خبرگزاری کار ایران

حبیبی:

به روند ائتلاف و همگرایی در جبهه اصولگرایان خوشبین هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۴۳

امیدوارم سال آینده بودجه کل کشور در فضای کاملا صمیمی و کار‌شناسی به تصویب مجلس برسد و در جهانی که ما هر روز شاهد بحران‌ها، رکود و بیکاری و مشکلات اقتصادی هستیم وضعیت نسبتا آرامی را در بازار‌های ایران تجربه کنیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: ما به روند ائتلاف و همگرایی در جبهه اصولگرایان خوشبین هستیم و معتقدیم دستاوردهای این همگرایی را برای اقتدار ملی و امنیت ملی تعیین کننده می‌دانیم.

به گزارش ایلنا، حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت با تبریک فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: ملی شدن صنعت نفت و مبارزات شور انگیز ملت در دهه ۳۰ تاریخ ایران ماندگار و ستودنی است.

وی افزود: تجربه نهضت ملی نشان می‌دهد ما نباید به هیچ دشمنی اعتماد کنیم و به دید دوست به آن‌ها نگاه کنیم. آن‌ها از هر فرصتی برای ضربه به ملت ایران استفاده کرده‌اند.

حبیبی با اشاره به کار آمد بودن گفتمان مقاومت تصریح کرد: اگر غرب در مذاکرات آلماتی قدری عقب نشسته ما را نباید به آینده برخوردهای آن‌ها خوشبین کند؛ البته مقاومت و پایداری ملت ایران بر سرحقوق هسته‌ای آن‌ها را به عقب وا داشته است و البته اگر غفلت کنیم آن‌ها ما را دور خواهند زد.

وی افزود: ارزش مبارزات ملت ما در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای کمتر از ارزش مبارزات ملت در دهه ۳۰ در قضیه ملی شدن صنعت نفت نیست، ما باید آن را قدر بدانیم و همچنان در مسیر گفتمان مقاومت مطالبات بر حق ملت را پیگیری کنیم.

حبیبی ادامه داد: آن‌ها که به دلیل ضعف ایمان و ضعف تئوریک به دنبال سازش هستند باید بدانند کاری از پیش نمی‌برند؛ با غرب باید با زبان خود آن‌ها سخن گفت و کوچک‌ترین عقب نشینی فاجعه به بار می‌آورد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به پایان سال ۹۱ که سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بود گفت: ما باید سال آینده با آهنگ بیشتر از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی حمایت کنیم. اکنون صنعت هسته‌ای در ایران بومی شده است، ما باید آن را قدر بدانیم و یقین کنیم هیچ قدرتی در دستیابی ما به فناوری صلح آمیز هسته‌ای کوچک‌ترین کمکی نخواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به معرفی دکتر آل اسحاق به عنوان نامزد حزب موتلفه اسلامی در جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: موضوع اقتصاد از نظر ما فوق العاده مهم و کلیدی است.

وی افزود: غرب اکنون با ما در میدان جنگ اقتصادی است و ما باید خود را برای روزهای بزرگ آماده کنیم؛ صادرات باید در اقتصاد ما رونق بگیرد. صادرات، تولید ملی را رونق می‌دهد.

وی اضافه کرد: هر کالایی که به دنیا صادر کنیم مفهوم آن این است که شغلی د ر کشور تدارک دیده‌ایم و هر کالایی که وارد کنیم به این معنا است که اشتغال را در کشور صادرکننده رونق داده‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد دولت آینده به این امر اهتمام داشته باشد تا با قدرت مشکل بیکاری را حل کنیم و رکورد بالایی از تولید ناخالص ملی درتاریخ به جای بگذاریم.

وی توسعه پالایشگاهای و نیز افتتاح بزرگ‌ترین مجتمع تولید بنزین در شازند اراک را کاری ارزشمند دانست و تصریح کرد: ما باید به تدریج خام فروشی نفت را‌‌ رها کنیم و به فروش فرآورده روی آوردیم. این رویکردی درست است و باید آن را تشویق کرد.

حبیبی در ادامه از مسئولان دولتی و اصناف تشکر کرد که داد و ستدی بی‌التهاب را در بازار شب عید پشت سر گذاشتند و افزود: امسال ما تنش کمتری در بازار داشتیم. البته گرانی و تورم وجود داشت اما بازار نشاط خود را داشت.

وی اضافه کرد: امیدوارم سال آینده بودجه کل کشور در فضای کاملا صمیمی و کار‌شناسی به تصویب مجلس برسد و در جهانی که ما هر روز شاهد بحران‌ها، رکود و بیکاری و مشکلات اقتصادی هستیم وضعیت نسبتا آرامی را در بازار‌های ایران تجربه کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو در مورد روند حرکت حزب در انتخابات آینده اظهار داشت: در همایش سراسری جبهه پیروان خط امام و رهبری که پنج شنبه گذشته برگزار شد، آقایان باهنر، آل اسحاق و متکی دیدگاههای خود را مطرح کردند. ما به روند ائتلاف و همگرایی در جبهه اصولگرایان خوشبین هستیم و معتقدیم دستاوردهای این همگرایی را برای اقتدار ملی و امنیت ملی تعیین کننده می‌دانیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های سال گذشته حزب نیز گفت: ما دهمین مجمع عمومی حزب را در نیمه دوم سال ۹۱ برگزار کردیم، روزنامه الکترونیک خود را با مواضع روشن، شفاف و به هنگام راه اندازی کردیم و در روز آمد کردن حزب تلاشهایی صورت گرفته است که این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد و امیدواریم قبل و بعد از انتخابات سال ۹۲ حزب بتواند نقش مثبت خود را در فضای سیاسی کشور در ارتقای روابط قوا و تقویت قوه مجریه بیش از پیش ایفا کند.

وی با نگاهی به حوادث جهانی سال گذشته ادامه داد: رژیم صهیونیستی سال گذشته دومین سیلی را از حماس خورد و مجبور شد در جنگ ۸ روزه عقب بنشیند. تمام قدرتهای ظالم دنیا جمع شدند که رژیم بشار اسد را ساقط کنند اما گفتمان مقاومت بر تروریسم و کشورهای حامی تروریسم پیروز شد. روند بیداری اسلامی تداوم یافت و اکنون دولت‌هایی در برخی کشورهای اسلامی مستقر شدند که آهنگ اسلام گرایی را با یک شیب مناسب دنبال می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سالگرد رحلت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی را گرامی داشت و گفت: مرحوم سید احمد آقا در حمایت از ولایت فقیه و استقرار نظام پس از رحلت امام (ره) نقش کلیدی داشت ما این نقش را ارج می‌نهیم.

او در زمان حیات خود جلوی بسیاری از تندروی‌ها را گرفت و در تحکیم جایگاه اصل ولایت فقیه و مصداق بارز آن حضرت آیت اله امام خامنه‌ای تلاش‌های ستودنی کرد. خداوند او را با اولیای خود محشور گرداند.

وی در پایان با تبریک مجدد سال نو و آرزوی توفیق برای همه ملت ایران اظهار امیدواری کرد سال آینده سال تکرار پیروزی‌های بزرگ برای ملت ایران باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز