خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

مردم مصر خواستار نظام اسلامی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۳۱

: دور اول همه‌پرسی در مناطقی صورت گرفت که مخالفان مرسی ظاهرا غلبه داشتند اما نتایج نشان داد مردم در اسلامی کردن نظام تردید ندارند.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نتایج دور اول رفراندوم قانون اساسی مصر گفت: بازگشت مصر به دامن اسلام نشانه تازه از اسلامی بودن بیداری است و غرب را نگران کرده است و مردم مصر می‌خواهند نظام آن‌ها بر اساس احکام اسلام اداره شود.


به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: دور اول همه‌پرسی در مناطقی صورت گرفت که مخالفان مرسی ظاهرا غلبه داشتند اما نتایج نشان داد مردم در اسلامی کردن نظام تردید ندارند.


حبیبی تصریح کرد: جریان وابسته به غرب نباید در برابر موج اسلام‌گرایی در مصر مقاومت کند. مخالفان مرسی اگر خود را عاملان اجرای سیاست‌های ضد اسلام غرب نمود دهند از صحنه سیاسی مصر حذف خواهند شد.


دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی مواضع البرادعی و عمرو موسی را در گرایش به غرب نادرست خواند و بیان کرد: مردم در برابر این گرایش در همه‌پرسی ایستادند و یک بار دیگر این قول مقام معظم رهبری به اثبات رسید که در دنیای اسلام هر جا انتخابات یا رجوع به آراء عمومی مطرح باشد مردم به اسلام و اسلام‌گرایان رأی خواهند داد.بازگشت مصر به هویت اسلامی بدون شک در تحولات منطقه اثر خواهد گذاشت.


حبیبی همچنین با اشاره به آخرین تحولات سوریه اظهار کرد: تروریست‌ها در سوریه تمام قوای خود را جمع کرده‌اند و روی محور دمشق متمرکز شده‌اند. آن‌ها توفیقی در آسیب به نظام سوریه نداشتند.


وی ضمن هشدار به تروریست‌های القاعده و سلفی‌ها در سوریه تأکید کرد: اطاعت از آمریکا و اسرائیل شما را به قتلگاه کشانده و این دسیسه با همکاری قطر، عربستان و ترکیه صورت می‌گیرد. اگر سلفی‌ها فقط یک بار از عقل خود مدد بگیرند از این رأی اشتباه بر می‌گردند زیرا راه حل بحران در سوریه از لوله تفنگ نمی‌گذرد. اگر قرار است دولتی مقتدر در سوریه بماند گفت‌وگو تنها راه حل است.


دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با تقبیح موضع اوباما در تائید و به رسمیت شناختن تروریست‌ها در سوریه گفت: این موضع خلاف توافقات آن‌ها با روسیه بود که منجر به واکنش چین و روسیه شد.


وی با اشاره به موضع هوشمندانه سید حسن نصر الله اظهار کرد: معارضان در سوریه باید بدانند از پشتیبانی مردمی محروم هستند، چون بخش عظیمی از آن‌ها اصلا سوری نیستند. معارضان قبل از آنکه با دولت سوریه مشکل داشته باشند با مردم مشکل دارند. قتل عام‌های فجیع در برخی شهر‌ها توسط معارضین چیزی نیست که فراموش شود و تروریست‌ها از خشم و انتقام مردم در امان بمانند.


حبیبی در ادامه در مورد سرعت دستگیری نیروی انتظامی در دستگیری ۴ زور گیر محارب گفت: باید از کار‌آمدی دستگاه قضایی و نیز نیروی انتظامی تشکر کرد، مردم انتظار دارند درکمترین زمان ممکن بیشترین حد مجازات را برای محاربین شاهد باشند.


وی در پایان در مورد کشتار کودکان در آمریکا و اعلام چهار روز عزای عمومی در این کشور اظهار کرد: حادثه تأسف‌انگیزی که خبر اول رسانه‌های جهان شد و ده‌ها کودک بی‌گناه را به کام مرگ فرستاد محصول نقض حقوق بشر در آمریکاست.


حبیبی تصریح کرد: این حوادث تلخ طی یک دهه که هزاران قربانی داشته نشان می‌دهد آمریکایی‌ها یک اشکال اساسی در حوزه فرهنگ و سیاست دارند و آن اشکال ترویج و تبلیغ خشونت و بی‌رحمی است. سیاستمداران آمریکایی تا وقتی برای منافع مادی به هفت تیر‌کشی در منطقه و جهان افتخار می‌کنند نمی‌توانند از آثار سوء آن در داخل جلوگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز