خبرگزاری کار ایران

شب‌ قدر بزرگ‏ترین سند امامت است

کد خبر : ۹۲۹۳۴

آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان همدان در شب‌های قدر میزبان عزاداران است.

ایلنا: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان با بیان اینکه شب‌ قدر بزرگ‏ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است،  ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر، عظمت و ارزش این شب‌ها را بی‌بدیل دانست و اظهار داشت: این شب‌ها به هر نحوی برای ما مسلمانان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که سرنوشت یکساله ما در این شب‌ها رقم می‌خورد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ ئمدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان با تأکید بر لزوم ارج نهادن به ارزش والای شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، افزود: در دین مبین اسلام و در روایات متعدد ائمه معصومین (ع) بر عظمت شب‌های قدر، تأکید شده است و بر ما است که در این شب‌های گرانقدر به راز و نیازی خاص با خداوند بپردازیم.

وی گفت: با توجه به اینکه رسم بر این است که مراسم‌های مهم دینی و مذهبی در اماکن مقدس و مساجد برپا شود، برپایی مراسم احیا و سوگواری امیر مؤمنان (ع) در لیالی قدر به میزبانی امامزادگان نیز مورد توجه است.

صالحی بیان داشت: در راستای برپایی هرچه باشکوه‌تر مراسم لیالی قدر در استان همدان، امامزادگان شاخص این استان با برنامه‌های مشخص و مدونی پذیرای عزاداران و زائران هستند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان با بیان اینکه شب‌ قدر بزرگ‏ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است، اظهار داشت: در روایات فراوانی، وجود شب قدر را در هر زمان دلیل لزوم امامت و بقای آن دانسته‌‏اند، لذا سوره قدر به منزله شناسنامه اهل ‌بیت(ع) شمرده شده است.

وی با بیان اینکه شب قدر شب بابرکتی است که به اندازه یک عمر طولانی ارزش و اهمیت دارد، عنوان کرد: قرآن عظیم‌الشأن در شب قدر نازل شده و همه مقدرات انسان در آن به ثبت می‌رسد که با این وصف شایسته توجه و اهتمام بی‌شائبه‌ای است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه شب‌های قدر اوج معنویت رمضان است، ابراز داشت: شب قدر از فرصت‌های بسیار ارزنده و مغتنم است که با این وصف باید این شب را برای تفکر در اوضاع اسلامی و توجه بیشتر به تعالیم قرآن مجید غنیمت بدانیم و به مقدار ارتباط خود با قرآن و احکام قرآن کاملاً رسیدگی کنیم.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش به میزبانی لیالی قدر توسط امامزادگان و بقاع متبرکه استان همدان اشاره کرد و افزود: امامزادگان برجسته سطح استان همدان در لیالی قدر میزبان عزاداران حضرت علی(ع) می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شهر همدان امامزاده عبدالله(ع) و امامزاده شاهزاده حسین(ع) میزبان شب‌های قدر هستند، گفت: در نهاوند نیز این میزبانی با امامزاده شاهزاده محمد(ع)، در تویسرکان امامزاده بابا پیرعلی(ع) فرسفج، امامزاده ابراهیم(ع) سرابی و امامزاده محمد(ع) شأن‌آباد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در پایان سخنانش با اشاره به میزبانی لیالی قدر توسط امامزاده عبدالله(ع)، تکیه حضرت ابوالفضل(ع) و مدرسه سیفیه شهرستان ملایر، بیان کرد: مراسم اطعام‌دهی به عزاداران در شب‌های قدر نیز در محل مدرسه سیفیه برابر نیت واقف انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز