خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

باید به جلوگیری از تجاوز به حقوق ملت‌ها پایبند باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۰

اعضای اکو با بکارگیری کنوانسیون به عنوان نقشه جامع مبارزه با فساد، برای فعالیت‌های ملی استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور معتقد است: جلوگیری از تجاوز به حقوق ملت‌ها یکی از ضروری‌ترین اقدامات دستگاه‌های مبارزه با فساد کشورهای عضو اکو است.

به گزارش ایلنا، پورمحمدی در دومین اجلاس رؤسای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو در تاجیکستان گفت: جلوگیری از فساد و مقابله با تجاوز به حقوق ملت‌ها یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که باید به آن متعهد شویم.

وی افزود: متأسفانه امروز شاهدیم که مردم مظلوم فلسطین و غزه مورد بیشترین تعارضات و فساد بزرگ رژیم جعلی صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی طی سخنانی در دومین اجلاس رؤسای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو گفت: این نخستین نهاد منطقه‌ای برای مبارزه با فساد و رسیدگی به شکایات مردمی است که توأمان با حضور دستگاه‌های مبارزه کننده با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو در جامعه جهانی تشکیل می‌گردد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات و فعالیت‌های تخصصی مبارزه با فساد و رسیدگی به شکایات مردمی به کشور‌های عضو اظهار داشت؛ برگزاری دومین اجلاس رؤسای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو، نشان دهنده علاقه وافر کشورهای عضو برای مبارزه جدی با فساد و گسترش عمیق فعالیت‌های آمبودزمانی است.

پورمحمدی خاطر نشان کرد: اعضای اکو با بکارگیری کنوانسیون به عنوان نقشه جامع مبارزه با فساد، برای فعالیت‌های ملی استفاده می‌نمایند و مشتاقانه این فعالیت‌ها و تجربیات حاصل از آن را در سطوح منطقه‌ای و بین المللی با سایر اعضا به اشتراک می‌گذارند.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کل کشور ایران و سایر دستگاه‌های ضد فساد اکو در این مرکز منطقه‌ای راه کارهای اجرایی مناسب کنوانسیون، معیار‌ها و مدل‌های موفق را مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: این مرکز درصدد است تا فرهنگ و آگاهی مبارزه با فساد و شیوه‌های رسیدگی به شکایات مردمی را ایجاد و توانمند سازد و هم چنین همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی اعضا را افزایش دهد. کشورهای عضو با استفاده از سازوکار بررسی همسان، به منظور شناسائی موفقیت‌ها، چالش‌ها و اعلام نیازهای فنی برای توانمند سازی اجرا کنوانسیون به این مهم دعوت شده‌اند. در پیش نویس اساسنامه مرکز آمده است که تمامی کشورهای عضو، اعضاء کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مقابله با فساد هستند.

پورمحمدی گفت: تردیدی نیست همکاری پایدار منطقه‌ای در زمینه مبارزه با فساد جز با اتحاد و همدلی یکایک دولت‌های منطقه می‌سر نبوده و عدم همراهی و اتحاد هریک از کشورهای منطقه به این مهم خدشه وارد می‌آورد. لذا، ضرورت همکاری کشور‌ها در چارچوب سازوکارهایی مشخص در خصوص مبارزه با فساد اجتناب ناپذیر است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در خاتمه ابراز داشت: جلوگیری از فساد و مقابله با تجاوز به حقوق ملت‌ها یکی از ضروری‌ترین اقداماتی است که باید به آن متعهد شویم. متأسفانه امروز شاهدیم که مردم مظلوم فلسطین و غزه مورد بیشترین تعارضات و فساد بزرگ رژیم جعلی صهیونیستی قرار گرفته‌اند. امنیت، سلامت و منافع آن‌ها به شدت در خطر است. منشأ این فساد، دیکتاتوری و ظلم است. به طور کلی، جامعه جهانی و ما در منطقه اکو به طور خاص باید از حقوق محرومین دفاع کنیم و اجازه ندهیم بنیانگذاران فساد، به اعمال فساد انگیزشان ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز