خبرگزاری کار ایران

حبیبی:

طرح سوال از رئیس جمهوری حق نمایندگان مجلس است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۳۰

ایران توانسته است جلوی یکه تازی آمریکا در جهان را بگیرد و به عنوان یک الگوی کارآمد در منظر جهانی خود نمایی کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در واکنش نسبت به نامه‌های سران قوا فرمودند «اختلاف نظر نباید به اختلاف در عمل، گریبانگیری و مچ گیری در مقابل چشم مردم منتهی شود»؛ لذا در فضای چنین رهنمود‌هایی از ایشان، خوب بود، نمایندگان، شروع کننده در این مورد نبودند و سوال را از طرق قانون دیگری پیگیری می‌کردند.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت افزود: خداوند به دولت، ملت و رهبری هوشمند انقلاب اسلامی توفیق داده است که طی ۱۰ سال گذشته از گردنه‌های صعب العبوری که در راه پیشرفت کشور پیش روی داشتیم عبور کنیم. اکنون در بسیاری از موارد هنوز به نیمه راه نرسیده از هدفهای برنامه جلو هستیم و حتی در برخی به رتبه اول در منطقه رسیده‌ایم، اما نباید فراموش کرد که رقبای ایران نیز فعال هستند و ما باید برای حفظ این دستاورد‌ها تلاش کنیم. البته در برخی زمینه‌ها به ویژه حوزه اقتصاد کاستی‌های داشتیم.

حبیبی در ادامه اظهار داشت: با توجه به توانمندی‌های ملت، کاستی‌های اقتصادی را با جهاد اقتصادی به سرعت می‌توانیم پشت سر بگذاریم و به اهداف برنامه چشم انداز بیست ساله برسیم. اکنون ضرورت دارد ارزیابی کنیم کجا بودیم؟ الان کجا هستیم و در انتهای برنامه به کجا خواهیم رسید.

وی با اشاره به موضوع سبک و شیوه زندگی که مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی مطرح فرمودند بیان داشت: ما به فضل الهی در پایان برنامه بیست ساله باید یک جامعه نمونه اسلامی داشته باشیم و اسلام در همه شئونات زندگی ایرانی ما نمود و ظهور داشته باشد، لذا دستگاه‌های مربوط از هم اکنون باید عملیاتی کردن سبک زندگی را در برنامه‌های خود ببیند، مثلا شورایعالی انقلاب فرهنگی این مهم را در دستور کار خود قرار دهد. رسانه ملی نیز در تولیدات خود ترویج سبک زندگی اسلامی را لحاظ نماید.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبات ایران با غرب و به ویژه آمریکا تاکید کرد: واقعیت این است که ما در ۱۰ سال گذشته نیرومند‌تر و دشمنان ما به ویژه آمریکا ضعیف‌تر شده‌اند. سقوط چشم گیر آمریکا به لحاظ اقتدار و وجاهت جهانی سند این ادعاست. امروز دشمنان ما به بحران‌های بزرگی در درون و بیرون خود مبتلا هستند که راه حلی برای برون رفت از آن ندارند.

وی ادامه داد: تهدیدات و تحریم‌های دشمن یک فرصت برای پیشرفت کشور بوده است. ما هرگز از مبارزه با آمریکا پشیمان نیستیم. مبارزه با کفر، الحاد و شرک جهانی جزو جوهره انقلاب اسلامی است و یکی از اصلیترین شاخص‌های هویت اسلامی و ملی ما ستیز با برنامه‌های خصومت آمیز آمریکا بوده است. بحمدالله ملت ما از آن رو سپید سربلند کرده‌اند.

حبیبی تصریح کرد: ایران توانسته است جلوی یکه تازی آمریکا در جهان را بگیرد و به عنوان یک الگوی کارآمد در منظر جهانی خود نمایی کند.

حبیبی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو درمورد پرسش نمایندگان از رئیس جمهور گفت: طرح سوال از رئیس جمهوری مطابق اصل ۸۸ قانون اساسی حق نمایندگان مجلس و پاسخ به آن تکلیف رئیس جمهوری است.

وی افزود: دو سوالی که در پرسش نمایندگان مطرح شده سوالات مردم نیز هست و از باب روشنگری مفید هم می‌باشد اما این سوال در فضایی مطرح شده است که قابل تامل است. مقام معظم رهبری در واکنش نسبت به نامه‌های سران قوا در سخنرانی روز ۱۳ آبان فرمودند «اختلافات را نباید علنی کرد و به مردم کشاند. احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد. و نیز فرمودند اختلاف نظر نباید به اختلاف در عمل، گریبانگیری و مچ گیری در مقابل چشم مردم منتهی شود» لذا در فضای چنین رهنمود‌هایی از مقام معظم رهبری، خوب بود، نمایندگان، شروع کننده در این مورد نبودند و‌‌ همان سوال را از طرق قانون دیگری پیگیری می‌کردند.

وی تصریح کرد: از جمله راه‌های پیدا کردن پاسخ آن پرسش که نتیجه عملی هم داشته باشد، اجرای ماده ۲۴ و نیز بند «ه» ماده ۲۳ قانون دیوان محاسبات بود. اجرای این قانون از طریق تعامل قوا زیر سقف گفت‌و‌گو عملی است و نمایندگان سوال کننده باید این راه را انتخاب می‌کردند تا اختلافات بی‌جهت میان مردم و رسانه‌ها کشیده نشود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی نامه سران قوا به مقام معظم رهبری مبنی بر تاکید بر وحدت قوا را یک گام مهم در ایجاد فضای آرامش توصیف کرد و افزود: فضای آرامی که پدید آمده است را باید در جهت همدلی و همفکری برای حل مشکلات مردم غنیمت شمرد. هر کس شروع کننده باشد بی‌تردید از سوی مردم زیرعلامت سوال می‌رود.

حبیبی در پایان در مورد ارتکاب جنایات جنگی توسط مخالفان دولت سوریه اظهار داشت: تروریستهایی که در سوریه علیه دولت قانونی بشار اسد می‌جنگند تا کنون مرتکب جنایات جنگی بسیاری شده‌اند. اقدام اخیر آن‌ها که مستند هم بوده و از سوی سازمان ملل به عنوان جنایات جنگی تلقی شده است، آبرویی برای کشورهای حامی تروریسم یعنی ترکیه، قطر و عربستان و به ویژه آمریکا نگذاشته است. کشورهای حامی تروریسم باید موضع خود را در برابر جنایات جنگی که از سوی سازمان ملل هم محکوم شده اعلام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز