خبرگزاری کار ایران

۳۹ درصد جمعیت استان همدان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

کد خبر : ۹۱۵۱۳

در حال حاضر بیش از ۶۷۹ هزار نفر از مردم استان از دفترچه خدمات درمانی این سازمان برخوردارند.

ایلنا: مدیر کل تامین اجتماعی استان همدان، در تشریح عملکرد این سازمان با بیان اینکه ۳۹ درصد جمعیت استان همدان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی حدود ۱۱ درصد نسبت به اوایل سال ۹۱ در سطح استان رشد داشته است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمد عسگری، اظهار داشت: استان همدان دارای ۱۱ شعبه اصلی و ۴ شعبه اقماری تامین اجتماعی است که به اقشار مختلف مردم خدمت رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۳ شعبه اقماری در دیگر شهرهای استان در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می‌رسند، اضافه کرد: با افتتاح این شعبات، مجموع شعبات خدمات رسان سازمان به ۱۸ شعبه می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی خدمات را به دو صورت تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت دریافت می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱۸ هزار و ۶۰۰ نفر بیمه شده اصلی در استان وجود دارد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان همدان گفت: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی حدود ۱۱ درصد نسبت به اوایل سال ۹۱ در سطح استان رشد داشته است که به معنای افزایش تعداد بیمه شدگان این سازمان است.

عسگری با اشاره به اینکه ۳۹ درصد جمعیت استان همدان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد جمعیت شهری تحت پوشش این بیمه هستند.

وی، تعداد پرونده‌های مستمری بگیران استان را ۲۷ هزار و ۵۰۰ پرونده اعلام و اظهار داشت: این افراد شامل ۱۵ هزار نفر بازنشسته، ۲ هزار و ۸۰۰ نفر کارافتاده و ۹ هزار و ۶۰۰ نفر بازمانده است.

وی ابراز داشت: این آمار نشان از خدمات این سازمان طی سال‌های اخیر است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان همدان گفت: پرداختی‌های سازمان طی سال ۹۱ بابت حقوق و مزایا به بیمه شدگان یک هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال در قالب تعهدات بلند مدت و ۹۶ میلیارد ریال در راستای تعهدات کوتاه مدت بوده است.

عسگری با اشاره به پرداخت ۱۳۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال بیمه بیکاری طی سال گذشته در استان ادامه داد: در مجموع در استان ۵۰ هزار و ۲۵۷ کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز