خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس عالی بیمه بیکاری:

برنامه‌های ربیعی برای اداره وزارت كار كارشناسی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۶۱

چكیده:‌ «بیمه‌های تکمیلی، بیمه‌های تامین اجتماعی را کمرنگ کرده و به حاشیه برده است. در حال حاضر، بیمه‌های تکمیلی هزینه‌های درمان را تسکین می‌دهند./ دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی با گسترش و بهبود خدماتشان باید آرام آرام جایگزین بیمه‌های تکمیلی شوند.»

یک کار‌شناس عالی بیمه بیکاری وزارت کار، «علی ربیعی» وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی را فردی آگاه به حوزه‌های تعاون، روابط کار و رفاه و تامین اجتماعی خواند که برنامه‌های كارشناسی شده و مدونی برای اداره وزارت کار دارد.

«دلاور نظری» در این باره به ایلنا گفت: برنامهٔ آقای ربیعی در حوزه تعاون، آزادسازی و استقلال بخشیدن به اتاق‌های تعاون است که نشان از آگاهی ایشان به این حوزه دارد. اتاق‌های تعاون تا کنون استقلال لازم را نداشته و همیشه به وزارتخانه مربوطه وابسته بوده‌اند.

وی در ادامه، بیمه‌های سلامت، بیمه‌های فراگیر و بیمه‌های عشایر و روستاییان را از جمله برنامه‌های امیدوارکننده وزیر کار پیشنهادی رئیس جمهور در حوزه رفاه و تامین اجتماعی خواند.

نظری افزود: بیمه بیکاری بخشی از حوزه روابط کار محسوب می‌شود و به کسانی تعلق می‌گیرد که شغلشان را بدون میل و اراده از دست می‌دهند. اما در برنامهٔ آقای ربیعی پیش بینی شده است افراد جویای کار، فارغ التحصیلان و جوانانی که هنوز شغلی نیافته‌اند مشمول بیمه بیکاری شوند که به گونه‌ای، آرزوی همهٔ فعالان این حوزه است.

این کار‌شناس عالی بیمه بیکاری وزارت کار در پایان با اشاره به صحبت‌های روز گذشتهٔ وزیر کار پیشنهادی رئیس جمهور که گفته بود «اعتبار را به دفترچه‌های بیمه بازمی‌گردانم» اظهار داشت: بیمه‌های تکمیلی، بیمه‌های تامین اجتماعی را کمرنگ کرده و به حاشیه برده است. در حال حاضر، بیمه‌های تکمیلی هزینه‌های درمان را تسکین می‌دهند. دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی با گسترش و بهبود خدماتشان باید آرام آرام جایگزین بیمه‌های تکمیلی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز