خبرگزاری کار ایران

خطیب نماز جمعه:

روحانی به حق شایسته ریاست جمهوری است

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۹۷

امیدواریم رییس جمهور منتخب با انتخاب افراد اصلح بتواند مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را رفع کند و از مردم نیز می‌خواهم که دولت را یاری کند.

ایلنا: خطیب نماز جمعه تهران، انتخاب حسن روحانی را انتخابی به حق و شایسته عنوان کرد و گفت: باید رییس جمهور منتخب در انتخاب کارگزاران دولت خود دقت لازم را داشته باشد و از افراد نخبه و امتحان پس داده استفاده کند کما اینکه شخصیت روحانی این اطمینان را می‌دهد که ایشان از افراد اصلح استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله موحدی کرمانی در خطبه نماز جمعه تهران، پیروزی تیم ملی فوتبال کشور را به مردم تبریک گفت و ادامه داد: پیروزی در عرصه ورزشی به نوعی عزت به این کشور بخشید. لازم می‌دانم این پیروزی عزتمند را به ملت، رهبری و جوانان پیروزی آفرین تبریک بگویم.

وی همچنین به حماسه 24 خرداد ماه اشاره کرد و افزود: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای باعث شد تا دشمنان نظام ضمن ناامیدی بفهمند که مردم همچنان تابع رهبری هستند و به ندای رهبری مبنی بر حضور پرشور تمام سلایق در پای صندوق‌های رای لبیک می‌گویند.

خطیب نماز جمعه ادامه داد: حضور پرشور مردم در عرصه و رقم زدن این حماسه بزرگ ملی را به مقام معظم رهبری و ملت هوشمند کشور و همچنین به آقای روحانی به عنوان رییس جمهور منتخب مردم این پیروزی را تبریک می‌گویم.

آیت الله موحدی کرمانی انتخاب روحانی را یک انتخاب به حق و شایسته خواند و ادامه داد: ایشان هم یک رجل سیاسی هم یک رجل مذهبی، هم یک مدیر قوی و مدبر هستند که فعالیت‌ها و مبارزه های مهم در زمان قبل و بعد از انقلاب داشته اند.ایشان همواره تابع ولایت بوده اند و حتی در دوران خفقان قبل از انقلاب مبارزات چشم‌گیری علیه طاغوت داشتند.

وی ادامه داد: سخنرانی های انقلابی ایشان به ویژه سخنرانی تاریخی ایشان در مسجد ارگ که برای اولین بار مقام رفیع بنیانگذار انقلاب را امام خطاب کرده‌اند فراموش شدنی نیست.

وی گفت: سوابق درخشان ایشان در عرصه‌های مختلف نوید این را می دهد که می‌تواند در اداره کشور نیز موفق باشند و ما نیز از خداوند می‌خواهیم ایشان را در اداره کشور یاری کند.

خطیب نماز جمعه،مسئولیت ریاست جمهوری، اداره و حل مشکلات کشور را سخت و سنگین برشمرد و تاکید کرد: آقای روحانی شما می‌توانید با خواندن فرامین الهی و قرآن برای پذیرش مسئولیت، خود را آماده کنید و در رساندن این بار سنگین به منزل موفق باشید.

وی انتخاب و تشکیل کابینه دولت آینده را وظیفه سنگین و مهم رییس جمهور منتخب مردم عنوان کرد و گفت: باید روحانی در انتخاب این افراد دقت لازم را داشته باشد و از افراد نخبه و امتحان پس داده استفاده کند کما اینکه شخصیت روحانی این اطمینان را می‌دهد که ایشان از افراد اصلح استفاده خواهد کرد.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: امیدواریم رییس جمهور منتخب با انتخاب افراد اصلح بتواند مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را رفع کند و از مردم نیز می‌خواهم که دولت را تا حدی که می توانند یاری کند.

خطیب نماز جمعه تاکید کرد: باید به افرادی در دولت آینده مسئولیت داده شود که وفاداری به نظام و ولایت را اثبات کرده‌اند و امتحان خود را پس داده‌اند تا بتوان مشکلات مردم و کشور را حل کرد.

وی از رییس جمهور منتخب خواست تا از قدرت خود برای مردم همچون یک طبیب استفاده کند و افزود: رییس جمهور باید همچون طبیبی با توجه به مطالبات مردم آن کاری را انجام دهد که مصلحت مردم است و نه صرفا کاری را کند که مطالبه بیمارش است.

وی ادامه داد: دولت‌های غربی بدون توجه به اینکه مصلحت مردمشان در چیست به مطالبات آنان پاسخ می‌دهند و توجهی ندارند که این مطالبات چیست خواه ازدواج همجنس‌گرایی باشد خواه هرچیز دیگری.

آیت الله موحدی کرمانی همچنین به جایگاه رفیع شهیدان، جانبازان و آزادگان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: باید تمامی خدمت‌های این بزرگان یاد‌اوری شود و از آنان تقدیر شود.ما موظف هستیم که اجازه ندهیم آنان فراموش شوند.

خطیب نماز جمعه تاکید کرد: نباید در ارج نهادن به خدمت این عزیزان به سمت یا جایگاه آنان نگاه کرد چه بسا دانه درشت‌هایی که خدمت کوچکشان بزرگ تلقی شد و چه بسیار گمنام‌هایی که خدمت بزرگشان کوچک برشمرده شد.

وی همچنین در پایان از خدمات ارزنده سربازان گمنام امام زمان تشکر کرد و گفت: این افراد بدون آنکه دنبال جایگاه و منفعتی باشند همواره در تلاش بوده‌اند که توطئه دشمنان را خنثی کنند و خطرات جدی را دفع نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز