور عراق، راه آهن شلمچه به منظور اتصال به عراق و سوریه، احداث خط آهن گرگان – اینچه برون به مننظور ارتباط به ترکمنستان، قزاقستان، چین و روسیه و همچنین ساخت محوری از چابهار به زاهدان و مشهد با سرعت در حال انجام است‌.‌

نیکزاد تصریح کرد‌: علاوه بر اینکه در تلاشیم استان‌های کشور را به یکدیگر وصل کنیم در صورتی که بتوانیم از چهارجهت در جهت ترانزیت کالا فعالیت کنیم می‌توانیم ایران را از درآمد تک محصولی و اتکاء به نفت نگاه کنیم‌.‌

نیکزاد با اشاره به اینکه ساخت هزار کیلومتر راه آهن در هیچ سالی محقق نشده است گفت‌: بیشترین ساخت خط آهن بعد از انقلاب 164 کیلومتر راه آهن در سال بود اما در دولت نهم و دهم حدود 341 هزار کیلومتر راه ریلی ساخته شدو امسال نیز توسط دو شرکت راه آهن و شرکت ساخت و توسعه عددی بالغ بر هزار کیلومتر راه آهن به بهره‌برداری می‌رسد‌.‌

وی با بیان اینکه رمز موفقیت توسعه حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و بندری استفاده بخش خصوصی است گفت‌: اگر با در نظر گرفتن دو رویکرد جایگاه حکومتی توسط دولت و همچنین در نظر گرفتن مردم امورات را به بخش خصوصی واگذاری کنیم حتما شاهد پیشرفت در این بخش خواهیم بود‌.‌

وی با بیان اینکه در بحث افزایش قیمت ها در خصوصی سازی قطارها باید وضع اجتماعی مردم را در نظر بگیریم گفت‌: بحثی که در حال حاضر در دستور کار قرار دارد برقی کردن قطار ها و افزایش سرعت قطارها به 200 کیلومتر در ساعت با کمترین تغییرات در راه سازی راه آهن هستیم‌.‌

وی در پایان در خصوص حمایت دولت از بخش خصوصی گفت‌: نباید ریل را از کشورهای دیگر بخریم؛ ما حاضریم قراردادی را مبنی بر خرید حداقل هزار کیلومتر ریل در سال را با سازندگان داخلی تنظیم کنیم‌.‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز