خبرگزاری کار ایران

رهبر انقلاب در دیدار رئیس دوره ای اتحادیه آفریقا:

استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای حق همه كشورهاست

ما معتقدیم مشكلات و نبود امنیت در دنیای امروز ناشی از سوء مدیریت جهانی از جمله ساختار غلط شورای امنیت و تسلط برخی قدرتها از جمله امریكا بر سازمانهای بین المللی همچون بانك جهانی و صندوق بین المللی پول است.

آقای یایی بونی رئیس جمهور بنین و رئیس دوره ای اتحادیه آفریقا از جمله مقامات كشورهای مختلفی بود كه عصر امروز(جمعه) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار كرد.

آقای یایی بونی در سخنان خود ضمن اعلام آمادگی اتحادیه آفریقا برای همكاری جدی و نزدیك با جمهوری اسلامی ایران به عنوان ریاست جنبش عدم تعهد، این جنبش را با حضور دو سوم كشورهای عضو سازمان ملل متحد و پنجاه و سه درصد جمعیت جهان، ظرفیتی بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و با اشاره به امكانات و تواناییهای كشورهای آفریقایی گفت: اتحادیه آفریقا و جنبش عدم تعهد با همكاری یكدیگر می توانند نقش جدی در مسائل بین المللی ایفا كنند و ما معتقدیم مشكلات و نبود امنیت در دنیای امروز ناشی از سوء مدیریت جهانی از جمله ساختار غلط شورای امنیت و تسلط برخی قدرتها از جمله امریكا بر سازمانهای بین المللی همچون بانك جهانی و صندوق بین المللی پول است.

رئیس جمهور بنین، استفاده صلح آمیز از منابع انرژی از جمله انرژی هسته ای را حق همه كشورها دانست و گفت: ما به عنوان اتحادیه آفریقا آمادگی كامل داریم تا با همكاری با جنبش عدم تعهد، در جهت ایجاد همبستگی و صلح جهانی گام برداریم.

رهبر انقلاب اسلامی بعد از سخنان رئیس جمهور بنین با تجلیل از روحیه نشاط،‌ امید و اعتماد به نفس و تحلیل صحیح آقای یایی بونی از شرایط جهانی و مشكلات آن، گفتند: جمهوری اسلامی ایران همواره برای هر شخص و ملتی كه دارای چنین روحیاتی باشند، احترام فراوان قائل است.

حضرت آیت الله خامنه ای توجه به قاره آفریقا را از چارچوبهای اصلی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمردند و افزودند: ما قاره آفریقا را به دلیل فرهنگ های عمیق و كهن آن، بسیار مهم می دانیم.

ایشان با اشاره به استعمار قاره آفریقا بوسیله قدرتهای غربی و خسارات و صدمات ناشی از این استعمار در كشورهای آفریقایی، خاطرنشان كردند: تنها راه رهایی از سلطه استعمارگران، بازیابی هویت اصلی خود و تكیه بر نیروی ذاتی درونی است.

رهبر انقلاب اسلامی، همكاری و همبستگی كشورهای مستقل را ضروری خواندند و بر لزوم هوشیاری در قبال دشمنان این وحدت و هماهنگی، تأكید كردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز