خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

حمایت از هرگونه حرکت ضدتروریسم راهبرد جمهوری اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۳۳

در دنیا کشورهایی هستند که شعار مبارزه با تروریسم سر می‌دهند و خودشان را پرچم‌دار و پیشکسوت این حرکت می‌دانند اما وقتی کارنامه آن‌ها را می‌بینیم؛ شاهدیم که آن‌ها خود آغازگر تروریسم دولتی هستند.

وزیر اطلاعات گفت: حمایت از هرگونه حرکت ضدتروریسم، ضدخشونت و ضدمنطق به عنوان یک راهبرد و استراتژی برای جمهوری اسلامی تلقی می‌شود و طبیعی است که همه ارگان‌های جمهوری اسلامی در این سمت و سو حرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی با حضوردر اولین کنگره ملی ۱۷ هزار شهید ترور، ترور را نشانه عجز دشمنان در بکارگیری منطق دانست و گفت: هرچه این عجز بیشتر می‌شود، خشونت دشمن هم بیشتر می‌شود. انقلاب اسلامی خشن‌ترین حرکت دشمنان نظام در برابر خود را دیده است در حالیکه متاسفانه این موضوع که این اقدامات ناشی از عجز بیشتر دشمنان است کمتر به تصویر کشیده شده است.

وی برگزاری چنین همایشی را ابتکار بنیاد هابیلیان برای جلوگیری از فراموشی خطر ترور دانشمندان کشورمان ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدواریم این حرکت به همین‌جا ختم نشود و آغاز یک راه باشد. متاسفانه امروز حرکت ترور در دنیا نه تنها متوقف نشده است بلکه در اشکال جدید خود را نشان می‌دهد.

علوی افزود: هم اکنون شاهد این هستیم که در کشورهای مختلف انفجارهایی صورت می‌گیرد و افراد بی‌گناه یا مغزهای متفکری را که جرم آن‌ها شکوفا بودن مغز آنهاست، مورد هدف قرار می‌دهند این نشان می‌دهد که تروریسم در دنیا متوقف نشده است و برای اینکه این حرکت دچار توقف شود، برگزاری این همایش‌ها ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه باید دامنه جغرافیایی این همایش‌ها گسترش پیدا کند، گفت: جمهوری اسلامی که خود قربانی ترور است، باید به عنوان محوریت راستین و درستین در جهت مبارزه با تروریسم باشد. در دنیا کشورهایی هستند که شعار مبارزه با تروریسم سر می‌دهند و خودشان را به عنوان پرچم‌دار و پیشکسوت این حرکت می‌دانند اما وقتی کارنامه آن‌ها را می‌بینیم شاهدیم که آن‌ها خود آغازگر تروریسم دولتی هستند.

وزیر اطلاعات؛ دست داشتن دولت‌ها در ترور را از زشت‌ترین کار‌ها دانست و عنوان کرد: آنهایی که بیشتر از همه شعار مبارزه با تروریسم سر می‌دهند امروز خودشان در این مسیر پیشگام هستند. در حالیکه امروز بحمدالله جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار واقعی مبارزه با تروریسم است.

وی درخصوص حمایت وزارت اطلاعات از بنیاد هابیلیان نیز تصریح کرد: حمایت از هرگونه حرکت ضدتروریسم، ضدخشونت و ضدمنطق به عنوان یک راهبرد و استراتژی برای جمهوری اسلامی تلقی می‌شود و طبیعی است که همه ارگان‌های جمهوری اسلامی در این سمت و سو حرکت می‌کنند.

علوی در پاسخ به این سوال که آیا خانواده‌های شهدای ترور می‌توانند در محاکم بین‌المللی طرح دعوی داشته باشند، نیز گفت: در صورتی که شکل حقوقی قضیه و تمام مستندات کامل باشد، قطعاً نظام هم از آن‌ها حمایت می‌کند و حرکات حقوقی آن‌ها در صورت نیاز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر اطلاعات همچنین از بیان زمان تودیع و معارفه در وزارت اطلاعات در روزهای آینده خبر داد.

در این مراسم با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری ازجمله کچوئیان دستیار وزیر امور خارجه، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان نمایندهٔ مقام معظم رهبری در بنیاد شهید از تمبر ویژهٔ شهدای ترور رونمایی شد.

به گزارش ایلنا؛ این اولین کنگره ملی ۱۷ هزار شهید ترور است که با همت بنیاد هابیلیان در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز