خبرگزاری کار ایران

مدیر كل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

تصویب طرح جامع شهر جدید علوی در شورایعالی شهرسازی کشور

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۲۵

شهر علوی در طرح جدید به مركز برتر خدمات گردشگری و پیشتاز در عرصه توسعه آموزش عالی تبدیل می شود.

ایلنا: مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان از تصویب طرح جامع شهر جدید علوی در شورایعالی شهرسازی و معماری کشور و در نظر گرفتن بسیاری از امکانات رفاهی، خدماتی و اقتصادی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بندرعباس، مهندس زندیه وکیلی با بیان اینکه طرح جامع شهر جدید علوی پیش از این در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان تایید شده بود، افزود: با تصویب طرح جامع شهر علوی در شورایعالی شهرسازی، از این پس این شهر با طرح جدید شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه وسعت شهر علوی برابر یکهزار هکتار با پیش بینی جمعیت ۱۰۰ هزار نفری برآورد شده است، اضافه کرد: با توجه به ساختارهای بخش خدمات و ساختار صنعت در استان و پیش بینی رشد بالای صنعت در طول برنامه چهارم توسعه و افق ۱۴۰۵، شهر جدید علوی می‌تواند با فعال شدن کارگاههای کوچک و زود بازده موجب تحقق پیش بینی طرح‌های فرا دست شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: شهر علوی در طرح جدید به مرکز بر‌تر خدمات گردشگری و پیشتاز در عرصه توسعه آموزش عالی تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه آموزش عالی این شهر در قالب احداث پردیسهای دانشگاهی فرامنطقه‌ای شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: احداث این پردیس‌ها علاوه بر اینکه زمینه امکانات آموزشی برای ساکنان شهرعلوی و روستاهای اطراف فراهم خواهد کرد، می‌تواند دغدغه ساکنان این شهر را در زمینه تحصیلات عالی فرزندانشان را کم کند.

زندیه وکیلی به دیگر مزیت‌های طرح جدید جامع شهری علوی اشاره کرد و افزود: در طرح جدید، شهر بر مبنای الگوی تک مرکزی طراحی شده و طیف وسیعی از کاربری‌های مختلف را با شعاع دسترسی دو هزار متر در خود جای می‌دهد.

به گفته وی، الگوی محله بندی شهر علوی به صورت ترکیبی از محلات مرتبط و محلات خطی است و ساختار پیشنهادی شبکه ارتباطی عمدتا شطرنجی است.

گفتنی است، شهر جدید علوی در موقعیت ۲۲ کیلومتری شمال غربی بندرعباس با هدف جذب سرریز جمعیتی از شهر بندرعباس، اسکان جمعیت شاغل در صنایع غرب بندرعباس، افزایش عرضه اراضی شهری و مهار رشد بی‌رویه قیمت اراضی مکان یابی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز