خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

۹ دی یک مناسک سیاسی برای داعیه داران انقلاب اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۴۷

امروز وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که افرادی از ۲ سال یا ۳ سال قبل، بلکه امروز بر ملا شده که جو می‌فروشند اما گندم نمایی می‌کنند در دلشان چیز دیگری است اما در شعار حرف دیگری می‌زنند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه یک جامعه اسلامی باید به درستی فهم کند که چگونه از ولایت جدا نشود گفت: جدا شدن از ولایت فقط این نیست که پشت سر ولایت حرکت نکنیم بلکه جلو‌تر و یا با فاصله از ولایت نیز نباید حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر قالیباف ساعتی پیش در مراسم «میثاق امت با ولایت» در باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به واقعه عاشورا اظهار کرد: در واقع حسین ابن علی (ع) را منافقان، کوردلان و منحرفین، تحت نام اسلام در روز عاشورا به شهادت رساندند و احساسشان این بود که اگر این نصف روز جنگ را تمام کنند موضوع را تمام کرده‌اند اما وقتی حادثه عظیم عاشورا اتفاق افتاد به گفته امام (ره) «خون بر شمشیر پیروز شد» و یا «مقتول بر قاتل پیروز شد». این تعبیر حضرت امام خمینی (ره) در مورد عاشورای حسینی بود.

وی ادامه داد: وقتی کاروان امام حسین (ع) حرکت خود را آغاز کرد، نهضت شروع شد. با کشته شدن آن حضرت تداوم پیدا کرد و در اربعین حسینی واقعه عاشورا تحلیل و ارزیابی شد، تا همه بدانند در حادثه عاشورا چه شد که این اتفاق افتاد.

شهردار تهران تصریح کرد: نفس اربعین در این است که حادثه عاشورا را تحلیل کنیم و بدانیم کربلا تا تاریخ بشر ادامه دارد، محل زیارت‌ها و تحلیل حادثه عاشورا است و بیان می‌کند که چگونه فتنه انگیز‌ها رسوا می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه یک جامعه اسلامی باید به درستی فهم کند که چگونه از ولایت جدا نشود گفت: جدا شدن از ولایت فقط این نیست که پشت سر ولایت حرکت نکنیم بلکه جلو‌تر و یا با فاصله از ولایت نیز نباید حرکت کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه در واقع امام حسین (ع) توسط فتنه انگیز‌ها به شهادت رسید گفت: البته آن توده‌هایی که در حادثه عاشورا وجود داشتند با سران فتنه قابل مقایسه نیستند.

قالیباف اظهار کرد: در اربعین، عاشورا تحلیل و ارزیابی شد. همه آن‌هایی که دل در گرو محرم و صفر دارند باید بدانند که انقلاب ما ریشه در نهضت امام حسین (ع) دارد و باید درک دقیقی از این موضوع داشته باشیم. ما باید بدانیم که کربلا یک نمایشگاهی از معنویت و معرفت بود.

وی افزود: امروز هم باید بدانیم که‌‌ همان منحرفین و فتنه گر‌ها با روش‌های مختلف و ابزار مختلف به دنبال این هستند که بیایند عقلانیت، دیانت و ولایت ما را از ما بگیرند و اگر این فتنه گران عقلانیت، دیانت و ولایت ما را بگیرند و بر این موضوعات فائق آیند به اهداف خود دست می‌یابند.

وی عنوان کرد: به نظر من یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ۹ دی، که نباید آن را در تاریخ انقلابمان فراموش کنیم این است که در کنار وقت‌شناسی و دشمن‌شناسی می‌توان گفت ۹ دی یک مناسک سیاسی برای داعیه داران انقلاب اسلامی است.

شهردار تهران تصریح کرد: با این موضوع نباید با شعاری برخورد کرد. نه اینکه شعار خوب نیست، حتما شعار مهم است و ما در جبهه از شعار، روحیه حماسی و عاطفی بهره می‌جستیم اما در کنارش عقلانیت، تدبیر، گذشت، ایثار، مهربانی و توکل هم بود. تنها با شعار نمی‌شود کار‌ها را درست کرد.

وی گفت: وقتی ما نگاه می‌کنیم که چگونه باید در چنین فتنه‌هایی پیروز شد، یاد فرموده‌های امامان معصوم (ع) می‌افتیم که به ما یاد دادند در این مواقع ولایت و اطاعت از ولایت نسبت به بقیه واجبات جلو‌تر است و طبیعتا دشمن هم به این موضوع توجه کرده و عمود خیمه را نشانه می‌گیرد که موضوع را به زعم باطل خود حل کند. ما باید در این موضوع دقیق و عمیق عمل کنیم تا آن را به درستی حل کنیم.

قالیباف تصریح کرد: وقتی به مسائل سیاسی نگاه می‌کنیم‌‌ همان گونه که امام راحل فرمودند، در حوادث سیاسی و حوادث این چنینی بعضی افراد هستند که در عالم سیاست از مکر و حیله استفاده می‌کنند مانند بسیاری از سیاست مداران در دنیا. برخی در این حوادث بده و بستان می‌کنند مانند بعضی جریان‌های سیاسی و افرادی که امروز هم در کشورمان هستند و تنها نوادری پیدا می‌شوند که با فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشورایی در حوادث سیاسی، فدایی و اعتقادی عمل می‌کنند که نتیجه‌اش می‌شود پیروزی مقتول بر قاتل و نه آنانی که مکر سیاسی می‌کنند و نه گروه‌هایی که بده و بستان می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز بعد سه سال وقتی بر می‌گردیم و به حوادث سال ۸۸ نگاه می‌کنیم می‌بینیم که چه کسانی مکر سیاسی کردند، چه کسانی بده و بستان سیاسی کردند. شاید حتی در سالگرد اول ۹ دی هم این مسائل این گونه که امروز باز شده است باز نشده بود و نمی‌توانستیم مثل امروز با صراحت به جامعه نگاه کنیم. چون امروز آن حوادث طی شده است. امروز ما در یک مقطع حساس هستیم و مطمئن باشید این فتنه‌ها تمام شدنی نیست تا زمانی که ما در مسیر عاشورا حرکت می‌کنیم، فتنه سایه به سایه همراه ما می‌آید و روزی دشمنان ما دست از سر ما بر می‌دارند که در مسیر عاشورا حرکت نکنیم و به تعبیر حضرت امام که فرمودند هنگامی در کار‌هایتان شک کنید، که مورد حمایت دشمنانتان قرار گرفته‌اید.

شهردار تهران افزود: امروز وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که افرادی از ۲ سال یا ۳ سال قبل، البته نه اینکه از قبل نبودند بلکه امروز بر ملا شدند که جو فروشی می‌کنند اما گندم نمایی. در دلشان چیز دیگری است اما در شعار حرف دیگری می‌زنند.

وی ادامه داد: این افراد نمی‌توانند انقلاب را با شعار‌های ضد انقلابیشان از مسیر خارج کنند. آن‌ها وقتی می‌خواهند حق و باطل را با هم قاطی کنند و باطل را در جای حق بگذارند راهی جز تهمت زدن، دروغ گفتن، دو پهلو حرف زدن، انگ زدن و در بده و بستان‌ها قرار دادن، ندارند. این اتفاقات باید بیافتد. فضا را باید گل آلود کنند تا به اهدافشان دست یابند.

قالیباف تصریح کرد: آنان کسانی هستند که خودشان سواره رو انقلاب شده‌اند و خودشان را صاحب انقلاب می‌دانند. امروز اگر نگاه کنیم آنها را می‌بینیم که چگونه دین فروشی می‌کنند. در ظاهر شعار انقلابی می‌دهند اما کاملا غیر انقلابی حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به جلسه ۴ تیرماه سال ۸۸ که در سالن برج میلاد برگزار شد گفت: اگر یاد همکارانم باشد در آن جلسه که قبل از فتنه بود و هنوز بیان فتنه و شناخت این جریان درست و دقیق روشن نبود یک تحلیل به دوستان و همکارانم ارائه کردم مبنی بر اینکه به هر حال مشکلاتی در جامعه‌مان وجود دارد که باید حواسمان باشد. وجود دو جریان انحراف و فتنه که در دو لبه قیچی قرار دارند که شعار مخالف هم می‌دهند اما یک هدف مشترک دارند.‌‌ همان گونه که شهید مطهری گفتند امپریالیسم و کمونیست در دو لبه یک قیچی قرار دارند. در حین اینکه مخالف هم شعار می‌دهند اما اساسا برای بریدن ریشه اسلام گام بر می‌دارند.

شهردار تهران گفت: من آن روز این حرف را زدم، نه امروز. گفتم که حواستان جمع باشد. جریان‌هایی به دنبال هم هستند که در ظاهر شعار انقلابی می‌دهند و حتی حزب الهی‌تر از حزب الهی‌ها شعار می‌دادند و یا جلو‌تر از رهبری حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری به مسئولین مبنی بر اینکه مسئولین و خواص اگر حرف می‌زنند به آرام سازی و شفاف سازی توجه کنند گفت: معنی شفاف سازی آنی است که باعث تحریف و بد عمل کردن نشود. باعث فرصت سازی برای فتنه گر‌ها نشود و حرفی نزنند که موجب بد عمل کردن و فرصت زائی برای فتنه گر‌ها شود. از طرفی نیز موضع گیری نکنید. موضع گیری‌ها‌‌ همان قدر بد است که فرصت زائی برای فتنه گران.

قالیباف اظهار کرد: امروز شما شاهد این جریانات هستید که دقیقا موضعشان برای ما روشن شده است و این‌ها اهداف و امیالی غیر از آسیب رساندن به انقلاب ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز