خبرگزاری کار ایران

غفوری فرد در گفت و گو با ایلنا:

تایید صلاحیت مشایی از سوی شورای نگهبان مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۷۷

اگر ائتلاف نکنیم، نامزد مستقل انتخاباتی معرفی می‌کنیم/منتظر اعلام رسمی كاندیداتوری مشایی هستیم/تا دوماه آینده کاندیدای خود را اعلام می‌كنیم/اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها حضور خواهند داشت.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: سخنرانی مشایی در کرمانشاه را در راستای تبلیغات انتخاباتی دانسته و اعضای حزب موتلفه اینگونه سفر‌ها و سخنرانی‌ها را با فرمایشات مقام معظم رهبری به دلیل ورود زودهنگام به عرصه انتخابات در تضاد می‌دانیم.

حسن غفوری فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با برنامه‌های حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: حزب موتلفه اسلامی در مرحله اول خصوصیات یک رئیس جمهور مناسب برای جمهوری اسلامی ایران را با توجه به مشکلات داخلی و خارجی نظام و شرایط کنونی بررسی می‌کند.

وی با بیان این مطلب که حزب موتلفه اسلامی بعد از بررسی خصوصیات رئیس جمهور وارد مصادیق می‌شود، افزود: اعضای موتلفه اسلامی در تلاشند تا بتوانند با دیگر احزاب به توافق برسند تا کاندیدای واحد را در انتخابات ریاست جمهوری به مردم معرفی کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر توافق میان حزب موتلفه و دیگر احزاب حاصل شود یک توافق خوب در مسیر انتخابات به شمار می‌رود و اگر این امر حاصل نشود حزب موتلفه بصورت مستقل کاندیدای اصلح انتخاباتی ریاست جمهوری خود را معرفی خواهد کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاندیدای انتخابی حزب موتلفه اسلامی ممکن است از درون حزب و یا خارج از آن انتخاب شود چراکه این حزب برای مسائل کلی کشور خیلی به درون حزب اکتفا نمی‌کند بلکه مسائل کلی را در نظر می‌گیرد.

غفوری فرد اظهار داشت: حزب موتلفه اسلامی هنوز وارد مصادیق انتخاباتی نشده است و تا دوماه آینده کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوری خود را اعلام خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب که اعضای حزب موتلفه اسلامی در بحث انتخابات تابع فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: اینکه هنوز حزب موتلفه اسلامی هنوز وارد هیچ بحث انتخاباتی نشده به دلیل فرمانبرداری از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی در رابطه با سفر مشایی و سخنرانی وی در استان کرمانشاه نیز گفت: سخنرانی مشایی در کرمانشاه را در راستای تبلیغات انتخاباتی بوده و اعضای حزب موتلفه اینگونه سفر‌ها و سخنرانی‌ها را با فرمایشات مقام معظم رهبری در تضاد می‌دانند.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی تصریح کرد: آنچه که امروز در جامعه مطرح است این است که مشایی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری است ولی منتظریم تا ایشان بطور رسمی اعلام کنند که می‌خواهند وارد صحنه انتخابات شوند واینکه آیا مورد تایید و یا رد شورای نگهبان قرار خواهد گرفت مورد بحث است.

غفوری فرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی اصلاح طلبان بیان کرده‌اند که برای حضور در انتخابات شرایط مهیا و فراهم نیست گفت: بعید می‌دانم که اصلاح طلبان در انتخابات حضور نیابند چرا که برخی از آن‌ها به من گفته‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد.

وی افزود: ولی ممکن است برای بخشی زمینه فراهم نباشد اما من یقین دارم که حتما اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها حضور خواهند داشت و کاندیدای خود را نیز به مردم معرفی خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز