خبرگزاری کار ایران

مظفر در نشست خبری:

هیچ کاندیدایی در ائتلاف ۱+۲ به نفع دیگری کنار نرفته است

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۷۰

چهره جدیدی به این ائتلاف نپیوسته‌است/1+2آمادگی تفاهم با همه اصولگرایان را دارد/ممکن است ائتلاف 2+1 نامزد دیگری را مطرح کنند/ائتلاف به‌دنبال باج‌دهی نیست.

ایلنا: حسین مظفر در اولین نشست خبری ائتلاف سه گانه اصولگرایان گفت: برنامه محوری یکی از مسائل مهم ائتلاف سه گانه است و این ائتلاف نیاز ندارد که دیگر نامزد‌ها را تخریب کند لذا از همه نامزدهای انتخاباتی دعوت می‌کند تا در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر پیش رو اخلاق انتخاباتی را رعایت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سخنگوی ائتلاف سه گانه اصولگرایان در بخش دیگری از نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: تاکنون هیچ کدام از کاندیداهای مطرح در ائتلاف سه گانه اصولگرایان به نفع دیگری کنار نرفته و قراردادی نیز برای کنار رفتن با یکدیگر نداشته‌اند.

مظفر بیان کرد: کاندیدایی که قرار است به عنوان کاندیدای مطرح ائتلاف سه گانه انتخاب شود؛ از میان نظرسنجی‌هایی که از بدنه جامعه بر کانون‌های مختلف و از افراد خاص در کشور انجام می‌شود، انتخاب می‌شود.

وی گفت: این انتخابات به دنبال این نیست که در انتخابات دستوری عمل کند چراکه دستوری عمل کردن به دور ازشان نظام است بلکه ائتلاف سه گانه اصولگرایان براساس معیار و ملاک نامزدهای خود را انتخاب و به جامعه معرفی می‌کند.

مظفر خاطرنشان کرد: نامزدی که از ائتلاف سه گانه اصولگرایان انتخاب می‌شود یک نامزد واحد است که می‌بایست معیارهای این ائتلاف و نظام را حفظ کند.

سخنگوی ائتلاف سه گانه اصولگرایان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما در رابطه با برگزاری انتخابات آزاد چیست، گفت: همواره ائتلاف‌هایی که در سطح کشور انجام شده است از بالا به پایین نبوده و همه انتخابات با آزادی و اختیار کامل و با گزینش از طرف مردم صورت گرفته و حاکمیت نیز در هیچ انتخاباتی نقشی نداشته است.

مظفر در پاسخ به سوال خبرنگار دیگر مبنی براینکه آیا ائتلاف سه گانه اصولگرایان در ستادهای کاندیدا‌ها به طور جداگانه وارد خواهد شد یا خیر، گفت: هرکدام از اعضای ائتلاف می‌توانند تیم‌های مختلفی داشته باشند و این ائتلاف وارد هیج یک از تیم‌های اعضای ائتلاف نمی‌شود اما اگر نامزد اصلی انتخاب شود در این خصوص ورود پیدا خواهد کرد ولی امروزه به دنبال اقدامات کلان در ائتلاف است.

وی در رابطه با سوال خبرنگاری دیگر که آیا تاکنون ائتلاف سه گانه نشست‌هایی را هم برگزار کرده است و در این نشست‌ها آیا مشخص شده که چه کسی می‌خواهد به عنوان کاندیدا مطرح معرفی شود، گفت: من اطمینان می‌دهم که جلساتی برگزار شده اما در این جلسات هیچ یک از افراد بحث شخصی را مطرح نکردند و همواره بدنبال این هستند که چاه خود را پرکنند و بدنبال ایجاد یک همسویی کامل با هم در ائتلاف هستند.

سخنگوی ائتلاف۱+۲  در رابطه با اظهارنظر عسگراولادی در زمینه کروبی و موسوی، گفت: عسگراولادی از شخصیت‌های اصیل انقلاب است و سابقه ۷۰ سال مبارزه از دفاع از انقلاب را داشته و اظهارنظری که ایشان مطرح کرده‌اند یک اظهارنظر شخصی بوده که وجدان‌های همه جامعه برداشت توطئه آمیز از این نظر شخصی نمی‌کنند چراکه آن‌ها متوجه شده‌اند که عسگراولادی بحث تطهیر را برای سران فتنه مطرح نکرده است.

مظفر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه ائتلاف ۱+۲ آیا یک ائتلاف دو نفر است با یک فرد فرعی و یا در کل ۱+۲ به چه معنایی است، گفت: در ائتلاف ۱+۲ برداشت‌های عمومی جامعه بسیاری مختلف بوده و برخی از افراد این ائتلاف را به این گونه بیان کرده‌اند که دو نفر از اعضای اصلی هستند و یک نفر فرع به این جمع پیوسته است یا اینکه یک نفر به عنوان کاندیدای انتخابات مطرح می‌شود و دو نفر دیگر وی را حمایت خواهند کرد.

وی افزود: ‌این گونه مسائل، مسائل اصلی ائتلاف سه گانه نیست بلکه ممکن است نامزد اصلی ائتلاف سه گانه اصولگرایان از میان این سه نفر باشد یا یکی از خارج وارد این ائتلاف شود.

وی در رابطه با ظرفیت‌های شخصیت‌های ائتلاف سه گانه اصولگرایان نیز گفت: هرکدام از این شخصیت‌های ائتلاف سه گانه ظرفیت‌هایی را برای خود خواهند داشت و هر کدام از آن‌ها با ظرفیتی که در میان آن‌ها وجود دارد بدنبال همکاری و تعامل با یکدیگر هستند و فردی از میان این سه نفر و یا خارج انتخاب می‌شوند که در سطح جامعه بتواند رای لازم را برای خود به دست آورند.

وی در رابطه با اظهارات ولایتی در رابطه با اینکه ۶۰ درصد نظرسنجی‌ها به سمت این سه نفر از این ائتلاف است، گفت: این ائتلاف معیارهایی برای تفاهم و همکاری دارد و خارج از سهم خواهی و باجدهی حرکت می‌کند.

مظفر بیان کرد: تاکنون خبری از خارج یکی از این سه نفر مطرح نشده و هرکس که بتواند معیارهای ائتلاف ۱+۲ را داشته باشد می‌تواند در این ائتلاف شرکت کند و ائتلاف ۱+۲ هر فردی را که ظرفیت بیشتری در میان مردم داشته باشد را در خود جای خواهد داد.

وی با بیان این مطلب که ائتلاف سه گانه اصولگرایان برپایه سهم خواهی و باج‌دهی شکل نگرفته است، گفت: همه افرادی که در ائتلاف سه گانه حضور دارند این آمادگی را دارند که از خود عبور کنند و یک میثاق جدی بین آن‌ها ایجاد شده است.

وی افزود: ممکن است که فردی که به عنوان کاندیدای ائتلاف سه گانه در انتخابات پیروز شود از دیگر اعضایی که در این ائتلاف شرکت کرده‌اند در دولت مسئولیت‌هایی را بپذیرند اما این امر به عنوان حق و سهم خواهی مطرح نمی‌شود و برای نامزدهایی که با هم ائتلاف کرده‌اند این موضوع اهمیت دارد که بتوانند دولت آینده را تقویت کنند و بقای خود را نیز در دولت آینده حفظ نمایند.

سخنگوی ائتلاف سه گانه اصولگرایان در پاسخ به سوال خبرنگاری که گزینه نهایی شما کی مشخص می‌شود چراکه شش ماهی بیشتر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است، گفت: گزینه‌های مختلفی در زمان‌های مختلف مطرح شده‌اند ولی گزینه نهایی هنوز مشخص نشده است و ممکن است تا پایان سال جاری قبل از ثبت نام مشخص شود یا اینکه بعد از ثبت نام ما بخواهیم گزینه نهایی خود را معرفی کنیم.

وی افزود: با توجه به حساسیت‌هایی که امروزه در سطح جامعه مطرح شده است، گزینه نهایی را متناسب با آن شرایط قرار خواهیم داد و در خصوص آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

مظفر خاطرنشان کرد: شرایط سیاسی اجتماعی، تهدیدهای خارجی، نوع وضعیت داخلی کشور، نوع نظرسنجی همه این‌ها ازجمله مواردی است که می‌تواند ما را در انتخاب گزینه نهایی کمک کند.

وی در رابطه با نحوه نظرسنجی نیز گفت: ائتلاف سه گانه مراحلی را برای نظرسنجی طی می‌کند و شورای هماهنگی این ائتلاف ستادی را تشکیل می‌دهد که مدیریت ستاد در سطح کلان برنامه‌ها را دنبال خواهد کرد و کمیته‌ها مسئول نظرسنجی نامزدهای انتخاباتی ائتلاف سه گانه هستند و این کمیته‌ها در ذیل ستاد‌ها و پس از تشکیل ستادهای اصلی کار خود را آغاز خواهند کرد.

مظفر در رابطه با اینکه نظرسنجی‌ها چگونه انجام خواهد شد، گفت: تصمیمی که ائتلاف می‌گیرد خارج از وجدان عمومی جامعه نیست و در عین حال با وجدان عمومی جامعه و تطبیق دادن با معیارهای اصلی ائتلاف گزینه نهایی خود را مشخص خواهد کرد.

سخنگوی ائتلاف سه گانه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دردهه چهارم انقلاب قرار گرفته‌ایم و رفاه عمومی اقتدار و امنیت و اقتدار ملی و کارآمدی مدیر اجرایی را می‌طلبد لذا ائتلاف سه گانه اصولگرایان برنامه‌ای برای حل معضلات اجتماعی خواهد داشت و با برنامه در انتخابات حضور خواهد کرد.

وی در ادامه در رابطه با مکانیزم انتخاب نامزد ائتلاف سه گانه نیز گفت: برای انتخاب نامزد اصلح ائتلاف سه گانه کمیته‌ای را تشکیل خواهیم داد که طبق یک مکانیزم و براساس معیار‌ها گزینه اصلی خود را ارزیابی خواهیم کرد و قطعا بدانید که گزینه اصلی از کف بدنه اجتماعی عدول نخواهد کرد.

وی در رابطه با حضور چهره‌های جدید از جبهه پایداری و جبهه پیروان در ائتلاف سه گانه نیز گفت: این ائتلاف آمادگی تفاهم با همه اصولگرایان را دارد و برای بالابردن زمینه همکاری میان نامزد‌ها نیز برنامه‌هایی در پیش رو دارد.

مظفر با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی تاکنون فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته است، اتصال مبانی وحیانی و نظارت خداوند بر این انقلاب است که انقلاب ما توانسته است با همه این فراز و فرود‌ها همچنان مستحکم روی پای خود بایستد، گفت: ‌ملت ما از‌‌ همان اوایل انقلاب تصمیم جدی خود را گرفته‌اند که از این انقلاب دفاع کنند و این دفاع آن را است که توانسته‌اند امروز سرافراز از گردنه صعب و دشوار تحریم‌ها، ‌تهدید‌ها به سلامت عبور کنند.

سخنگوی ائتلاف سه گانه اصولگرایان گفت‌: توطئه دشمن همواره علیه ما استمرار و تکرار داشته و به علت تجربه بالای ملت ایران و نظام همه نقشه‌های دشمن را نقش برآب کرده است و آنان را برای رسیدن به هدف خود که‌‌ همان جداسازی ملت از انقلاب است ناامید کرده است و امروز دشمن به سمت تهدیدهای نرم افزاری وارد شده است تا شاید بتواند از این طریق میان ملت و نظام جدایی ایجاد کند.

وی گفت: انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ انتخابات حساسی است چراکه هم در شرایط تحریم و تهدید دشمن قرار داریم و هم اینکه این انتخابات اولین انتخاباتی است که بعداز فتنه ۸۸ در کشور برگزار می‌شود لذا می‌بایست تمامی گروه‌ها و احزاب کاری کنند که مردم با شور و اشتیاق بیشتری در انتخابات حضور یابند.

مظفر گفت: انسجام اصولگرایان از سویی و ایجاد امید و نشاط در مردم برای مشارکت در انتخابات سال ۹۲ از سوی دیگر از اهداف والای ائتلاف سه گانه اصولگرایان است و در این میان ما بدنبال این هستیم که از تشتت میان نخبگان و پراکندگی کاندیدا‌ها در انتخابات پیش رو جلوگیری کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما مکانیزم‌های زیادی را در انتخابات سال ۹۲ طراحی کرده‌ایم که انسجام و یکپارچگی در مجموعه اصولگرایان ایجاد شود و امیدواریم که این ائتلاف بتواند نقش خود را به خوبی در انتخابات سال ۹۲ اجرا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز