خبرگزاری کار ایران

حاشیه راه های مدارس بندرعباس ایمن سازی می شود

به منظور افزایش ایمنی عبور و مرور درسطح جاده‌های مواصلاتی استان و آموزش مسائل ایمنی و ترافیک برای کودکان و نوجوانان طرح ایمن سازی مدارس صورت می‌گیرد.

ایلنا - بندرعباس: مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های هرمزگان اظهار داشت: به منظور افزایش ایمنی عبور و مرور درسطح جاده‌های مواصلاتی استان و آموزش مسائل ایمنی و ترافیک برای کودکان و نوجوانان طرح ایمن سازی مدارس صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا جهانبخش اضافه کرد: دانش آموزان مقاطع ابتدایی به موجب ویژگی‌های کودکانه‌ای که دارند قادر به تشخیص خطرات عبور ومرور جاده‌ای نبوده وبه همین دلیل این قشر، یکی ازآسیب پذیر‌ترین گروه سنی در میان کاربران جاده‌ای قرار می‌گیرند که آموزش رفتار صحیح ترافیکی به آنان با استفاده از ابزارهای مختلف و همچنین ایمن سازی مسیر ترددآن‌ها به مدارس از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: همچون سنوات گذشته، طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راههای استان توسط این اداره کل و با همکاری سایر ارگانهای ذیربط اجرا می‌شود.

جهانبخش گفت: این طرح ازسال ۱۳۸۰ همزمان با سراسر کشور در استان مورد اقدام قرار داشته وتاکنون تعداد ۲۴۲ مدرسه در استان ایمن سازی شده است.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های هرمزگان بیان داشت: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها شامل ایمن سازی فیزیکی وآموزش فرهنگی است که ایمن سازی فیزیکی با نصب تجهیزات و علائم راهنما و آرام سازی ترافیک در نزدیکی مدارس حاشیه راه‌ها صورت می‌گیرد.

جهانبخش اضافه کرد: ایمن سازی آموزشی شامل ارائه آموزش‌های لازم توام با توزیع ابزارهای کمک آموزشی نظیر تهیه وتوزیع لوازم التحریر حاوی پیام‌های ایمنی، پیک ایمنی، توزیع سی دی‌های آموزشی و بسته‌های فرهنگی بین دانش آموزان، ارائه و اجرای برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی، برگزاری آزمون تعیین سطح آموزش‌های ترافیکی دربین آموزگاران و دانش آموزان است.

شایان ذکر است درسال ۹۱ ایمن سازی آموزش ۱۴ مدرسه وایمن سازی فیزیکی ۱۹ مدرسه با اولویت تعیین شده ودر در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز