خبرگزاری کار ایران

رانندگان وانت بار ملزم به دریافت کارت هوشمند شدند

کد خبر : ۸۸۷۴۶

از ابتدای تیر ماه سال جاری رانندگان وانت بار برون شهری ملزم به دریافت کارت هوشمند شدند.

ایلنا: «بابک قهرمانی» با ذکر اینکه نام نویسی از رانندگان وانت بار‌ها از اوایل تیرماه سال‌جاری آغاز شده اظهار داشت: متقاضیان برای ثبت نام و تکمیل مدارک و دریافت کارت هوشمند رانندگان و ناوگان باید به انجمن‌های صنفی رانندگان واقع در شهرهای همدان، ملایر و اسدآباد مراجعه کنند.

به گزارش ایلنا از همدان، وی گفت: طبق قانون اعلام شده از ابتدای مرداد سال جاری تمامی وانت بار‌هایی که به جابجایی کالا در جاده‌های برون شهری اقدام می‌نمایند در خصوص داشتن کارت هوشمند ناوگان و راننده کنترل خواهند شد.

وی یاد آور شد: در فاز دوم این طرح که بعد از دریافت کارت هوشمند وانت بار‌ها اجرا خواهد شد حمل بار وانت بار‌ها با صدور بارنامه و از طریق شرکت‌های حمل ونقل کالا انجام خواهد شد.

قهرمانی تاکید کرد: در آینده نزدیک هر گونه فعالیت رانندگان وناوگان باری وانت برون شهری منوط به داشتن کارت هوشمند و بارنامه است.

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های همدان اظهار داشت: پلیس راه از اول مرداد ماه سالجاری از تردد خودروهای باری سبک (وانت بارهای برون شهری) فاقد کارت هوشمند در جاده‌ها جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی برای صدور کارت هوشمند برای متقاضیان رانندگی ضروری است و رانندگان فعال در حمل و نقل کالای سبک (وانت بار‌ها) برون شهری که فاقد حداقل مدرک تحصیلی هستند می‌توانند به مدت شش ماه از تاریخ صدور این دستور العمل نسبت به گرفتن کارت هوشمند اقدام کنند.

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های همدان اظهار داشت: بعد از ثبت نام اولیه برای کارت هوشمند گذراندن دوره‌های آموزشی عمومی برای رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالای سبک برون شهری ضروری و پس از اخذ گواهینامه آموزشی، کارت هوشمند به آنان تحویل می‌شود.

قهرمانی افزود: برای تمدید کارت هوشمند باید حداقل ۱۸ بارنامه رسید شده به صاحب کالا در طی یکسال برای احراز فعالیت حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده‌ای به مرجع تمدید کننده ارائه شود.

وی شرایط وانت بار‌ها برای فعالیت در بخش حمل و نقل جاده‌ای را داشتن حداکثر سن ۱۵ سال، درج نام وانت بار در کارت مشخصات وسیله نقلیه، داشتن برگ معاینه فنی مجاز و معتبر، دارا بودن پلاک ایران و دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث معتبر ذکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز