خبرگزاری کار ایران

در جمع کارمندان حقوقی سپاه صورت گرفت؛

درخواست معاون اول قوه قضائیه برای همکاری بیشتر سپاه

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۰۱

آسیب های كم نیز برای مجموعه ما زیاد است/از شما می‌خواهم که به مسائل حقوقی تنها نگاه سازمانی نداشته باشید.

معاون اول قوه قضاییه گفت: نباید اجازه داد موضوعاتی را که می‌توان با نشست‌های کدخدا منشی و مصلحت طلبی حل کرد  به دستگاه قضایی کشیده شود چراکه اصل پیشگیری نیز اقتضا می‌کند که مسائل این گونه حل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در همایش سراسری کارکنان حقوقی سپاه با تاکید براینکه آنچه مقابل حق است، باطل نیست بلکه عدم است گفت: تمام مبانی آفرینش بر مبنای حق است بنابراین تمام تلاش ما نیز باید در این باشد که حق را بشناسیم پس باید مراقب بود تا وسوسه‌های علمی و شهوت عملی مانع از شناخت حقیقت نشود.

وی ادامه داد: شناخت ما نسبت به حق اگر چه یک سری مقدمات کلاسیک همچون تحصیلات می‌خواهد اما سواد به تنهایی در این زمینه کمک نمی‌کند بلکه تقوای الهی نیز لازم است علاوه بر این نگاه به حقوق انسان بدون نگاه مبنایی امکان پذیر نیست توجه به حق می‌تواند سکون و آرامش را به همراه داشته باشد.

رئیسی با بیان اینکه حق خواهان عادل می‌توانند در پرتو حقیقت اضطراب‌ها را به آرامش تبدیل کنند گفت: امروز بزرگ‌ترین ملاک اجرای عدالت توجه به قانون است و هیچ مفهومی پس از توحید به گستردگی مفهوم عدالت وجود ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام وکالت یادآور شد: وکیلی که از باطل دفاع کند بزرگ‌ترین تهدید در راه اجرای عدالت خواهد بود چراکه ممکن است قاضی را از مسیر حق‌شناسی منحرف کند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: در دستگاه قضایی که تراز امام علی (ع) و جمهوری اسلامی است ارکانی وجود دارد که یکی از آن‌ها قانون و دیگری ساز و کار مناسب است که می‌تواند کار دادرسی را آسان کند. اما در این زمینه هم نیازمند ابزار و امکانات مناسب هستیم و هم نقش افراد در مسائل حقوقی همچون وکلا و دستگاه‌ها در کشف حقیقت بسیار اهمیت دارد.

وی خطاب به کارکنان حقوقی سپاه خاطرنشان کرد: موضوعاتی را که می‌توان با نشست‌های کدخدا منشی و مصلحت طلبی حل کرد نباید اجازه داد که به دستگاه قضایی کشیده شود چراکه اصل پیشگیری نیز اقتضا می‌کند که مسائل این گونه حل شود.

رئیسی ادامه داد: مجموعه حقوقی سپاه به عنوان جمعی از حقوق دانان این مجموعه در دعاوی میان اشخاص و سازمان‌ها می‌تواند بسیار کارآمد باشد. بنابراین از شما می‌خواهم که به مسائل حقوقی تنها نگاه سازمانی نداشته باشید.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون گام‌های بزرگی در قوه قضاییه برداشته شده است گفت: اما ما معتقدیم باید کارهای بیشتری انجام داد تا نگاه مردم به نظام دادرسی علوی تحقق پیدا کند.

وی با تاکید براینکه قیام امام حسین (ع) برای احیای دین بود گفت: فلسفه انقلاب اسلامی نیز برای عینیت یافتن دین در زندگی انسان است امروز در برخی نشست‌های قضایی که با کشورهای بیداری اسلامی داشته‌ایم مسئولان آن‌ها به ما تاکید می‌کنند که تجربیات خود را به ما بدهید چراکه ما می‌توانیم به عنوان نظام الگو در بخش‌های قضایی قرار گیریم. بنابراین آسیب‌کم نیز برای مجموعه ما زیاد تلقی می‌شود.

رئیسی خطاب به حاضران در این همایش تصریح کرد: کار شما علاوه بر همکاری با سازمان قضایی نیروهای مسلح همکاری در مورد مسائل امنیتی کشوراست چرا که این پرونده‌ها پیش از هر چیز در دست شما قرار دارد. بنابراین از شما می‌خواهم هر چه ادله و سند در دست دارید ضمیمه پرونده‌های خود کنید و در این مورد چیزی را ناگفته نگذارید چرا که با این کار کمک به قوه قضاییه کرده‌اید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز