خبرگزاری کار ایران

در دیدار مشاور با امنیت ملی عراق مطرح شد:

آمادگی ایران برای کمک به ارتش عراق

asdasd

بدون شک ملت عراق با صدام همراه نبود و برای عراق آزاد مستقل هزاران قربانی تقدیم کرد، حاکمیت ملت عراق بر سرنوشت خود و امنیت و ثبات فعلی عراق ناشی از همین امر است.

وزیر دفاع کشورمان، داشتن ارتشی متکی به توانمندی‌های بومی در نظام مردم سالار عراق را امری اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در این راستا به نیروهای مسلح عراق کمک کند.

به گزارش ایلنا، سردار احمد وحیدی ـ وزیر دفاع ـ در ادامه سفر خود به عراق با فالح الفیاض ـ مشاور امنیت ملی عراق ـ دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌و‌گو کرد.

سردار وحیدی در این دیدار اظهار کرد: خروج نیروهای اشغالگر بیگانه از عراق یک پیروزی بزرگ برای ملت و دولت این کشور به شمار می‌رود.

وزیر دفاع، اقدامات مداخله‌گرانه کشورهای فرامنطقه‌ای را مخل امنیت منطقه دانست و گفت: حمایت و پشتیبانی آمریکا و برخی کشورهای غربی از تروریست‌های جنایتکار، منطقه را با خطر هرج و مرج مواجه کرده است.

وحیدی، داشتن ارتشی متکی به توانمندی‌های بومی در نظام مردم سالار عراق را امری اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در این راستا به نیروهای مسلح عراق کمک کند.

فالح الفیاض نیز در این دیدار اظهار کرد: بدون شک ملت عراق با صدام همراه نبود و برای عراق آزاد مستقل هزاران قربانی تقدیم کرد، حاکمیت ملت عراق بر سرنوشت خود و امنیت و ثبات فعلی عراق ناشی از همین امر است.

وی با تقبیح هرگونه اقدام مداخله گرایانه کشورهای فرامنطقه‌ای در بحران سوریه، حمایت آنان از تروریست‌ها را عامل تشدید بحران و ناامنی در منطقه دانست.

مشاور امنیت ملی عراق، سفر وزیر دفاع جمهوری اسلامی به عراق را در این مقطع حساس و شرایط ویژه‌ای که بر منطقه مستولی‌ است با اهمیت توصیف و اظهار امیدواری کرد این سفر تاثیرات خود را بر توسعه همه جانبه روابط دو کشور بگذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز