خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های جلسه علنی امروز مجلس؛

از تجمع کارگران تا درخواست لاریجانی برای نزول اجلال نمایندگان

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۵۹

هنگام نوحه خوانی سید عیسی دارایی، نماینده اندیمشک از حال رفت و تعدادی از نمایندگان وی را به درمانگاه مجلس انتقال دادند.

جلسه علنی امروز مجلس صبح امروز با بررسی طرح "تقویت مرز‌بانی کشور" آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست امروز نمایندگان مجلس با حاشیه‌هایی همراه بود که در ادامه می خوانید:


*بعد از تلاوت آیاتی از قران مجید مداح اهل بیت شروع به نوحه خوانی درباب عزای حسینی کرد که در هنگام نوحه خوانی سید عیسی دارایی نماینده اندیمشک از حال رفت و تعدادی از نمایندگان وی را به درمانگاه مجلس انتقال دادند.


*علی لاریجانی پس از نوحه خوانی به ایراد نطق میان دستور پرداخت و درخصوص مسائل روز کشور صحبت کرد و گفت: کشورهای اسلامی به فلسطین کمک کنند. پس از پایان نطق لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نمایندگان در صحن علنی فریاد مرگ بر اسرائیل سردادند و پس از آن مجلس وارد دستور کار خود شد و به بررسی طرح تقویت مرزبانی پرداخت.


*سید مهدی عیسی‌زاده درجریان بررسی طرح تقویت مرزبانی به هیات رئیسه تذکر داد و گفت: شما پارتی بازی کردید و این وسط مجلس را فقط می‌بینید و گوشه‌های مجلس را توجه نمی‌کنید. لاریجانی با خنده در پاسخ به این تذکر عیسی‌زاده گفت شما انقدر درخشندگی دارید که هر کجا باشید دیده می‌شوید.


*در جریان بررسی طرح مذکور عده‌ای از نمایندگان بامیکروفن خاموش خواستار اصلاحاتی در بخش‌هایی از این طرح بودند که لاریجانی گفت: اگر اصلاحی دارید به من بدهید از این فاصله و با صدای بلند که نمی‌شود کاری کرد.


*در حالی که افضلی فرد در تذکر خود مبنی با اشاره به  اصل ۴۷ قانون اساسی به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه‌اش در شهر مرزی اشاره می‌کرد گفت: مرزداری زمین مردم ما را تصاحب کرده است و با وجود قانون اساسی زمین مردم را به ناحق گرفته‌اند درهمین حین لاریجانی در پاسخ به وی گفت: شما از سوز و گذاز خوبی برخوردار هستید و قانون اساسی هم باید اجرا شود ولی تذکر شما وارد نیست و تبصره خلاف قانون است.


*لاریجانی همچنین در جریان بررسی طرح فوق بار‌ها از نمایندگان خواست سر مسائلی که اخطار قانون اساسی ندارد اخطار ندهند چراکه زمان مجلس گرفته می‌شود.


*در جریان بررسی طرح تقویت مرزبانی لاریجانی به دلیل عدم مشارکت کافی نمایندگان در رای گیری‌ها از آن‌ها خواست که رایشان را سریع‌تر بدهند و گفت: دوستان نماینده، نزول اجلال نفرمایید و سریع‌تر رایتان را بدهید من چند بار این مساله را گفته‌ام.


*بهروز نعمتی در صحن علنی مجلس در خصوص عدم هماهنگی دیدار نمایندگان با رئیس دولت از سوی معاون پارلمانی رئیس جمهور تذکر داد و گفت: عده‌ای که درخواست کرده‌اند این دیدار صورت بگیردباید لیستشان منتشر شود چراکه‌شان مجلس با این کار‌ها تضعیف می‌شود.لاریجانی در پاسخ به وی گفت: مجلس وظیفه دارد و به وظایفش می‌رسد. درهمین حین نعمتی از لاریجانی خواست که صحبتش را تمام کند و گفت: آقای رئیس اجازه دهید عرض کنم عده‌ای اختلاف افکنی می‌کنند و برای اینکه بخواهند کار خودشان را پیش ببرند به مجلس جفا می‌کنند وخود را نماینده‌تر می‌دانند لاریجانی در همین حین گفت: اینکه می‌گویید برخی اختلاف افکنی می‌کنند بلاخره دوستان باید مدارا کنند ومسائل را حل کنند درخصوص دعوت رئیس دولت نیز آن‌ها خودشان دعوت کرده‌اند. همچنین بهروز نعمتی که صحبتش تمام نشده بود خطاب به توکلی نماینده تهران که با لاریجانی صحبت می‌کرد نیز یادآور شد: آقای توکلی اجازه دهید هیات رئیسه به حرفهای من گوش دهد چراکه تذکرم خطاب به هیات رئیسه است.


*همچنین نمایندگان مشغول بررسی طرح تقویت مرزبانی بودند که دهقان عضو هیات رئیسه مجلس گفت که درخصوص بند ۱۲ ماده ۹ عزیزی نماینده شیروان می‌خواهد درمخالفت صحبت کند لاریجانی نیز گفت: بعید می‌دانم که آقای عزیزی مخالف باشند در همین حین عزیزی نیز از ابراز مخالفتش دست برداشت و مخالفتش را بیان نکرد.


*دواتگری نماینده مراغه درخصوص خشک شدن دریاچه‌ها نیز تذکر داد که باهنر تذکر را وارد ندانست.


*ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در خصوص نحوه اداره مجلس به هیات رئیسه تذکر داد و گفت: ما نمی‌دانیم که کی رئیس مجلس جلوس می‌کنند و کی بلند می‌شوند. باهنر نیز که ریاست بخشی از مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر ندیمی گفت: شما حساب حال ما را هم بکنید که بایدببنیم شما کی می‌نشینید و کی بلند می‌شوید


*همچنین امروز عده‌ای از کارگزاران مخابرات استانی به دلیل نگرفتن ۷ ماه حقوق مقابل درب شمال مجلس تجمع کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز