خبرگزاری کار ایران

در محکومیت حمله به غزه؛

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری بیانیه صادر کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۹۹

مکاتب مختلف در حوزه‌های گوناگون سیاسی؛ فرهنگی؛ هنری و....پا به عرصه وجود و نمو گذاشتند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در محکومیت حمله رژیم‌صهیونیستی به غزه، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا،متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

با سیری در تاریخ اندیشه‌های سیاسی مکاتب غربی به فصلی با نام «روشنگری» در قرن هجدهم میلادی بر می‌خوریم. عصری که شعارش به گفته بانیان آن حاکمیت عقلانیت و ایجاد و توسعه حقوق‌بشری و در یک جمله مالامال از صلح و دوستی و زندگی مسالمت‌آمیز خواهد بود.

دورانی که قرار بود انسانی قربانی امیال نفسانی و مادی هم نوعش نگردد و بشریت تحت سایه تحقق مفاهیم ارزشمندی چون مساوات؛ آزادی و عدالت زیست کند و هیچ کسی به هیچ عنوان و تحت هیچ توجیه و اما و اگری به این حقوق فطری تعدی نکند و آن را با هر اسم و ادله‌ای سلب نکند. با ظهور این جریان فکری و مطابق این مرام در وجه کلی خود؛ مکاتب مختلف در حوزه‌های گوناگون سیاسی؛ فرهنگی؛ هنری و....پا به عرصه وجود و نمو گذاشتند.

هنوز چندی از طرح این مواضع توسط غربیان نگذشت که کشورهایی که طلایه‌دار ظهور و بروز این شعارها بودند؛ آتش جنگ عظیم و مهیب را مسبب گشتند که پیامدش جهانیان را متـاثر ساخت؛ تاثر اساسی نه از بابت جنگ بلکه از بابت بر باد رفتن آن رویاهای دل فریبی که قرار بود مبنای تاسیس عصر و نسل متجددی باشد که صلح پایدار و جهانی بیت‌الغزلش بود.

زمان گذشت و همین داعیه‌داران حقوق بشر؛ جهان باقیمانده از جنگی خانمانسوز را چون میراثی از ملک پدری تقسیم کردند.

سازمان ملل جدیدالتاسیس کفالت سرزمین فلسطین پس از جنگ دوم جهانی را به روباه پیر و استعمار کبیر بخشید و آنان هم به بهانه کشتار یهودیان و از باب تظلم‌خواهی و ترحم، این سرزمین کهن را به صهیون‌ها دادند که ارائه این امر چیزی جز کاشتن نطفه تشتت در خاورمیانه نبود که مولودش جان باختن زنان و کودکان بی‌تقصیری بود که اتهامشان سکونت در خانه‌هایشان بود و بدین‌ترتیب بود که مساله فلسطین تبدیل به مهمترین مساله در قرن 20 شد.

در حال حاضر و پس از گذران آرامشی پیش از طوفان، مجدد به کشتاری خونین توسط صهیون‌ها برمی‌خوریم که چندین روز را همچون شب بر مردم تیره و تار کردند.

امروز تکلیف هر مسلمان واقعی رجوع به خویشتن خویش یعنی بازگشت به همان خویش و اسلامی که حسین(ع) نماد آن بود. اسلامی که برای گوشه عبادت‌گاه‌ها و در کنج انزوا نبود. اسلامی که صاحب رسالت در حوزه اجتماعی و زنده و در متن جامعه است و برای این دنیا برنامه

دارد. اگر این روح حقیقی از اسلام در وجود مسلمین احیا می‌گردید یعنی گذشتن از باطل و چنگ‌زدن به حق به قیمت از دست دادن جان، دیگر این همه بی‌ثباتی و تشویش مکرر در این منطقه معنی نداشت و مسلمین دست در دست یکدیگر و اتحاد قلوب و با عنابت به حاکمیت مستضعفین جهان بر مستکبرین، ریشه تنومند درخت کهن استعمار نو و چپاول و غارت متمدنانه را تا به حال خشکانده بودند.امان از حب دنیا، امان از شهوت قدرت و ثروت و امان از اسلامی که چون پوستینی وارونه رخ می‌نمایاند.

در پایان جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری عمق انزجار و نفرت خود را در قبال اینگونه اعمال مذمومانه و ضد بشری اعلام می‌دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز