خبرگزاری کار ایران

رییس دیوان عالی کشور:

تریبون‌های عمومی نباید به مرکز نفاق و بداخلاقی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۶۴

افراد باایمان اجازه ندهند تریبون‌های عمومی به جای ایجاد وحدت و همدلی به مرکز نفاق و بداخلاقی تبدیل شود. البته هتک حرمت مومنان، هم خلاف شرع است و هم خلاف اخلاق.

نشست هیات عمومی اصراری کیفری دیوان عالی کشور صبح روز سه شنبه به ریاست آیت‌الله محسنی‌گرکانی و با حضور قضات عالی رتبه دیوان برگزار شد.

به گزارش ایلنا،‌ آیت‌الله محسنی گرکانی در این نشست ضمن تسلیت سالروز اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به قضات حاضر در جلسه بیان داشت: هر عزیزی که از یک خانواده از دنیا می‌رود، برای او مراسم هفتم و اربعین برگزار می‌شود اما اربعین عزیز زهرا سلام اله علیها هرگز کهنه نمی‌شود و هر سال با استقبال شیعیان مکتب حسینی، با شکوه و عظمت بیشتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این عزاداری‌ها منشاء خیرات، برکات، دفع آفات و گرفتاری‌ها و بلاهای ناگهانی است. در حال حاضر ما دشمنان فراوانی داریم. سلفی ها با تقویت استکبار جهانی به خیال خام خود در صددند که حلقه پوشالی محاصره خود را برای شیعیان تنگ کنند و شیعه را از روی زمین محو کنند و از میان بردارند و سلفی گری را که بویی از اسلام نبرده است، به عنوان اسلام به جهانیان معرفی و عرضه کنند اما این عزاداری‌ها خیلی موثر است و نقشه شوم آنها را خنثی خواهد کرد.

رییس دیوان عالی کشور با قرائت حدیث نبوی «اَتقی النّاس مَن قالَ الحّق فیما لَه و عَلیه» با تقواترین مردم کسی است که حق را بگوید چه به نفعش باشد و چه به ضررش گفت: زندگی جامعه بشری، اگر با تقوا و خداترسی همراه باشد،‌ سراسر نشاط، امید و همراه با خیر و سعادت است.

وی هم‌چنین با اشاره آیه شریفه «ولو انَّ اَهل التَقوی آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض ولکن کذبوا فاخذناهم بما کانوا یکسبون»، اگر ساکنین شهرها و روستاها ایمان آورند و تقوا پیشه کنند ما برکات آسمان و زمین را بر آنها می گشائیم و نعمت فراوان به آنها می دهیم ولی آنها حق را انکار کردند ما هم آنان را به کیفر اعمال‌شان مجازات کردیم، افزود: گناه کاران و مجرمانی که درشهرها و نقاط مختلف زمین سرشار از خوشی و شادمانی‌اند آیا واقعا خود را در امان می‌دانند که شب هنگام در موقعی که در خواب خوش و راحت آرمیده‌اند مجازات الهی به صورت صاعقه و زلزله و سیلاب های ویرانگر بر آنها فرو ریزد؟

محسنی گرکانی با بیان این مطلب که بشر در عصر کنونی در علوم مختلف پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، تصریح کرد: علیرغم همه پیشرفت‌هایی که بشر امروز در صنایع و تکنولوژی از خود نشان داده و طبیعت را مسخّر کرده، اما باز هم در برابر این گونه حوادث ضعیف و ناتوان است و در مقابل یک سونامی دریا، به عجز خود اذعان دارد که توانایی د فاع از خود را ندارد.

رییس دیوان عالی کشور با تاکید بر مساله وحدت و ایجاد وفاق ملی و بازگشت به رویه اعتدال ادامه داد: آنچه امروز برای همه ما اعم از مردم و مسوولان کشور ضرورت دارد و مهم است، وحدت، تقویت، وفاق ملی و بازگشت به رویه اعتدال، ایمان، اخلاق و سرسپردگی به قانون اساسی و اسلام است، البته مبارزه با رذائل اخلاقی و اختلاف و دوگانگی وظیفه هر مسلمان است که باید آن را انجام دهد.

وی تصریح کرد: افراد باایمان اجازه ندهند تریبون‌های عمومی به جای ایجاد وحدت و همدلی به مرکز نفاق و بداخلاقی تبدیل شود. البته هتک حرمت مومنان، هم خلاف شرع است و هم خلاف اخلاق، ولی امر به معروف و نهی از بدی‌ها در جایی که احکام اسلامی بوسیله منحرفین شکسته و تعطیل می شود لازم است.

محسنی گرکانی ضمن تجلیل از مقام شامخ رهبر کبیر انقلاب و بینان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بیان داشت: اساس حکومت جمهوری اسلامی ایران به ولایت فقیه استوار گردیده که حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه آن را احیاء و بارور گردانید و مقام معظم رهبری مدظله العالی با تدبیر و عقل سیاسی و اقتدار از این جایگاه مبارک جانانه دفاع نموده‌اند و آن را زنده و بالنده در فکر جوانان رسوخ دادند و نظام اسلامی مان را بالنده‌تر کردند.

وی در پایان گفت: جوانان انقلابی ما می‌دانند که نهضت اسلامی، از زمان امام راحل نیز همواره با بد اندیشان و هتاکان روبرو بوده و اکنون نیز با همین افراد مواجه است و بدخواهی آنان هیچ تاثیری در ایمان و روحیه انقلابی و اسلامی جوانان این کشور نخواهد گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز