خبرگزاری کار ایران

شاكری در گفت وگو با ایلنا:

دولت برای جبران كسری بودجه اقدام غیر قانونی انجام ندهد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۴

دولت با تغییرات سیستمی در بودجه به صورت غیرقانونی در تلاش بوده تا کسری بودجه سال آینده را به ظاهر بپوشاند.

دكترعباس شاكری، اقتصاددان با اعلام این كه دولت با برخی تغییرات سیستمی در بودجه در تلاش بوده تا کسری بودجه سال آینده را به ظاهر بپوشاند، گفت: علت اصلی کسری بودجه دولت محقق نشدن درآمدهای پیش بینی شده در قانون بودجه است.

عباس شاكری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به این كه آنچه واقعیت دارد این است که بودجه سال 91 با کسری آن هم به صورت پنهان مواجه است، اظهار داشت: برای اصلاح قانون بودجه دولت باید یک پیشنهاد جدیدی بیاورد.بودجه های عمرانی باید به طرح هایی که نتیجه زودتری می دهند کاهش پیدا کند تا بتوان امسال را پشت سرگذاشت.

به گفته شاكری، در حال حاضر منابع موجود بودجه،منابع مورد نیاز کشور را تامین نمی کند، برهمین اساس گفته شده دولت برای جبران خلا پولی در بودجه خود دست به اقداماتی نظیر افزایش حجم نقدینگی و  فروش گران ارز به بازار می‌زند.

وی تصریح كرد: بودجه فعلی ناقص و ناكارآمد است،در این بودجه بیشتر بر هزینه ها یا داده ها تاكید شده و ستانده ها كمتر مورد توجه قرار گرفته است.

شاكری با بیان این كه شفافیت بودجه در سال های اخیر کاهش یافته است، عنوان داشت: روند صعودی کاهش شفافیت بودجه باعث شده که تصویر انتزاعی از عملکرد بودجه، در طول زمان از نظر دقت ارزیابی، بوجود آید.

بر اساس  این گزارش،کسری بودجه دولت در سال 87 حدود 12 هزار میلیارد تومان، 88 حدود 10 هزار میلیارد،89  حدود 7 هزار میلیارد و 90 حدود 29 هزار میلیارد تومان گزارش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز