خبرگزاری کار ایران

رئیسی در همایش امر به معروف و نهی از منکر:

امروز بزرگترین منکر، ایجاد یأس در جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۴

در حکومت دینی هم حکومت مسئولیت امر به معروف دارد و هم آحاد جامعه نسبت به یکدیگر در این زمینه مسئول هستند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به موانع و راهکارهای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: بزرگترین منکر امروز ایجاد یأس در جامعه است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی صبح امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر در حوزه سیاست که به همت بسیج اساتید در سالن دهشور دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه حقیقت دین مجموعه‌ای است از بایدها و نبایدها که در سنت و قرآن وجود دارد، گفت: وجود ذهنی دین، توده‌ای از باورها و اندیشه‌هاست و وجود عینی دین نیز مجموعه‌ای می باشد از آنچه در زندگی انسان عینیت پیدا می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه در نظام اسلامی حکومت و حاکمیت به عنوان عامل امر به معروف و نهی از منکر شناخته می‌شود، گفت: در حکومت دینی هم حکومت مسئولیت امر به معروف دارد و هم آحاد جامعه نسبت به یکدیگر در این زمینه مسئول هستند.

وی ادامه داد: یکی از رمزهای بقای انقلاب اسلامی، تسری امر به معروف و نهی از منکر در بین حاکمیت و مردم است.

رئیسی با بیان اینکه اگر این نگاه در انقلاب اسلامی ایران وجود نداشت نظام ولایی در ذیل انقلاب اسلامی ایران به وجود نمی‌آمد، گفت: حتی اگر چنین نگاهی وجود نداشت، شاهد پیروزی انقلاب نبودیم؛ به این ترتیب نظام جمهوری اسلامی ایران از برکات امر به معروف و نهی از منکر است.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه امروز مسئله امر به معروف و نهی از منکر در نظام به خوبی حاکم است، گفت: تشکل‌ها، احزاب، استادان و رسانه‌ها نیز با هدف اصلاح‌گری در مسیر امر به معروف و نهی از منکر حرکت می‌کنند.

وی در همین زمینه افزود: استادان و رسانه‌ها وظیفه دارند هر جا که کمی و کاستی بود آن را اصلاح کنند.

رئیسی با بیان اینکه باید نقد‌پذیری از ویژگی‌های مسئولیت پذیری در جامعه دینی باشد، گفت: تنها راهکار اصلاح نظام امر به معروف در حوزه‌های مختلف اداری، سیاسی، اعتقادی و اجتماعی است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به خاطره‌ای در خصوص تعیین خود به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دیدارش با رهبر انقلاب برای شروع به کار در این زمینه گفت: وقتی خدمت رهبر انقلاب رسیدیم، ایشان عنوان کردند جمع شما می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر را احیا کند، بنابراین باید در این زمینه تلاش‌هایی را انجام دهید.

وی با بیان اینکه باید موانع و راهکارهای اجرایی امر به معروف و نهی از منکر را شناسایی و برای آن چاره اندیشی کرد، گفت: در امر به معروف باید به اختلاف‌ها و زمان و مکان آن توجه کرد.

رئیسی با بیان اینکه در امر به معروف باید طرح و برنامه داشته باشیم، گفت: باید اولویت‌ها نیز در امر به معروف مورد توجه قرار گیرد.

معاون اول قوه قضائیه از اصلی و فرعی کردن مسائل در امر به معروف به عنوان یکی از مهمترین نکات یاد برد و افزود: امروز ایجاد یاس در جامعه بزرگترین منکر است و ایجاد امید بزرگترین امر به معروف محسوب می‌شود. در ایجاد تشکل‌ها و احزاب باید اصل امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه بیداری اسلامی امروز محصول امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: اگر در این زمینه در ابعاد مختلفی کار شود، این موضوع می‌تواند به شکل بهتر و مهمتری ادامه پیدا کند.

معاون اول قوه قضائیه در پایان با اشاره به نقش حوزه و دانشگاه در مسئله امر به معروف و نهی از منکر گفت: قوه قضائیه آمرین به معروف و ناهیان از منکر را در همه ابعاد حمایت می‌کند؛ البته حوزه و دانشگاه و دستگاه‌های فرهنگی باید به گونه‌ای باشند که همه نسبت به آن احساس مسئولیت کنند و در جهت اصلاح جامعه گام بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز