خبرگزاری کار ایران

رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر سوریه:

جنبش عدم تعهد بیش از امریكا و ناتو حق ورود به مسائل سوریه را دارد

ارسال پول و سلاح برای مخالفان سیاستهای دولتهای اروپایی، شرایط مشابه سوریه را در این كشورها ایجاد خواهد كرد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (جمعه) همچنین در دیدار نخست وزیر سوریه وهیأت همراه، عامل اصلی و پشت پرده قضایای دردآور سوریه را امریكا و رژیم صهیونیستی دانستند و تأكید كردند: جنبش عدم تعهد قطعاً بیش از امریكا، ناتو و برخی كشورهای اروپایی، حق ورود سیاسی به مسائل سوریه را دارد.

ایشان ادامه وضعیت كنونی سوریه و كشتار مردم این كشور را غیرقابل قبول خواندند و افزودند: مقصر اصلی در قضایای سوریه كسانی هستند كه زمینه ارسال سیل گونه سلاح به داخل سوریه و حمایت مالی از گروههای بی مسئولیت را بوجود آورده اند.

رهبر انقلاب اسلامی،‌دادن سلاح به گروههای مخالف در هر كشوری و حمایت مالی و تبلیغاتی از آنها را زمینه ساز بوجود آمدن شرایطی همچون سوریه دانستند و تأكید كردند: اگر امروز به مخالفان سیاستهای دولتهای اروپایی نیز كه اقدام به برپایی تظاهرات می كنند، پول و سلاح داده شود، قطعاً وضعیت كنونی سوریه در این كشورها نیز بوجود خواهد آمد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر اینكه دولت سوریه، در قضایای كنونی مورد ظلم واقع شده است، افزودند: دولت سوریه باید ضمن گرفتن هرگونه بهانه از مخالفان و بهانه جویان و ادامه اصلاحات سیاسی، واقعیت شرایط و پشت پرده توطئه در سوریه را برای افكار عمومی ملتهای عرب تشریح و افشاء كند.

در این دیدار آقای وائل نادر الحلقی نخست وزیر سوریه ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران و ابلاغ سلام آقای بشار اسد رئیس جمهور سوریه، گزارشی از آخرین وضعیت این كشور ارائه كرد.

آقای الحلقی با تأكید بر لزوم فعال شدن جنبش عدم تعهد در موضوع سوریه گفت: دولت سوریه مصمم به مقابله با گروههای تروریستی و پاكسازی مناطق مختلف از این گروهها و همزمان ادامه اصلاحات سیاسی و گفتگوهای ملی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز