خبرگزاری کار ایران

طی نامه ای به استاندار اعلام شد؛

اعتراض مسئولین سابق استان یزد نسبت به توسعه "غیرقانونی" امام زاده جعفر «ع»

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۹۲

در این راستا اقدامات انجام شده در روزهای اخیر در مورد تخریب بناهای اطراف امامزاده توسط متولیان امامزاده و حمایت و بی تفاوتی از طرف مسئولین و دستگاه های ذیربط، موجب نگرانی های شدیدی در جامعه معماری شده و در این مدت به اشکال مختلف اعتراض های خود را بیان نموده اند و این انتظار وجود داشت که مسئولین، شنونده و پاسخگوی این اعتراضات باشند.

ایلنا: مسئولین ارشد سابق استان یزد با صدور نامه ای خطاب به استاندار یزد نسبت به توسعه "غیرقانونی" امام زاده جعفر «ع» اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا از یزد، در نامه استانداران پیشین، نماینده یزد در مجلس هشتم و مسئولان سابق سازمان میراث فرهنگی خطاب به محمدرضا فلاح زاده آمده است:

چنانکه مستحضرید در سال های گذشته موضوع توسعه مجموعه امامزاده جعفر(ع) همواره به عنوان یکی از دغدغه های متولیان امامزاده و شهر مطرح بوده و از طریق گروه های کارشناسی متعدد این موضوع مورد مطالعه و بخشی از آن نیز تحقق یافته است؛ اما در چند ماهه اخیر روند تصمیم گیری ها در مورد توسعه امامزاده مسیر دیگری را نشان می دهد که جای دارد نسبت به آن تأمل بیشتری صورت گیرد.

در این راستا اقدامات انجام شده در روزهای اخیر در مورد تخریب بناهای اطراف امامزاده توسط متولیان امامزاده و حمایت و بی تفاوتی از طرف مسئولین و دستگاه های ذیربط، موجب نگرانی های شدیدی در جامعه معماری شده و در این مدت به اشکال مختلف اعتراض های خود را بیان نموده اند و این انتظار وجود داشت که مسئولین، شنونده و پاسخگوی این اعتراضات باشند. اما تخریب چند بنای دیگر، آن هم پس از جلسه شورای بافت قدیم استان مورخ 4/4/92 که جهت هماهنگی موضوع تشکیل شده بود، نشان دهنده خروج روند کار از مسیر های کاشناسی و قانونی موضوع است.

لذا از جنابعالی انتظار دارد دستور فرمائید تا بررسی کارشناسانه موضوع و تصویب نهایی طرح معماری در مراجع ذیصلاح از هر گونه تخریب بناهای اطراف امامزاده جلوگیری به عمل آید.

این نامه به امضای علی اکبر اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس هشتم شورای اسلامی، سید حمید کلانتری استاندار اسبق یزد، غلامعلی سفید استاندار اسبق یزد، محمد رضا اولیاء ریاست اسبق سازمان میراث فرهنگی استان یزد و عضو هیأت علمی دانشگاه یزد، رضا ایوبی عضو هیأت علمی دانشگاه هنر اصفهان، محمد رضا کارگر معاون سابق میراث فرهنگی یزد، کاظم ماندگاری ریاست سابق دانشکده معماری دانشگاه یزد و معاون اسبق عمرانی استانداری و محمد رضا نقصان محمدی ریاست دانشکده معماری دانشگاه یزد رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز