خبرگزاری کار ایران

یک عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

جناح‌ها به دور از نگاه‌های سیاسی دولت را در رفع معضلات کشور یاری کنند

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۷۴

روحانی شخصیتش به گونه‌ای است که سعی می‌کند از تجربه بزرگان برای حل بهتر مشکلات کشور استفاده کند که این رسم در سایر کشورهای دنیا نیز رایج است؛ استفاده از تجارب گذشته و بزرگان کشور به مصلحت کشور است و باعث می‌شود تا کشور دوباره با مشکلات گذشته رو به رو نشود.

ایلنا: یک عضو شورای شهر تهران گفت: روحانی یک فرد مشورت پذیر است ولی این مشورت‌ها به این معنا نیست که روحانی دستش بسته است و فرد،افراد یا نهادهای دیگری برای وی تصمیم‌ می‌گیرند.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، فراجناحی بودن دولت آینده را یک گام اساسی برای رفع مشکلات کشور دانست و گفت: مشکلات موجود کشور یک چالش ملی است که فرا‌تر از جناح و جریان قرار دارد لذا نباید مسائل جناحی را بر حل مسائل و مشکلات کشور اولویت داد بلکه همه جناح‌ها موظف هستند با یک عزم ملی و به دور از نگاه‌های سیاسی دولت را در رفع معضلات کشور یاری کنند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: فراجناحی عمل کردن یک اتفاق خوب است و ما باید نگاه‌های خود را از جناحی بودن به ملی بودن ارتقا دهیم.

حکیمی‌پور در پاسخ به این سوال که دولت یازدهم در تشکیل دولت فراجناحی چقدر موفق خواهد بود؟ خاطر نشان کرد: رییس جمهور منتخب همواره در برنامه‌های انتخاباتی خود و همچنین مناظره‌ها بر تشکیل دولت فراجناحی و استفاده از مدیران کاردان و معتقد تاکید داشتند و من نسبت به این اتفاق با توجه به شخصیت آقای روحانی خوش بین هستم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه باید دست رییس جمهور منتخب را برای انتخاب کابینه باز گذاشت، تصریح کرد: کسی که رییس جمهور می‌شود در برابر مردم بابت رفتارهای دولت پاسخگوست بنابراین ما باید اجازه دهیم که خود رییس جمهور در مورد افراد کابینه خود تصمیم گیری کند.

حکیمی‌پور ادامه داد: روحانی یک فردی است که همواره در تصمیم‌گیری‌های بزرگ و مهم از بزرگان و نظرات ایشان بهره می‌گیرد پس نباید در مورد انتخاب افراد کابینه نگرانی داشته باشیم.

این عضو مجمع نمایندگان ادوار مجلس تاکید کرد: روحانی یک فرد مشورت پذیر است ولی این مشورت‌ها به این معنا نیست که روحانی اداره امور را به کسی واگذار کند و نباید کسی این مشورت‌ها را به این منظور تلقی کند.

حکیمی‌پور ادامه داد: روحانی شخصیتش به گونه‌ای است که سعی می‌کند از تجربه بزرگان برای حل بهتر مشکلات کشور استفاده کند که این رسم در سایر کشورهای دنیا نیز رایج است؛ استفاده از تجارب گذشته و بزرگان کشور به مصلحت کشور است و باعث می‌شود تا کشور دوباره با مشکلات گذشته رو به رو نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز