خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش:

رزمایش ولایت91 تمرینی برای بستن تنگه هرمز نبود

asdasd
کد خبر : ۳۲۳۲۹

در زمان برگزاری رزمایش اعلامیه‌هایی در فرکانسی که برای همه کشتی‌ها قابل شنیدن باشد به کشتی‌های عبوری تجاری و نظامی محدوده رزمایش اعلام می‌شد.

سخنگوی رزمایش تخصصی ولایت 91 در واکنش به خبر رسانه‌های غربی درباره بستن تنگه هرمز در حین انجام این رزمایش گفت: اعلامیه‌های ارتش به کشتی‌های تجاری و نظامی برای عدم آسیب دیدن این کشتی‌ها در طول مدت زمان برگزاری رزمایش است.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار "امیر رستگاری" با اشاره به واکنش رسانه‌های غربی در مورد اخطارهای ارتش به کشتی‌های خارجی در طول رزمایش اظهار کرد: ارتش هیچگونه اخطاری نداده است. در زمان برگزاری هر نوع رزمایش نظامی، برابر عرف بین‌المللی اعلامیه‌هایی باید برای آگاهی کشتی‌های عبوری ارسال شود تا از هرگونه آسیب‌دیدگی احتمالی جلوگیری شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش در همین راستا در زمان برگزاری رزمایش اعلامیه‌هایی در فرکانسی که برای همه کشتی‌ها قابل شنیدن باشد به کشتی‌های عبوری تجاری و نظامی محدوده رزمایش اعلام می‌شد تا در زمان‌های خاص این کشتی‌ها در این محدوده با احتیاط تردد کنند.

وی با بیان اینکه "این اعلامیه‌ها برابر با عرف بین‌المللی برای عدم آسیب‌دیدگی و تأمین امنیت کشتی‌های تجاری و نظامی در ساعات خاصی که رزم نظامی در حال برگزاری است صادر می‌شود"، درباره اینکه بسیاری از رسانه‌های غربی این رزمایش را نوعی تمرین برای بستن تنگه هرمز عنوان کرده‌اند، گفت: نیروی دریای ارتش هر ساله برای آمادگی بیشتر و ارزیابی توانمندی دفاعی و رزمی در محدوده آب‌های سرزمینی ایران و آب‌های آزاد اقدام به برگزاری رزمایش می‌کند.

رستگاری تاکید کرد: اینگونه رزمایش‌ها برای نشان دادن توانمندی ایران در برقراری امنیت پایدار در تنگه هرمز، شمال اقیانوس هند و دریای عمان است.

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91، برقراری امنیت منطقه و پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه را از اهداف مهم رزمایش برشمرد و اظهار کرد: برقراری امنیت پایدار در خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند صرفاً با همکاری و اتحاد کشورهای منطقه امکان‌پذیر است. رزمایش ولایت 91 با هدف نشان دادن توان دفاعی و رزمی نیروی دریایی ارتش در ایجاد امنیت پایدار منطقه در حال برگزاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز