خبرگزاری کار ایران

عباسی خطیب قبل از نماز جمعه؛

احمدی نژاد توانسته یک و نیم میلیون شغل در کشور ایجاد کند

کد خبر : ۶۶۱۸۲

وزارت تعاون کار رفاه و تامین اجتماعی در راستای اقدامات نظارتی خود به بیش از ۹۵ درصد از نامه‌های کارگران پاسخ داده است/ وزارتخانه در نظر دارد ۱۶۲ هزار واحد مسکونی برای کارگران احداث کند.

سرپرست وزارت تعاون کار رفاه و تامین اجتماعی گفت: با احداث واحدهای تعاونی دولت نهم و دهم توانسته یک و نیم میلیون شغل برای کشور ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله عباسی سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن عرض تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و هفته کارگر گفت: جایگاه کار و کارگر به قدری رفیع است که پیامبر به دستان کارگر بوسه زده وهمواره بر پاسداشت حق کارگر سفارش می‌کند.

وی افزود: نیروی انسانی نقش اصلی را در فرآیند تولید به همراه دارد و دیگر نیرو‌ها و عوامل از عوامل تولید به شمار می‌روند.

خطیب قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران بیان داشت: هفته کارگر فرصتی است تا بتوان از نقش و تجلی جایگاه بی‌بدیل کارگر و کارگران در تحقق اهداف سیاسی اقتصادی و اجتماعی قدردانی کرد.

وی گفت: کارگران در زمان پیروزی انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس هزاران شهید را تقدیم به نظام اسلامی کرده‌اند و در حماسه‌های گوناگون همچون ۹ دی ماه سال ۸۸ از ولایت به دفاع پرداختند و توانستند با صبر و مقاومت فضای آرامی را در کشور فراهم کردند.

سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در سالی که گذشت به تدبیر مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در نظر گرفته شد که به فضل خدای متعال کارگران توانستند در عرصه تولید به توفیقات روزافزون دست یابند.

وی گفت: رهبر انقلاب به طور جدی انتظار دارند که از برخوردهای سطحی در رابطه با اجرای شعارهای سال پرهیز شود و برای شعارهای سال برنامه ریزی‌های دراز مدت در نظر گرفته شود به همین منظور در آغازین روزهای سال جاری وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی دو ستاد بادوکارگروه حماسه سیاسی و اقتصادی تشکیل داده تا بتوانند با همکاری و تعامل با دستگاه‌ها به طور جدی برای خلق حماسه سیاسی و اقتصادی فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

عباسی ارتقای فرهنگ تعاون کارآفرینی و تولیدات داخلی و توسعه منابع انسانی کشور از طریق آموزش و مهارت را از جمله اقدامات وزارت کار رفاه وتامین اجتماعی برشمرد وگفت: وزارت کار رفاه وتامین اجتماعی توانسته در سال گذشته در ایجاد تعادل در بازار کار، مشارکت ذی فعالان کار در تصمیم گیری‌ها، حفاظت و صیانت از بازار کار، راهبری نظام تامین اجتماعی، برقرای نظام چند لایه اجتماعی، بیمه پایه اجتماعی، بیمه‌های مکمل درمانی، ساماندهی بیمه سلامت تلاش‌های وافری را انجام دهد.

سرپرست وزارت تعاون کار رفاه و تامین اجتماعی گفت: وزارتخانه در راستای تنظیم روابط کار بر پایه گروه‌های سه جانبه اعم از گروه کارگری، کارفرمایان و دولت و توسعه مالی کارگران و افزایش محیط‌های کاری، اعتلای امور اجتماعی و فرهنگ پذیری کار، برنامه ریزی‌های جدی انجام داده است.

عباسی ترویج فرهنگ کار، بزرگداشت کارگران، کارآفرینان، بازنشستگان را از دیگر برنامه‌های وزارتخانه کار، رفاه و تامین اجتماعی برشمرد و گفت: این وزارت خانه در تلاش است تا در راستای حمایت از کار و کارگر به این کارگران سهام عدالت داده و برای اقدامات اجتماعی آنان فضاهای فرهنگی و ورزشی را افزایش دهد.

خطیب قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان این مطلب که وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی ۳۷ میلیون نفر را تحت پوشش تامین اجتماعی قرار داده است گفت: «در دولت نهم و دهم قریب به ۳۲ درصد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی افزایش یافته و بیش از ۳ میلیون مددجو بهزیستی نیز تحت طرح پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی گفت: ‌وزارتخانه کار، رفاه وتامین اجتماعی در نظر دارد ۱۶۲ هزار واحد مسکونی برای کارگران احداث کند که ۷۵ هزار واحد مسکونی آماده بهره برداری است و به زودی از آن بهره برداری می‌شود.

عباسی تصریح کرد: در ۸ سال اخیر دولت نهم و دهم ۱۰۰ هزار واحد تعاونی احداث شده که نسبت به گذشته ۵۳ درصد رشد داشته است که تعداد واحدهای تعاونی از ۱۳ میلیون به ۴۳ میلیون افزایش داشته است.

سرپرست وزارت تعاون کار، رفاه و امور اجتماعی بیان داشت: در راستای ایجاد حمایت از سرمایه گذاری در تعاونی‌ها بانک توسعه و تعاون بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در بخش تقویت تعاون سرمایه گذاری کرده است.

عباسی گفت: در طول دولت نهم ودهم تعداد شورایاری‌های کارگری از ۱۲۵ شورا به ۷۵ هزار شورا افزایش یافته و خانه‌های بهداشت به ۲ هزار و ۴۰۰ رسیده است.

وی گفت: وزارت کار رفاه و تامین اجتماعی در راستای اقدامات نظارتی خود به بیش از ۹۵ درصد از نامه‌های کارگران پاسخ داده و سرزده از واحدهای کارگری بازدید کرده است.

سرپرست وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی گفت: وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی توانسته در طول این مدت مجموعه ورزشی فرهنگی رفاهی کارگران را از ۱۰ پروژه به ۲۹۳ پروژه افزایش دهد و در حال حاضر نیز به دنبال واگذاری سهام عدالت به کارگران و احداث ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی مسکن مهر کارگری برای کارگران است.

وی همچنین بیان کرد: با احداث واحدهای تعاونی دولت نهم و دهم توانسته یک و نیم میلیون شغل برای کشور ایجاد کند و در حوزه رفاه اجتماعی پزشک خانواده برای اولین بار تشکیل شده است و بیمه سلامت و تامین هزینه‌های داروهای صعب العلاج و پوشش بیمه زنان خانوار از ۱۷۳ هزار به ۲۳۳ هزار خانوار از جمله اقدامات دیگر وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی است.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: تحت پوشش قرار گرفتن بیش از یک میلیون نفر از بازنشستگان در طرح بیمه طلایی از دیگر اقدامات وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز