خبرگزاری کار ایران

رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهور زیمبابوه:

قدرت واقعی در تقویت اراده ملی و پیشرفت های علمی است نه سلاح اتمی

ما قدرت واقعی را در تقویت اراده ملی و پیشرفتهای علمی – اجتماعی می دانیم نه سلاح اتمی.

رئیس جمهور زیمبابوه اعلام كرد ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد، خبر بسیار خوبی است كه به ۴ دلیل باعث امیدواری كشورهای عدالتخواه، آزادی خواه و استقلال طلب شده است.

به گزارش ایلنا،آقای موگابه كه عصر امروز(پنجشنبه) به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی رفته بود سخنرانی ایشان در جلسه افتتاحیه را، عالی، آموزنده دارای نكات فلسفی عمیق و تحرك آفرین خواند و گفت: ما بسیار خوشحالیم كه ریاست جنبش به كشوری سپرده شده كه كارنامه درخشانی در مبارزه با قدرتهای استكباری غرب دارد.

رئیس جمهور زیمبابوه، برخورداری جمهوری اسلامی ایران از فلسفه ای انقلابی، پرهیز ایران از تكیه بر حرف و شعار و تأكید بر اقدام عملی را از دیگر دلایل خرسندی فراوان كشورهای آزادی خواه جهان از ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد خواند و گفت: این موقعیت، فرصت خوبی برای گسترش بیشتر روابط دو جانبه نیز به شمار می رود.

آقای موگابه با انتقاد شدید از دروغ های بزرگ غربی ها درباره دفاع از حقوق بشر، قانون و دموكراسی افزود: پیشینه امریكا، انگلیس و فرانسه و رفتار دوگانه آنها در قبال تحولات منطقه خاورمیانه نشان می دهد غربی ها فقط به دنبال منابع نفتی هستند.

رئیس جمهور زیمبابوه عملكرد غرب در سوریه را نشان دهنده نقشه چینی آنها برای تضعیف جمهوری اسلامی ارزیابی كرد و افزود: بسیار مضحك است كه غربی ها، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم می كنند.

رهبر انقلاب اسلامی پس از شنیدن سخنان رئیس جمهور زیمبابوه با تجلیل از استمرار روحیه انقلابی ایشان خاطرنشان كردند: حدود ۲۵ سال قبل كه در اجلاس عدم تعهد در هراره شركت كرده بودم شما با همین روحیه انقلابی، تأكید كردید بقیه اعضای جنبش عدم تعهد فقط حرف می زنند و تنها جمهوری اسلامی ایران است كه عمل می كند و اكنون فرصتی است تا با همكاری یكدیگر، همه اعضای جنبش را به اقدام عملی دعوت و هدایت كنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با استقبال از توسعه مناسبات خاطرنشان كردند: ما قدرت واقعی را در تقویت اراده ملی و پیشرفتهای علمی – اجتماعی می دانیم نه سلاح اتمی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز