خبرگزاری کار ایران

حسین كمالی در گفت و گو با ایلنا:

نرخ بیكاری اعلام شده، با واقعیت جامعه همخوانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۹۴

ارائه آمار و ارقام نرخ بیكاری بیشتر به صورت ابزاری بوده و با واقعیت جامعه همخوانی ندارد/در تازه ترین آمار منتشر شده از سوی مركز آمار ایران، نرخ بیكاری در بهار امسال با 1.3 درصد افزایش به 12 درصد رسید كه باز هم از سوی كارشناسان این آمار نادرست و غیر واقعی انتشار یافته است.

حسین كمالی، وزیر سابق كار دوران اصلاحات، با اعلام این كه مراکز آماری ارقام دقیقی ارائه نمی دهند، گفت: ارائه آمار و ارقام نرخ بیكاری بیشتر به صورت ابزاری بوده و با واقعیت جامعه هم خوانی ندارد.

حسین كمالی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این كه آمار و ارقام وسیله ای است برای جامعه، ابزاری است برای مدیران و تصمیم گیران، اظهار داشت: ارائه عدم آمار واقعی از نرخ بیكاری از سوی مركز آمار ایران، تجزیه و تحلیل آماری را دچار مشكل خواهد كرد.

به گفته وی، ارائه آمار و ارقام اشتباه باعث استفاده ابزاری از سوی دولت مردان می شودو همین امر باعث به اشتباه افتادن مردم خواهد شد.

وزیر سابق كار دولت های سازندگی و اصلاحات، با تأكید بر این كه آمار مرکز آمار و بانک مرکزی و حتی درصدهای تورمی که اعلام می شود را قبول ندارم. ارائه آمار نادرست از سوی مراكز آماری را ناشی از عدم فرهنگ تولید دانست.

كمالی خاطر نشان كرد: برای حل مشکل باید به نیازهای واقعی جامعه توجه شود و بگذاریم که مردم خودشان تصمیم بگیرند. دولت وظیفه اطلاع رسانی را برعهده بگیرد و باید مرتب به جای تصمیم گیری، اطلاع رسانی کند. دولت باید دریایی از اطلاعات و انباشتی از آمار درست را در اختیار جامعه بگذارد و مردم مخیر به انتخاب باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در تازه ترین آمار منتشر شده از سوی مركز آمار ایران، نرخ بیكاری در بهار امسال با 1.3 درصد افزایش به 12 درصد رسید كه باز هم از سوی كارشناسان این آمار نادرست و غیر واقعی انتشار یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز