خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از نفوذ عزل و نصب دولت در رسانه‌ها؛

۱۲ نفر از مدیران موسسه مطبوعاتی ایران برکنار شدند

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۱۱

در نامه‌ای که بدون ابلاغ رسمی به این افراد بر تابلو اعلانات موسسه نصب شده است آمده که افراد نامبرده از تمامی سمت‌هایی که در مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی دارند، برکنار می‌شوند.

دفتر رسانه‌های دولتی شب گذشته شاهد عزل چند تن از مسئولان موسسه ایران بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ۱۲ نفر از مسئولان موسسه ایران از جمله غلامحسین اسلامی‌فرد سردبیر کل نشریات موسسه ایران و مدیر مسئول ایران ورزشی، قاسم اسلامی‌فرد مدیر امور چاپ، میکائیل محسنی مدیر امور اداری،  ابوالقاسم وطن‌دوست معاون اداری مالی، میعاد صادقی مدیر عامل موسسه شهرستان‌ها، هاشم سروش‌پور دبیر کمیته انضباطی و سردبیر ایران زمین و از سمت خود عزل شدند.

مدیران از طریق تابلوی اعلانات برکنار شدند

براساس گزارش‌های رسیده به ایلنا، هیات مدیره جدید در جلسه‌ای که شب گذشته با حضور مدیر عامل جدید خبرگزاری ایرنا تشكیل می‌شود پس از بحث و بررسی تا ساعت ۲ بامداد به این نتیجه می‌رسند که ۱۲ نفر از مسئولان موسسه ایران باید عزل و افراد دیگری جایگزین آن‌ها شوند. بر همین اساس نتیجه جلسه بر روی تابلوی اعلانات قرار می‌گیرد تا عزل شدگان از این طریق از جزئیات نه چندان خوشایند این جلسه مطلع شوند.

در نامه‌ای که بدون ابلاغ رسمی این افراد را از سمت خود عزل کرده، آمده است: بدینوسیله  افراد نامبرده از تمامی سمت‌هایی که در مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی دارند، برکنار می‌شوند. این نامه در تابلوی اعلانات موسسه مطبوعاتی ایران نصب شده بود.

تعدادی از افراد عزل شده درباره علت این برکناری‌های گسترده به ایلنا گفتند: در زمان مدیریت جوانفکر عده‌ای كه به دنبال انجام کارهای خاص بودند به دلیل مخالفت‌های نعیمی مدیر مسئول و شخص جوانفکر برای راه اندازی یک روزنامه دیگر این رسانه را ترک کردند.اما این افراد اكنون دوباره وارد مجموعه شده‌اند.

تعدادی از مسئولان موسسه ایران اعلام كردندكه طی سه هفته گذشته تنها از طریق سایت این مجموعه خبر تشکیل هیات مدیره جدید اعلام شده و این درحالی است که تاکنون در این زمینه صورت جلسه و ابلاغ رسمی نشده است. گفته می‌شود که اعضای هیات مدیره جدید را اکثرا افرادی تشکیل می‌دهند که در آن زمان به جهت تفاوت دیدگاه‌ها روزنامه ایران را ترک کرده بودند.

یكی از مسوولان سابق موسسه به خبرنگار ما گفت: طی این مدت خط قرمز ما این بود که چارچوب نظام مورد تعرض قرار نگرفته و در عین حال به دفاع منطقی از دولت بپردازیم و از اینکه یک طرف دعوا باشیم خودداری می‌کردیم اما آقایان گویا چیز دیگری از ما توقع داشتند.

در همین حال برخی از عزل شدگان تاکید داشتند که صرف مشاهده خبر در سایت برای تحویل همه کار‌ها به هیات مدیره جدید کفایت نمی‌کند و باید کار‌ها روال قانونی خود را سپری کند. بر همین اساس اعلام کردندبنای ما همکاری در این خصوص است و با كسی برای ادامه حضور دعوا نداریم.

وی تاکید داشت چنین برخورد‌هایی نه تنها بر خلاف رویه منطقی است بلکه نشان از این دارد که این عده ماموریت خاصی را دنبال می‌کنند. چرا که حتی از آن‌ها خواسته نشده تا مدارک و اسناد مربوط به حوزه مسئولیت خود را تحویل داده و سپس سمت خود را ترک کنند.

ایجاد محدودیت برای تردد عزل‌شدگان از موسسه ایران

همچنین گفته می‌شود به برخی از این افراد طی تذکری گفته شده است در صورت حضور در مجموعه از ورود آن‌ها به داخل جلوگیری به عمل خواهد آمد.

در همین راستا میکائیل محسنی مدیر امور اداری موسسه ایران که نام وی نیز میان عزل شدگان به چشم می‌خورد به خبرنگار ایلنا، گفت: پس از سال‌ها سابقه کاری بهتر این بود که آقایان خودشان به ما اعلام می‌کردند. نیازی هم به تشکر نبود ما خودمان از آن‌ها خداحافظی می‌کردیم.

وی افزود: صبح امروز هنگام ورود به موسسه مسئولان حراست با احترام به من گفتند که اجازه رفتن به دفتر کارم را ندارم به نظر من این حرکت اساسا انسانی نبود که به خاطر تلافی گذشته این برخورد با ما صورت گیرد.

بر اساس این گزارش به نظر می‌رسد عزل و نصب‌هایی که طی چند ماه اخیر در کابینه دولت و برخی دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته  و سر صدای زیادی نیز به پا کرده است، به رسانه‌های دولتی نیز سرایت کرده است.

سعیده امیدی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز