خبرگزاری کار ایران

سرلشگر فیروزآبادی:

میرزای شیرازی نایب برحق امام زمان (عج) بود

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۰۵

21 بهمن 57 به دستور امام با صدور بیانیه ای در ساعت 4 بعد از ظهر 9 دی دیگری برپا شد/9 دی در زمان حاکمیت نایب امام زمان بر مردم و قلب ها اتفاق افتاده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پایه اصلی 9دی، حماسه تاریخی ملت ایران(مودت فی القربا) است. ولایت یعنی مودت و تبعیت از خدا رسول اهل بیت، امام زمان و نایب برحق آن، امام خمینی و خامنه ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن فیروز آبادی در مجمع عالی پیشکسوتان جهاد و شهادت بسیج در خصوص پایه های قرآنی وقوع حماسه 9 دی گفت: در سوره شورا آیه 23 آمده است که همه پیامبران از ملت و امت خود درخواست مزدی ندارند اما تنها پیامبر خاتم الانبیا است که  مزد ملت و امت خویش را مودت به اهل بیت می داند. مودت به اهل بیت بود که مردم ما را به صورت خودجوش در 9 دی از خانه ها بیرون آورد و این حماسه براساس حمایت از اسلام ناب و رهبری ولی امر اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: مودت در ابتدا به خدا و بعد به رسول خدا و امام زمان و نایب برحقش صورت می گیرد وامام زمان نایب و حجت دارد که خود آن را معرفی کرده است. مگر می شود به امام زمان (عج) مودت داشت اما به نایب آن مودت نداشت ما وظیفه مودت به نایب امام زمان را داریم و ملت ما نیز این مودت را دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن اشاره به سرنخ هایی که امام خمینی (ره) در خصوص شناخت فتنه به مردم معرفی کرده اند خاطرنشان کرد: امام (ره) سرنخ هایی به مردم داده اند که یکی از این سرنخ ها این بود؛ پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به ممکتتان آسیبی نرسد استکبار ستیز واهل وحدت باشید. مردم ما نیز هر جا که شاخص های استکبار را ببینند در مقابلش می‌ایستند.

 

سردار حسن فیروز آبادی در جریان برگزاری مجمع عالی پیشکسوتان جهاد و شهادت بسیج درخصوص اقدامی که ملت در 9 دی ماه انجام داد اظهار داشت: در زمان شاه همان طور که آمریکا بود شاه بود، فساد بود، امام نهضت اسلامی را به همراه خویش آورد.در 9 دی سال 88 درست زمانی که آمریکا و شاه داشتند به ایران باز می گشتند حماسه 9 دی بیان کرد که ملت و انقلاب زنده است و مثل کوهی امواجش دشمنان را غرق خواهد کرد.

وی در ادامه به نایب برحق امام زمان در زمان لغو قرارداد تنباکو اشاره کرده و افزود: قرارداد تنباکو قراردادی بود که براساس آن سود انحصاری فروش تنباکو در کل کشور نصیب انگلیسی ها می شد اما نایب امام زمان در آن دوران که میرزای شیرازی بود با یک جمله(استعمال توتون و تنباکو) حکم محاربه با امام زمان است به وظیفه خود عمل کرد.

فیروز آبادی ادامه داد: 21 بهمن 57 به دستور امام با صدور بیانیه ای در ساعت 4 بعد از ظهر 9 دی دیگری برپا شد.

سردار فیروز آبادی در جریان سخنرانی خود یادی از شهید کلاهدوز کرده و ایشان را یکی از پیشنهاد دهندگان تشکیل سپاه پاسداران معرفی کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به 19 دی سال 56 و خروش مردم در دفاع از امام اشاره و تصریح کرد: در 19 دی ماه سال 56 مردم در دفاع از امام خمینی به خیابان های قم آمدند زیرا مزدوری علیه امام مقاله ای در روزنامه اطلاعات نوشته بود که مردم در واکنش به این اقدام 19 دی را به وجود آوردند.

وی در ادامه گفت: 19 دی سال 56 با 9 دی سال 88 تنها یک تفاوت دارد و آن این است که 19 دی در زمان حاکمیت نایب امام زمان بر قلب ها و 9 دی در زمان حاکمیت نایب امام زمان بر مردم و قلب ها اتفاق افتاده است مردم برای ادای دین و انجام تکلیف شرعی در دفاع از امام دست به انقلاب زدند.

فیروز آبادی به سه ویژگی حادثه های 19 دی و 9 دی که بصیرت شناسی، موقع شناسی و دشمن شناسی است اشاره کرده و خاطرنشان ساخت: در 19 دی 56 به گفته مقام معظم رهبری هم موقع شناسی هم دشمن شناسی و هم مجاهدت و فداکاری وجود داشت که این مبدا برای یک تحول شد تا بهمن 57 ادامه پیدا کرد.

به گفته فیروزآبادی اراده ها و مجاهدتها است که روزی از میان روزها را بر می کشد و با دیگر روزهای سال متفاوت می کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح 9 دی را پرچم وفاداری ملت ایران و اسلام ناب دانست و یادآور شد: 9 دی پرچم وفاداری به پیامبر و قرآن و ایستادگی در برابر استکبار و ضد ارزش ها است.

به گفته رهبری فتنه شعار حق با محتوای صد در صد باطل است و ایجاد شرایطی که مردم در آن نمی توانند حق را از باطل تشخیص دهند 9 دی جلب رحمت الهی با دل های مومنین بود.

فیروزآبادی 9 دی را ماندگار دانسته زیرا راهنما، مفسر، پرچم و تعیین کننده شاخص های انقلابی است.

وی ادامه داد: 9 دی رمز بیداری است و بصیرتی که ملت ما دارد اگر همه ملت ها داشته باشند و به خیابان بیایند به بیداری اسلامی ختم خواهد شد بیداری اسلامی مربوط به بیداری ملت ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز