خبرگزاری کار ایران

اولین نشست خبری دكتر حسن روحانی با اصحاب رسانه/۸/

افزایش دستمزد متناسب با تورم، اجرای قانون است

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۹۶

درحال حاضر برابری دستمزد و تورم وجود ندارد و دستمزدها از نرخ تورم کمتر است بنابراین باید این فاصله برطرف شود. دولت یازدهم تلاش می‌کند تا اجرای این قانون را عملیاتی کند.

ایلنا: حسن روحانی در بخش هشتم اولین نشست خبری خود، با تاكید بر تلاش دولت‌ یازدهم برای افزایش دستمزد كارگران متناسب با نرخ تورم، افزایش دستمزد كارگران براساس نرخ تورم را نه تنها یك وعده انتخاباتی كه حق قانونی كارگران دانست.

روحانی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا كه پرسید؛ براساس مصوبهٔ شورای عالی كار، امسال دستمزد كارگران 6 درصد كمتر از نرخ رسمی تورم تعیین شد و این در شرایطی است كه كارگران و به‌طور كلی جامعه مزدبگیر به دلیل سقوط ارزش پول ملی شرایط سختی را می‌گذرانند. برنامه فوری شما برای تحقق وعده‌ای كه پیش از انتخابات در خصوص تعیین دستمزد متناسب با نرخ تورم مطرح كردید، چیست؟ گفت: این وعده من نیست، قانون می‌گوید که حقوق مزدبگیران باید بر مبنای نرخ تورم تعیین شود.

رئیس جمهوری منتخب مردم ایران ادامه داد: درحال حاضر برابری دستمزد و تورم وجود ندارد و دستمزدها از نرخ تورم کمتر است بنابراین باید این فاصله برطرف شود.

حسن روحانی تاكید كرد: دولت یازدهم تلاش می‌کند تا اجرای این قانون را عملیاتی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز