خبرگزاری کار ایران

جوابیه عسگراولادی به‌ کیهان؛

عده‌ای از روی غفلت رقبای خود را شیطان اکبر نامیدند

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۴۵

برخی از دوستان ممکن است نگران حال بنده باشند. گفته‌اند بنده آلزایمر سیاسی گرفته‌ام. آن‌ها خوف این را دارند که بنده هم بروم همانجا که نگران هستند.

عسگر اولادی در پاسخ به کیهان گفت: برخی از دوستان ممکن است نگران حال بنده باشند. گفته‌اند بنده آلزایمر سیاسی گرفته‌ام. آن‌ها خوف این را دارند که بنده هم بروم همانجا که نگران هستند.

به گزارش ایلنا، کیهان نوشت:

برادر بزرگ‌تر و بزرگوارمان جناب آقای حبیب الله عسگراولادی در پاسخ به یادداشت روز دوشنبه ۲/۱۱/۹۱ کیهان با عنوان «سر و ته یک کرباسند» جوابیه‌ای ارسال داشته‌اند که متن کامل آن از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. با این توضیح ضروری که نامه قبلی ایشان را بدون تعریضی به چاپ رساندیم و درباره نامه اخیر استاد نیز، نظر مشابهی داشتیم چرا که پیش از این دیدگاه و نظر کیهان درباره موضوع مورد بحث را طی یادداشت‌های متعدد و اخبار و گزارش‌های مستند و فراوان مطرح کرده‌ایم و نیازی به تکرار آن نمی‌دیدیم، اما حضرت ایشان در تماس با کیهان اصرار داشتند که آنچه در جوابیه آورده‌اند بی‌پاسخ نماند و کیهان نیز دیدگاه و نظر خود را در این خصوص مطرح کند. از این روی، ابتدا متن کامل نامه استاد و در ادامه آن، نظر کیهان را مطالعه خواهید کرد، ضمن آنکه با استنباط از خواسته برادر بزرگوارمان جناب آقای حبیب الله عسگراولادی، این هر دو را به جای «یادداشت روز» می‌نشانیم.

برادر عزیز و سرور گرامی جناب آقای حسین شریعتمداری
مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان
سلام علیکم

چندی پیش اجازه فرمودید به عنوان پامنبری نقدی را که در خصوص مواضع آیت الله هاشمی رفسنجانی در سرمقاله ۱۲/۱۰/۹۱ قلمی کردید بنده هم در کیهان مطالبی خطاب به مخاطبین این جریده شریف داشته باشم. تعجب بنده در درج مقاله‌ام این بود که جنابعالی هیچ تعریضی به آن مطالب نداشتید، احساس کردم صبوری کردید حریم نگه داشتید و داوری را به مخاطبان سپردید در حالیکه بنده همواره به نصایح دوستان بویژه جنابعالی که دلسوز‌تر از بنده به صیانت از نظام هستید، نیازمندم.

بدون شک قلم جنابعالی در بصیرت بخشی به جامعه و شفاف سازی در خصوص فتنه‌ها بویژه فتنه سال ۸۸ نقش ممتازی دارد بویژه آنکه هر وقت سخن گفته‌اید با مدرک و سند و قابل اثبات در محکمه مردم و محاکم قضایی و نیز فردای قیامت در محکمه الهی بوده است. اجازه می‌خواهم جنابعالی اذن فرمایید بار دیگر یک پامنبری شماره ۲ در خصوص مقاله «سروته یک کرباسند» به شرح زیر داشته باشم.

۱- شما به حق فهرستی از تلاش‌های هماهنگ سرویس‌های جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس را در شکل گیری فتنه سال ۸۸ تحت پوشش‌های گوناگون در دهه اخیر ارائه فرمودید اگر صلاح بود و دستگاه‌های امنیتی نظام هم همین هوشمندی را می‌داشتند و پا به پای روزنامه نگاران شجاعی چون شما اطلاعات لازم را در اختیار مسئولان و بویژه رسانه‌ها قرار می‌دادند آمادگی مردم را در مقابله با فتنه دوچندان می‌کردند. هم اکنون که این سطور را می‌نویسم بدون شک‌‌ همان سرویس‌ها در کشور فعالند و خود را برای فتنه‌ای جدید در انتخابات آینده آماده می‌کنند. به قول معروف زیرکان هوشمند ایران بهشت جاسوسان غربی است. ما ضرب شست دشمن را در نهضت مشروطیت و نهضت ملی و نیز انقلاب اسلامی بار‌ها تجربه کردیم. به فضل خدا با روشنگری امام (ره) و مقام معظم رهبری و دلسوزانی چون شما در عرصه رسانه‌ها مشت فتنه گران و فتنه سازان را باز کردیم.

فهرست شما نشان می‌دهد که طراحان و سازماندهان و سران فتنه آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس مکار بودند اگر ما کسان دیگری را به این نام شناسایی کنیم در فتنه بعدی آسیب خواهیم خورد. امام (ره) فرمودند: دشمن اصلی ما آمریکاست و آمریکا شیطان بزرگ است اما عده‌ای از روی غفلت در انتخابات سال ۸۸ رقبای خود را شیطان اکبر نامیدند و یک «رقابت انتخاباتی» را با کارگردانی سرویس‌های دشمن به صورت یک «منازعه ملی» درآوردند.

اینکه شما بگویید افرادی در داخل کشور «سران فتنه» بودند و بنده بگویم آنان «فتنه زده» بودند هیچ تغییری در نرخ اتهامات و جرائم و مجازات‌های آن‌ها از سوی مردم و نظام حاصل نمی‌شود ممکن است بنده‌‌ همان داوری که شما در مورد آن‌ها دارید را بپذیرم.

اما در آسیب‌شناسی فتنه اگر دقیق عمل نکنیم ممکن است از یک سوراخ چند بار گزیده شویم. شما و ما می‌توانیم یک فهرست از سیئات کسانی که روزگاری در این کشور منشأ خدمت بوده‌اند (و در فتنه به قول شما جزو سران بودند و به قول من فتنه زده شدند) شماره کنیم و مشغول مرده باد و زنده باد شویم این یک راه حل است چه بسا هم معقول به نظر رسد اما به نظر این ناچیز راه حل‌های دیگری هم برای مهار و جلوگیری از بازتولید فتنه وجود دارد و می‌توان آن را از سیره علی (ع) در مقابله با فتنه جمل آموخت شاید دست آوردهای آن برای نظام مفید‌تر باشد.

۲- شما به حق گزارشی از ورود ژنرال‌های جنگ نرم به تهران تحت پوشش‌های خاص علمی و پژوهشی و دانشگاهی دادید. محصول تماس‌ها و ارتباطات آن‌ها شکل گیری فتنه سال ۸۸ شد. همان‌ها همین تجربه را در فتنه ۱۸تیر ۷۸ داشتند اما این بار با یک لشگرکشی وسیع که عمدتا سربازان خط مقدم آن همین دوستان یا به تعبیر دیگر رقبا و یک ضلع از رقابت انتخابات سال ۸۸ بود، به میدان آمدند. رهبری معظم انقلاب با درایت و هوشمندی فتنه را مهار و کنترل کردند. مردم انصافا جلو‌تر از نخبگان دست آمریکا را خواندند و از ابتدا تا انتهای فتنه ایستادند. نهادهای امنیتی و نظامی و قضایی در حد وسع خود به سرعت به اوضاع سوار و مسلط شدند و شکست عظیمی را به دشمن وارد ساختند که انصافا از فتوحات رزمندگان اسلام در ۸ سال دفاع مقدس هم عجیب‌تر و خارق العاده‌تر بود. بنده در این مدت نه همراه فتنه گران و نه جزو ساکتین فتنه بودم پا به پای شما و دیگر دوستان دستی در روشنگری‌ها داشتم. سخن من پس از سه سال از فروکش کردن غبار فتنه این است که آیا راهی می‌توان برای بازگشت کسانی که به هر دلیل در این فتنه گرفتار شدند به خیمه انقلاب و امام و نظام پیدا کرد؟

غربی‌ها همانطور که فرمودید کارشان را از گفتگو با آن‌ها تحت پوشش‌های خاص آغاز کردند و در این گفتگو‌ها آن‌ها را راضی کردند به این خبط عظیم تن در دهند به قول شما جزو سران فتنه و به قول من فتنه زده شدند. آیا ما این قدرت را داریم که با گشودن باب گفتگو با همین‌ها آن‌ها را به یاد حضور در خیمه امام و رهبری و فداکاری برای ملت بیندازیم و کارنامه آن‌ها را در انقلاب یاد آن‌ها آوریم و بگوئیم به دامن پر مهر امام و رهبری و مردم برگردید. به آن‌ها بگوئیم بیایید برگردیم به کلمه‌ای که بین ما و شما پذیرفته شده است.

حضرت علی (ع) چند دقیقه قبل از آغاز جنگ جمل فرمودند: شتاب نکنید تا بنده حجت را بر این گروه تمام کنم آنگاه قرآنی بدست ابن عباس داد و فرمود؛ به سوی سران فتنه برو و آنهارا به قرآن دعوت کن و به آن‌ها بگو چرا نقض پیمان کردید و بیعت شکستید او رفت و پاسخ هر سه رد حجت امام (ع) بود و گفتند چیزی بین ما و شما جز شمشیر نیست. امام (ع) باز گفتگو را‌‌ رها نکرد آنگاه حضرت رو به سپاهیان خود کرد و گفت از شما چه کسی حاضر است این قرآن را در دست خود بگیرد و به نزد این جماعت ببرد و با آنان اتمام حجت کند و آنان را به قرآن فرابخواند. اگر دست او را قطع کردند قرآن را به دست دیگرش بگیرد و اگر هر دو را قطع کردند آن را به دندان بگیرد. جوانی بلند شد گفت؛ من! حضرت دوباره حرف خود را تکرار کرد. دوباره‌‌ همان جوان بلند شد گفت؛ من! حضرت قرآن را به دست او داد. او رفت به می‌دان. فتنه گران جمل دو دست او را قطع کردند او قرآن را به دندان گرفت تا سرانجام جان سپرد. با همه این اوصاف حضرت فرمود اگر کسی از آن‌ها فرار کرد و جنگ را ترک کرد او را تعقیب نکنید. طلحه کشته شد. زبیر جنگ را رهاکرد. با عایشه هم طوری برخورد شد که تا پایان عمر حضرت علی (ع)، در هیچ فتنه‌ای مشارکت نکرد.

بنده را در عرصه سیاست یک پیر می‌شناسند اما خدا توفیق داده در این عرصه جوان بمانم پیش خودگفتم بی‌آنکه از علی زمان مأموریتی داشته باشم. نقش آن جوان را آن هم پس از گذشت ۳ سال از فتنه ۸۸ بازی کنم و به کسانی که بنای بی‌مهری به نظام و رهبری و مردم دارند بگویم بیایید برگردیم به قرآن! قرآن تکلیف همه ما را روشن کرده است. اینکه از آن سوی تیری پرتاب نمی‌شود نشان می‌دهد ممکن است گوش شنوایی باشد لذا مهار فتنه و جلوگیری از باز تولید آن می‌تواند راه حل‌های دیگری هم داشته باشد. اجازه می‌خواهم ضمن احترام به این دیدگاه که آن‌ها «سر و ته یک کرباسند» دیدگاه دیگری هم وجود داشته باشد لایه‌های متفاوت فتنه باز‌شناسی شود اگر امکانی برای گفتگو وجود دارد با همین منطق علی (ع) در جمل خود را از آن گفتگو‌ها محروم نکنیم. من قبول دارم چنین فهمی از صورت مسئله با توجه به پیشینه و پسینه حادثه قدری مشکل است نیازی هم نیست خیلی از عزیزان چنین برداشتی از حل قضایا داشته باشند. لذا بنده تصمیم گرفتم از آبرویی که برخی فکر می‌کنند از همراهی با نظام و امام (ره) و رهبری دارم باب گفتگو را با کسانی که در این فتنه به نوعی گرفتار شدند با ادبیاتی متفاوت آغاز کنم. ممکن است این رویکرد هیچ دستاوردی نداشته باشد لذا بنده به تنها چیزی که در این دنیا به عنوان آبرو دارم باقی خواهم گذاشت و ان شاء الله امیدوار به لطف و مرحمت الهی بزودی نقاب در خاک خواهم کشید. اگر هم دستاوردی داشت و آن اینکه بتوانیم دوباره دوستانمان را زیرخیمه انقلاب و زیر سایه پر مهر ولایت جمع کنیم خوب این تیرخلاص به آخرین ترفندهای جنگ نرم دشمن علیه انقلاب است.

۳- حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در آغاز توفیق اقبال مردم به او در سال ۷۶ گفته بود راهبرد من این است که؛ معاندین نظام را مخالف، مخالفین نظام را منتقد و منتقدین نظام را موافق کنم. این سخن حقی است باید به قول و نیت او احترام گذاشت اما متأسفانه طی ده سال گذشته دیدیم که او نه تنها توفیق در عملیاتی کردن آن نداشت بلکه خودش هم اکنون در جایگاهی است که اباء داشت در آنجا بایستد. برخی از دوستان ممکن است نگران حال بنده باشند. گفته‌اند بنده آلزایمر سیاسی گرفته‌ام. آن‌ها خوف این را دارند که بنده هم بروم همانجا که نگران هستند. این ناچیز طی ۵۰ سال سیاست ورزی به ویژه از آن زمان که به عنوان سربازی کوچک در خیمه امام (ره) توفیق اطاعت دارم هیچگاه به این اندازه مؤمن به راه امام و انقلاب و اطاعت محض از مقام معظم رهبری نبودم اگر بنده را قطعه قطعه هم کنند از خون و پوست و گوشتم صدای وفاداری به اسلام و نظام و رهبری درمی آید. این را هم از باب توضیح بگویم این مواضع مربوط به خودم است از سوی هیچکس هم مأموریت برای گفتگو ندارم. نقد همه دوستان و نیز کسانی که طرف اصلی گفتگوی بنده هستند به جان پذیرایم.

حبیب الله عسگراولادی

جوابیه کیهان

کیهان: درباره جوابیه برادر عزیزمان جناب آقای حبیب الله عسگراولادی گفتنی‌هایی هست که از آن میان تنها به چند نکته ضروری‌تر اشاره می‌شود و قبل از شروع لازم است از نظر لطف ایشان نسبت به نگارنده تشکر کنم و از خداوند تبارک و تعالی عاجزانه بخواهم که اینجانب را با حسن ظن ایشان محشور فرماید.

۱- آقای عسگر اولادی خطاب به نگارنده می‌فرمایند «شما به حق فهرستی از تلاش‌های هماهنگ سرویس‌های جاسوسی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس را در شکل گیری فتنه ۸۸ تحت پوشش‌های گوناگون در دهه اخیر ارائه فرمودید» ایشان به بند دوم از یادداشت کیهان با عنوان «سر و ته یک کرباسند» اشاره کرده‌اند که در آن آمده بود:

«فتنه آمریکایی-اسرائیلی ۸۸ به گواهی اسناد مکتوب و موجود، دستکم از ۱۰ سال قبل طراحی شده بود و تمامی مراحل آن بی‌کم و کاست- تاکید می‌شود که بی‌کم و کاست- براساس فرمول دیکته شده مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس، به اجرا درآمده است. از ۱۰ سال قبل، ده‌ها تن از برجسته‌ترین نظریه پردازان و مدیران کودتاهای مخملی با ماموریت آموزش و آماده سازی سران و عوامل فتنه به ایران سفر کرده و مراحل مختلف و پلکانی فتنه را با هدف براندازی نظام اسلامی به آنان آموزش داده بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

«جان کین» رئیس مرکز مطالعات دموکراسی در لندن و دانشگاه وست مینستر انگلستان و کار‌شناس ارشد MI۶ -سرویس اطلاعات خارجی انگلیس- دوبار در مهرماه ۱۳۷۸ و آبان ۱۳۸۳/ «یورگن هابرماس» مشهور‌ترین نظریه‌پرداز «نافرمانی مدنی» در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۱/ «ریچارد رورتی» از مسئولان برجسته و بلندآوازه عملیات سری سازمان «سیا» با گرایش «جنگ‌های عقیدتی» در خرداد ۱۳۸۳/ «مانوئل کاستلز» نظریه‌پرداز رسمی سازمان سیا و عضو «کمیته خطر» آمریکا D. C خرداد ۱۳۸۵/ «جان هیک» عضو برجسته اینتلجنت سرویس انگلیس اسفند ۱۳۸۳/ «آلن تورن» از سرویس اطلاعاتی فرانسه زمستان ۱۳۸۰/ «تیموتی گارتن‌اش» دستیار آیزایا برلین و مشاور ارشد MI۶ و صاحب نظریه معروف «فشار از پایین و چانه زنی از بالا» شهریور ۱۳۸۴/ «اگنش هلر» رهبر کودتای رنگی مجارستان اردیبهشت ۱۳۸۴/ «آدام می‌چنیک» از رهبران جنبش همبستگی لهستان و عوامل اصلی کودتای مخملی منجر به فروپاشی بهار ۱۳۸۴/ «الکساندر اسمولار» از رهبران کودتای رنگی لهستان اردیبهشت ۱۳۸۴/ «مایکل ایگناتیف» رهبر لیبرال‌های پارلمان کانادا خرداد ۱۳۸۴/ و... که شرح مفصل ماموریت آنان با راهبرد مشترک و هماهنگ براندازی به درازا می‌کشد و...

و اما، تمامی این ماموران برجسته، در پوشش‌های آکادمیک به ایران آمده و برای سران و عوامل فتنه۸۸ کارگاه‌های آموزشی برپا کرده‌اند. نگاهی به موضوعات آموزشی آن‌ها و مقایسه آن با اظهارنظر‌ها، مصاحبه‌ها، یادداشت‌ها و تحلیل‌ها و تفسیرهایی که فتنه گران بر زبان و قلم داشته و دارند، به وضوح نشان می‌دهد که سران و عوامل فتنه در تمامی ماه‌های قبل و بعداز فتنه ۸۸ و در سال‌های حاکمیت مدعیان اصلاحات، آموزه‌های برگرفته از نظریه پردازان یاد شده آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی را روخوانی و رونویسی می‌کرده‌اند. و این همه جدای از آموزش‌ها و روابط خیانت آمیز دیگری است که سران و عوامل فتنه در خارج از کشور با کار‌شناسان برجسته سرویس‌های اطلاعاتی دشمن داشته‌اند. نظیر دوبار ملاقات آقای خاتمی با جرج سوروس صهیونیست، اعزام عوامل فتنه به دفا‌تر دوبی و لاهه هلند که «الیزابت چنی»، دختر دیک چنی با همکاری بنیاد هیفوس در این دو کشور برپا کرده بود و...»

جناب عسگراولادی تمامی موارد فوق را تائید می‌کنند- که البته مستند و غیرقابل تردید نیز هست- بنابراین چگونه و با کدام توضیح می‌توان در وطن فروشی سران فتنه۸۸ و نقش آنان به عنوان ستون پنجم آمریکا، اسرائیل و انگلیس کمترین تردیدی کرد؟! باید از استاد گرانقدر پرسید؛ آیا سران فتنه ۸۸ یا به قول ایشان «فتنه زدگان» آشکارا و رسماً با منافقین، بهایی‌ها، سلطنت طلب‌ها، مارکسیست‌ها و همه گروههای ضدانقلاب و برانداز ائتلاف نکرده بودند و مگر مورد حمایت مستقیم مالی، سیاسی و تدارکاتی آمریکا، اسرائیل، انگلیس نبودند، مگر نتانیاهو آنان را «بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در داخل کشور» ندانسته بود؟ مگر اوباما به صراحت از حمایت همه جانبه سران فتنه- با ذکر نام- به عنوان «یکی از اهداف استراتژیک آمریکا در ایران» یاد نکرده بود؟! مگر فتنه گران شعارهای رسما دیکته شده اسرائیل را به دفاع از رژیم صهیونیستی سر ندادند؟ مگر روز مبارزه با استکبار جهانی به نفع آمریکا شعار ندادند؟ مگر به ساحت عاشورای حسینی (ع) اهانت نکردند؟ مگر مسجد آتش نزدند؟ مگر تصویر حضرت امام (ره) را پاره نکردند؟! و... مگر ده‌ها و صد‌ها جنایت مشابه دیگر را مرتکب نشدند؟! تمامی این جنایات با حمایت و تایید کسانی صورت پذیرفت که حضرتعالی سعی دارید آن‌ها را فقط «فتنه زده» بدانید و نه «سران فتنه»! ممکن است بفرمائید که آن‌ها خود را رهبران و سران فتنه ۸۸ نمی‌دانند و یا بفرمائید وطن فروشی‌ها و جنایات یاد شده را محکوم می‌کنند! خب! استاد بزرگوار! آدم زنده که وکیل و وصی نمی‌خواهد! و در حالی که هیچیک از سران فتنه حاضر به محکوم کردن جنایات یاد شده نیستند، حضرتعالی چه اصراری دارید که آن‌ها را فقط «فتنه زده» بنامید؟! فتنه زده افراد بی‌خبر و ساده دلی بودند که فریب سران فتنه را خورده بودند. آیا از نظر جنابعالی، این افراد فریب خورده با کسانی که آن‌ها را سران فتنه می‌نامیم هیچ تفاوتی ندارند؟! به یقین آن‌ها را یکسان نمی‌دانید، بنابراین سؤال بعدی این است که تفاوت آنان را در چه می‌دانید؟! آیا غیر از این است که چشم افراد فریب خورده در جریان فتنه ۸۸ به دستورالعمل آن چند نفر دوخته شده بود؟! بنابراین چه اصراری دارید که ثابت کنید این چند نفر سران فتنه نیستند؟! مگر برای اینکه «سران فتنه» تلقی شوند باید چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی داشته باشند که نداشته‌اند؟!

۲- جناب عسگراولادی عزیز، انکار نمی‌کنند، بلکه تاکید هم می‌فرمایند که فتنه ۸۸ مدیریت بیرونی داشته است و از این روی باید مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس را «سران فتنه» تلقی کرد. این برداشت که فتنه ۸۸ را مثلث یاد شده مدیریت کرده است قابل تردید نیست و سران فتنه حقیر‌تر از آن بوده و هستند که طراح اصلی فتنه همه جانبه، عمیق و پرحجم ۸۸ باشند ولی سخن آن است که «مدیریت بیرونی» چگونه و تحت مدیریت چه کسانی فتنه۸۸ را در داخل کلید زده و دستورالعمل‌های خائنانه خود را از طریق چه کسانی در داخل کشور دنبال کرده است؟! و فتنه گران زیرکدام پرچم جمع شده بودند؟!

۳-استاد بزرگوار خطاب به نگارنده می‌فرمایند «اینکه شما بگوئید افرادی در داخل کشور «سران فتنه» بودند و بنده بگویم آنان «فتنه زده» بودند هیچ تغییری در نرخ اتهامات و جرائم و مجازات‌های آن‌ها از سوی مردم و نظام حاصل نمی‌شود. ممکن است بنده‌‌ همان داوری که شما در مورد آن‌ها دارید را بپذیرم» در این بخش از نامه آقای عسگراولادی نکته مهمی نهفته است که یقین دارم ایشان از آن غفلت فرموده‌اند و اتفاقا جان کلام همینجاست. اگر سران فتنه را فقط «فتنه زده» بدانیم ضمن آنکه واقعیات موجود را نادیده گرفته‌ایم، جنایات آنان را که وطن فروشی و ایفای نقش ستون پنجم دشمن از جمله آنهاست، در حد و اندازه افراد فریب خورده پائین آورده و از خیانت‌های یاد شده تبرئه کرده‌ایم! در این حالت جناب عسگراولادی - با عرض پوزش و بی‌آنکه بخواهند- برای کاستن از جرم و جنایت سران فتنه، به افراد ساده دل که فریب آن‌ها را خورده بودند جفا کرده‌اند. آیا غیر از این است؟!

۴- آقای عسگراولادی به ماجرای جنگ جمل و نصیحت‌ها و اتمام حجت‌های حضرت امیر علیه السلام با اصحاب جمل اشاره کرده و نتیجه گرفته‌اند که ایشان نیز در پی نصیحت «سران فتنه» یا به قول خودشان «فتنه زدگان» هستند در این باره گفتنی است که؛

الف؛ مگر مسئولان نظام و مخصوصاً رهبر معظم انقلاب با سران فتنه اتمام حجت نفرمودند؟ ایشان در خطبه نماز جمعه ۲۶ خرداد، آنان را به قانون گرایی دعوت کرده و از آشوب‌های خیابانی برحذر داشتند و مدتی بعد از ستاد هر ۴ نامزد انتخاباتی ۵ نفر را فرا خوانده و نقطه نظرات آن‌ها را به دقت مورد توجه قرار دادند و سفارش‌های منطقی و پدرانه‌ای فرمودند. به سران فتنه رسماً اعلام شد که اگر نسبت به سلامت انتخابات تردیدی دارند، نظام حاضر به پی گیری نظرات آن‌ها و حتی بازشماری هر صندوقی است که آنان می‌خواهند. تعدادی از نمایندگان مجلس و صاحب نظران با موسوی، کروبی، خاتمی و هاشمی به طور جداگانه ملاقات کردند و خواستار رویکرد آنان به قانون و پی گیری خواسته خود از مجاری قانونی شدند و... اما سران فتنه به هیچ یک از این نصیحت‌های منطقی، قانونی و مستدل توجهی نکرده و به فتنه‌گری ادامه دادند. گفتنی است که جناب عسگراولادی نیز روز دوشنبه ۲ آذرماه ۸۸ در مصاحبه با خبرگزاری فارس درباره همین افرادی که اکنون آن‌ها را فقط «فتنه زده» می‌نامند، گفته بودند: «اصل مطالب را کسانی از خارج و عواملشان در داخل مدیریت می‌کنند که یک قلم مبلغ ۷۷ میلیون دلار و یک قلم جدید مبلغ ۵۵ میلیون دلار از کاخ سفید دریافت کرده و سازمان و ساختار خاص خود را داشته و گوششان به این حرف‌ها بدهکار نیست. در حال حاضر شیب معتدل در جریان‌های سیاسی طی می‌شود تا همه به این نتیجه برسند که باید چشم فتنه را کور کرد ان شاءالله...»

اکنون باید پرسید؛ جناب عسگراولادی عزیز! مبالغ کلان ۷۷ و ۵۵ میلیون دلار که جنابعالی به آن اشاره فرموده‌اید را چه کسانی در داخل کشور دریافت کرده‌اند؟ اینکه سخن خود حضرتعالی است. نیست؟! آیا مبالغ کلان یاد شده- که البته فقط بخشی از بسیارهاست- وسط خیابان توزیع شده و یا آنکه برای افرادی خاص فرستاده شده است؟! مانند آن مبلغ کلان که از سوی ملک عبدالله سعودی برای یکی از سران فتنه حواله شده بود!

فرموده بودید «اصل مطلب را کسانی از خارج و عواملشان در داخل مدیریت می‌کنند» بنابراین خود جنابعالی اولاً؛ بر پیوند فتنه ۸۸ با بیرون تأکید ورزیده‌اید و ثانیاً؛ فرموده‌اید که کسانی در داخل آن را مدیریت می‌کنند. یعنی اذعان دارید که افراد یاد شده «سران فتنه» هستند.

نکته درخور توجه آنکه امروز با استناد به جنگ جمل می‌فرمائید، باید آن‌ها را نصیحت کرد ولی در مصاحبه یاد شده بعد از نصیحت سران فتنه تاکید می‌فرمائید که «آن‌ها گوششان به این حرف‌ها بدهکار نیست»، که حق با شما بود و دیدیم که گوششان به هیچ روشنگری و نصیحتی بدهکار نبود. اما چرا امروز نظر دیگری دارید؟ چه تغییری در صورت مسئله پدید آمده است؟!

ب: جناب آقای عسگراولادی به این نکته توجه نفرموده‌اند که در جریان جنگ جمل، ابتدا حضرت امیر علیه السلام، اصحاب و سران فتنه جمل را نصیحت فرمودند ولی بعد از آنکه نصیحت و اتمام حجت در آن‌ها تأثیری نکرد- و به قول آقای عسگراولادی گوششان به این حرف‌ها بدهکار نبود- حضرت به میان آن‌ها شمشیر کشیدند و فتنه جمل را با قلع و قمع فتنه گران فرو نشاندند. و اتفاقا مادام که سران فتنه جمل کشته نشده بودند دست از جنگ با آنان نکشیدند. آیا غیر از این بود؟! بنابراین استناد آقای عسگراولادی به برخورد حضرت امیر (ع) در جنگ جمل با نتیجه‌ای که از آن گرفته‌اند، همخوانی ندارد و سخن‌‌ همان است که استاد گرانقدر در مصاحبه آذرماه ۸۸ خویش به آن اشاره کرده و گفته بودند «در حال حاضر شیب معتدل در جریان‌های سیاسی طی می‌شود - یعنی‌‌ همان مدارا و تسامح با فتنه گران- تا همه به این نتیجه برسند که باید چشم فتنه را کور کرد ان شاءالله» به بیان دیگر جناب عسگراولادی تاکید داشته‌اند که بعد از آنهمه نصیحت و مدارا چاره‌ای جز کور کردن چشم فتنه نیست.

۵- فرموده‌اند «اینکه از آن سوی تیری پرتاب نمی‌شود نشان می‌دهد ممکن است گوش شنوایی باشد»! و پرسش آن است که آیا سران فتنه کمترین ابراز ندامتی کرده‌اند؟ و آیا کماکان بر طبل فتنه آمریکایی- اسرائیلی نمی‌کوبند؟ مگر جناب عسگراولادی نمی‌بینند که سران فتنه به جای ابراز ندامت و پوزش از مردم به خاطر آن همه وطن فروشی و جنایت، همچنان در گفتار و رفتار از مواضع رسما اعلام شده مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل پیروی می‌کنند؟! استاد گرانقدر از سران فتنه چه موضع و یا بینش و منش همراه با اسلام و انقلاب و مردم و امام را دیده‌اند که می‌فرمایند از آن سوی هیچ تیری پرتاب نمی‌شود؟! بهتر است بفرمایند بصیرت و حضور پرصلابت مردم، چشم فتنه را کور کرده است نه آنکه سران فتنه دست از وطن فروشی و جنایت کشیده باشند. آن‌ها همچنان به تیراندازی مشغولند ولی تیرهای زهرآگین آنان با سپر بصیرت مردم روبرو و خنثی می‌شود.

۶- و بالاخره؛ اگرچه درباره جوابیه آقای عسگراولادی گفتنی‌های فراوان دیگری نیز هست ولی این وجیزه را با اشاره به یک نکته خاتمه می‌دهیم و آن جلب نظر ایشان به گفته‌ای از حضرت امام (ره) است، آنجا که تاکید می‌فرمایند اگر دیدید دشمنان اسلام و نظام از شما تعریف می‌کنند در کار خود تردید کنید و از آن دست بکشید. اکنون جناب استاد نگاهی به رسانه‌های دشمن بیندازید، همه آن‌ها، اظهارات این روزهای شما را نشانه حقانیت! خود و ستون پنجم داخلی خود یعنی سران فتنه معرفی می‌کنند. دشمنانی که تا دیروز علیه شما بیشترین کینه توزی‌ها را داشتند، این روز‌ها، بیشترین تعریف و تمجید‌ها را نثار حضرتعالی می‌کنند. نه آنکه فقط تعریف و تمجید کنند بلکه اظهارات این روزهای شما را، با مواضع قبلی حضرتعالی به مقایسه نشسته و اصرار دارند مواضع این روزهای جنابعالی را مهر تاییدی بر کینه توزی‌ها و دشمنی‌های خود علیه اسلام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی کنند. حضرتعالی فرموده‌اید که حاضرید آبروی خود را فدا کنید که باید عرض کرد؛ آبروی شما متعلق به خودتان نیست بلکه برآمده از یک عمر فداکاری و پاکبازی برای اسلام و مسلمین است و باعث افتخار همه انقلابیون. این گوهر ناب، گرانبها‌تر از آن است که به دستاویزی در دست دشمنان برای حمله به اسلام و نظام تبدیل شود!

در خاتمه، اگر خدای نخواسته جسارتی از این قلم به ساحت همیشه دوست داشتنی و قابل احترام شما شده باشد، پیشاپیش عذرم را بپذیرید و بر من خرده مگیرید، چرا که شما خود اصرار فرموده بودید نظر کیهان در ذیل جوابیه حضرتعالی مطرح شود.

حسین شریعتمداری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز