خبرگزاری کار ایران

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران:

آماری تحت عنوان صادرات برند حلال در كشور موجود نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۵۹

وی با اشاره به جمعیت 1.5 میلیاردی مسلمانان جهان خاطر نشان كرد: مسلمانان به موضوع برند حلال واكنش نشان داده و از این محصولات استقبال می كنند در این راستا كشور مالزی هم اكنون نهادی منسجم در خصوص محصولات حلال تاسیس كرده و تلاش می كند مفهوم حلال را در دنیای تجارت بیش از پیش مطرح كند ما نیز به عنوان كشوری اسلامی باید برای معرفی محصولات حلال كشورمان در سایر كشورها تلاش بیشتری داشته باشیم.

معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران گفت: متاسفانه آماری تحت عنوان صادرات برند حلال در كشور موجود نیست.

رضا توفیقی زواره، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینكه محصولات حلال منحصر به مواد غذایی نیست و شامل پوشاك و سایر مصنوعات نیز می شود اظهار داشت: یكی از مزیت های محوری اقتصاد كشوردر حوزه تجارت خارجی استفاده از برند یا لگوی حلال در محصولات است كه باید به آن توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به جمعیت 1.5 میلیاردی مسلمانان جهان خاطر نشان كرد: مسلمانان به موضوع برند حلال واكنش نشان داده و از این محصولات استقبال می كنند در این راستا كشور مالزی هم اكنون نهادی منسجم در خصوص محصولات حلال تاسیس كرده و تلاش می كند مفهوم حلال را در دنیای تجارت بیش از پیش مطرح كند ما نیز به عنوان كشوری اسلامی باید برای معرفی محصولات حلال كشورمان در سایر كشورها تلاش بیشتری داشته باشیم.

توفیقی گفت: به عنوان مثال تولیدكنندگان ما می توانند در محصولاتی نظیر چرم بر روی كمربند و یا كت های چرمی كاتالوگ یا بروشوری با عنوان برند حلال در نظر بگیرند.

توفیقی افزود: البته اخیرا نمایشگاهی تحت عنوان محصولات حلال برگزار شد اما متاسفانه آماری تحت عنوان صادرات برند حلال در كشور موجود نیست هرچند اكثر محصولاتی كه به خارج از كشور صادر می شود جزء محصولات حلال است اما تنها بخشی از آنها از لگوی حلال استفاده می كنند.

رضا توفیقی زواره همچنین به آمار تجارت خارجی طی 11 ماه گذشته اشاره كرد و افزود: علی رغم تحریم ها  در 11 ماه  گذشته48.3 میلیارد دلار واردات و ۳۷ میلیارد و ۶۹۳ میلیون دلار صادرات غیر نفتی انجام شده است که از نظر وزنی ۱.۵درصد افزایش و از نظر ارزشی ۴درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینكه كاهش 4 درصدی صادرات ناشی از كاهش میعانات گازی و محصولات پتروشیمی بوده است افزود: این در حالی است كه طی این 11 ماهه محصولات صنعتی و معدنی 22 درصد رشد داشته اند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز